• Hjälp sökes

    Hennes dotter vill inte

    Hej,


    Jag behöver er hjälp!


    Har efter min separation träffat en ny kvinna. Mina barn är helt okej med det medans hennes ena dotter inte är det, hon har inte kommit till sanns med att hennes mamma och pappa skiljt sig trotts att det gått två år. Hon tycker om mig men vill inte att jag träffar hennes mamma eller henne heller. Det var inga problem fram tills att mamman berättade om oss, men hon viste redan om det utan att vi sagt något. Vi har varit ihop i snart ett år och det är riktigt jobbigt att inte kunna ses när barnen är hos henne. Dottern dikterar villkoren var och när hon ska bo hos mamma respektive pappa och det blir jag som får anpassa mig helt efter dem. Dottern som inte vill  är 14 år, hennes syster är 16 och bror 11.


    Vad ska jag göra?


    Hur kan jag bidra till att det blir bättre?


    Jag vill inget annat än att vara en del av deras liv och en bra vuxen manlig förebild.


    Hjälp mig!!!!!!

  • Svar på tråden Hennes dotter vill inte
  • Anonym (....)

    Förstår att det är jobbigt, men jag skulle vilja säga att du ska ge dottern tid hon är i en känslig ålder och en skilsmässa mellan sina två föräldrar kan ta hårt och ta tid innan man kommer över det.. jag är säker på att låter du dottern vänja sig och acceptera det hela i sitt tempo så kommer det bli bra

Svar på tråden Hennes dotter vill inte