• emmioonely

    Behöver ändra mig!

    Jag och min pojkvän har idag varit tillsammans i 3 månader och vi spenderar väldigt mycket tid med varandra, jag vet att jag är väldigt ego osv. och det var något jag berättade för honom innana vi blev tillsammans och även att jag försöker ändra mig. Idag blev det tjafs och han körde iväg med bilen, jag blev väldigt orolig snabbt och försökte ringa honom då han bara klickade bort mig och stängde av sin mobil tills han kom hem en timme senare. Allt detta pga att jag är egoistisk. Jag har försökt att ändra på mig men har tydligen inte lyckats så ber nu om hjälp och tips.

    Hur ska jag bli mindre egoistisk och visa honom mer kärlek och tacksamhet?

  • Svar på tråden Behöver ändra mig!
  • Anonym (Dude)

    Alltså vad är det egoistiska beteendet först o främst ??

  • Anonym (Hanna)

    Ska man ändra något hos sig själv behöver man nog vara ganska konkret, eftersom det är svårt. Det går nog inte baea att besrämma sig för att vara mindre egoistisk i största allmänhet utan man får nog lyfta fram vissa specifika saker som man gör idag som man inte är nöjd med och ta fram en konkret stegvis handlingsplan kring hur man ska ändra på detta.

    Men innan du gör något måste du göra en egeN ANalys. Vill du öndra på dig och är du beredd allt sim det innebär? Ingen människa är perfekt så vissa skavanker hos en själv fpr man acceptera också, och kanske försöka hitta någon som står ut med ens egenhet eller är likadan själv. Visst är det bea att sträva efter att bli en bättre mönniska, men det handlar också om att acceptera sig själv pch att maN liksom alla andra har brister.

  • Anonym (mmmm)

    Så du säger innan ni knappt ens känner varann att du är väldigt ego? Då kan jag förstå om han från start fick en bild av dig som du kanske uppfyllde bara genom något litet. Hade du inte sagt det kanske han hade haft lite mera tålamod? Jag vet inte men det är en teori. 

    Sen behöver du fundera ut HUR du i så fall ska ändra dig, du verkar ju vilja göra det och det är en bra start. 

  • Anonym (mmmm)
    emmioonely skrev 2018-04-29 02:46:40 följande:

    Jag och min pojkvän har idag varit tillsammans i 3 månader och vi spenderar väldigt mycket tid med varandra, jag vet att jag är väldigt ego osv. och det var något jag berättade för honom innana vi blev tillsammans och även att jag försöker ändra mig. Idag blev det tjafs och han körde iväg med bilen, jag blev väldigt orolig snabbt och försökte ringa honom då han bara klickade bort mig och stängde av sin mobil tills han kom hem en timme senare. Allt detta pga att jag är egoistisk. Jag har försökt att ändra på mig men har tydligen inte lyckats så ber nu om hjälp och tips.

    Hur ska jag bli mindre egoistisk och visa honom mer kärlek och tacksamhet?


    Sen är det väl helt logiskt att han inte svarade i telefonen om han körde bil? 

    Är du lite dramatiskt lagt TS?
  • emmioonely
    Anonym (Dude) skrev 2018-04-29 03:48:57 följande:

    Alltså vad är det egoistiska beteendet först o främst ??


    Jag är väldigt självupptagen när jag mår dåligt och är valdigt dålig på att t.ex. fråga honom om hut hans dag varit osv.
    Anonym (mmmm) skrev 2018-04-29 08:03:23 följande:

    Sen är det väl helt logiskt att han inte svarade i telefonen om han körde bil? 

    Är du lite dramatiskt lagt TS?


    Ja det var lite överdrivet av mig men blev väldigt orolig när han bara åkte iväg så.
  • Anonym (M)
    emmioonely skrev 2018-04-29 15:40:30 följande:

    Jag är väldigt självupptagen när jag mår dåligt och är valdigt dålig på att t.ex. fråga honom om hut hans dag varit osv.Ja det var lite överdrivet av mig men blev väldigt orolig när han bara åkte iväg så.


    Vad var det för något du gjorde just idag då som sporrade den reaktionen? För känms som en rätt dramatisk reaktion han hade.
  • Anonym (Dude)
    emmioonely skrev 2018-04-29 15:40:30 följande:
    Jag är väldigt självupptagen när jag mår dåligt och är valdigt dålig på att t.ex. fråga honom om hut hans dag varit osv.
    Anonym (mmmm) skrev 2018-04-29 08:03:23 följande:

    Sen är det väl helt logiskt att han inte svarade i telefonen om han körde bil? 

    Är du lite dramatiskt lagt TS?


    Ja det var lite överdrivet av mig men blev väldigt orolig när han bara åkte iväg så.
    Tror det e egalt . Intresse visas ite genom hur många gånger den ena säger nåt yfiket utan genom en samhörighet på ett annat plan
  • emmioonely
    Anonym (M) skrev 2018-04-29 15:45:27 följande:

    Vad var det för något du gjorde just idag då som sporrade den reaktionen? För känms som en rätt dramatisk reaktion han hade.


    Jag mådde väldigt dåligt och satt ute i kylan (detta var under vintern) med bara en filt runt mig. Han ville att jag skulle komma in och lägga mig hos honom och jag svarade tillbaka med en kaxig ton och då gick gränsen för honom då liknande gånger varit så tidigare.
Svar på tråden Behöver ändra mig!