Forum Konsument/Inhandla - Ekonomi & juridik
Varje medlem är ansvarig för sina inlägg.
  • Beställt kök, ångrar mig

    Sön 29 apr 2018 15:20 Läst 9259 gånger Totalt 11 svar
    Sön 29 apr 2018 15:20

    Beställt ett kök via en försäljare som var hemma hos mig.

    Allt utom själva bänkskivan är standardmått och standardkulör.

    Mindre än en vecka sen.

    Står inget om att ångerrätten inte skulle gälla någonstans på hemsida eller i några papper.

    Vad gäller?

  • Sön 29 apr 2018 15:35 #1

    Du har ångerrätt. Minst 14 dagar, du skrev att du inte fått info om ångerrätt. Då förlängs den. Googla!

  • Sön 29 apr 2018 16:50 #2
    Trent skrev 2018-04-29 15:35:22 följande:

    Du har ångerrätt. Minst 14 dagar, du skrev att du inte fått info om ångerrätt. Då förlängs den. Googla!


    Ja, men tänkte att de kan hävda att det är en ?specialbeställning? då de på hemsidan skriver att de gör ?måttanpassade kök efter kundens önskemål??

    Skivan är ju beställd i längd för att passa på bänkskåpen, men inget annat är beställt för att specifikt passa i mitt kök..

    Står ju i lagen att den inte gäller för saker som är specialgjorda eller modifierade efter en kunds specifika önskemål (typ)
  • Fre 4 maj 2018 18:07 #3

    Läs vilkoren i ditt avtal.

  • Lör 5 maj 2018 01:25 #4
    Noname00 skrev 2018-05-04 18:07:31 följande:

    Läs vilkoren i ditt avtal.


    Har inte fått något avtal, enda jag skrivit på från dem är en order, står verkligen ingenting på den..
  • Lör 5 maj 2018 12:19 #5
    Nonym skrev 2018-05-05 01:25:07 följande:
    Har inte fått något avtal, enda jag skrivit på från dem är en order, står verkligen ingenting på den..
    Vilket företag är det?
  • Lör 5 maj 2018 13:51 #6
    Noname00 skrev 2018-05-05 12:19:06 följande:

    Vilket företag är det?


    Trarydskök heter de, önskar jag hade vetat det jag vet idag när de var hemma hos mig.. då hade jag inte beställt nåt kök..
  • Sön 6 maj 2018 11:31 #7

    Ring konsumentverket de kan direkt svara på din fråga. Vid hemförsäljning skall det vara 14 dagar ångerrätt och får du ingen information så förlängsdet/gäller inte. Ring konsumentverket de kan det här och sedan även företaget och förklara det hela och att du vill häva ordern/köpet.

  • Sön 6 maj 2018 19:41 #8
    cattus skrev 2018-05-06 11:31:00 följande:

    Ring konsumentverket de kan direkt svara på din fråga. Vid hemförsäljning skall det vara 14 dagar ångerrätt och får du ingen information så förlängsdet/gäller inte. Ring konsumentverket de kan det här och sedan även företaget och förklara det hela och att du vill häva ordern/köpet.


    Har pratat med konsumentrådgivningen, de säger att jag har ångerfrist..

    Det tråkiga är att ingen på företaget svarat, oavsett hur mycket man ringer eller mailar.. känns trist som fan..
  • Tis 8 maj 2018 06:32 #9
    Nonym skrev 2018-05-06 19:41:40 följande:
    Har pratat med konsumentrådgivningen, de säger att jag har ångerfrist..

    Det tråkiga är att ingen på företaget svarat, oavsett hur mycket man ringer eller mailar.. känns trist som fan..
    Skicka ett rekommenderat brev till dem.
  • Ons 13 mar 20:12 #10

    Hur slutade det med köket fick du ångra köpet?

  • Ons 13 mar 21:00 #11
    ml73 skrev 2019-03-13 20:12:41 följande:

    Hur slutade det med köket fick du ångra köpet?


    Ja, det var en del tjabb fram och tillbaka, men som tur var lyckades jag lägga fram tillräckligt mycket fakta för att få dem att backa..

    Var dock några jobbiga veckor innan det löste sig
Logga in
Bli medlem
Svara i tråden...

Innehåll