• Maxi08

    Bali!

    Hej, jag och min kille ska till Bali i höst i två veckor, någon som har hotell att rekommendera? Hur mycket bör vi räkna med att behöva i fickpengar? Andra tips eller saker att tänka på i förväg?

    Tack! ????

  • Svar på tråden Bali!
  • Totinona11

    Beror på vad ni ska göra. Jag tog ut lite då och då, hade räknat med ca 7000 kr men gjorde av med under 2000 på tio dagar. Bokade iofs aktiviteter från sverige via appen GetYourGuide. Tog dykcert (sjukt kul, men tar några dagar), var ute och snorklade på Nusa Lembongan och hade heldag med guide på ön. Tog också en cykeltur med elcykel på risterasserna. Hade gärna vandrar vid vulkanen och tittat på delfiner men hann tyvärr inte.

    Vill ni festa är Kuta rätt område. Under Kuta ligger Nusa Dua som är lite finare turistområde och mycket lugnare. Bokade hotell där via hotels.com. Är ni mer inne på yoga så satsa på norra delen av ön. Vill ni handla konst och ha kultur så är östra sidan av ön bäst. Där finns också Monkey Forrest.

    Beror som sagt helt på vad ni vill göra. Jag gillar att ha allt bokat när jag åker, då kan man göra allt i lugn och ro. Bokar ni på plats är risken större att ni får betala överpriser och blir lurade. Dock är det sjukt bra att fråga taxichaufförerna om tips vart man ska åka och handla (de hittar till riktiga lokala marknader) och för att hitta matställen som inte är för turistiga. Bali är en ö där man kan vara väldigt spontan. Det är mycket lätt att ta sig runt och finns massor att göra. Ha så kul!

Svar på tråden Bali!