Inlägg från: Lanza2017 |Visa alla inlägg
  • Lanza2017

    Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?

    vad kul att läsa hur det går för alla :)) har själv bf 19 maj o har haft en del förvärkar samt onda sammandragningar, i förra veckan trodde jag verkligen det var på g hade onda sammandragningar var 3 minut ont i ryggen i ljumskarna o det kändes som ett skärp som satt hårt runt om hela magen o ryggen, jag duschade tog alvedon och det gav inte med sig för att helt plötsligt bli bättre 5 timmar sen, lite chokad blev jag allt där, hoppas det inte fortsätter så här i evighet bara :))

  • Lanza2017
    marsen skrev 2018-05-03 10:27:31 följande:

    Ååh vad frustrerande!! Hade jag haft det så hade jag verkligen trott att det var på G. Har inte haft förvärkar med mina två innan så hade blivit bra snopen om det bara hade slutat sen ????


    Ja men verkligen blev helt chokad man hoppades ju lite på att det var på g så vetinte vad jag ska gå efter längre :)) hehe får la hoppas att jag fattar när det sen blir på riktigt :D hade inte så mkt med dottern heller fick sammndragningar o värk som inte gav med sig och blodblandade flytningar och då var förlossningen igång... men nu har jag ingen koll längre :/

    Ja det är ju verkligen svårt o veta speciellt för

    dig som inte haft förvärkar o sånt innan hehe hoppas din bebis tittar ut innan tentan o allt, bara det kan bli stressigt i sig, dottern kom en dag innan bf så hoppas denna oxå kommer innan :)) Lycka till alla spännande o se o höra hur det går för alla sen :))
  • Lanza2017
    marsen skrev 2018-05-03 10:27:31 följande:

    Ååh vad frustrerande!! Hade jag haft det så hade jag verkligen trott att det var på G. Har inte haft förvärkar med mina två innan så hade blivit bra snopen om det bara hade slutat sen ????


    Ja men verkligen blev helt chokad man hoppades ju lite på att det var på g så vetinte vad jag ska gå efter längre :)) hehe får la hoppas att jag fattar när det sen blir på riktigt :D hade inte så mkt med dottern heller fick sammndragningar o värk som inte gav med sig och blodblandade flytningar och då var förlossningen igång... men nu har jag ingen koll längre :/

    Ja det är ju verkligen svårt o veta speciellt för

    dig som inte haft förvärkar o sånt innan hehe hoppas din bebis tittar ut innan tentan o allt, bara det kan bli stressigt i sig, dottern kom en dag innan bf så hoppas denna oxå kommer innan :)) Lycka till alla spännande o se o höra hur det går för alla sen :))
  • Lanza2017

    spännande o läsa hur det går för alla, men ändå så skönt o så att man inte är själv i allt detta :))

    är själv väldigt trött på alla förvärkar o sammandragningar o smärta mellan benen.. haha, barnmorskan lovade mig en hinnsvepning nästa gång vi ses om det inte är igång tills dess vilket jag inte tror, har ngn gjort det o hur känns det? är lite orolig...

  • Lanza2017
    Jacqueline skrev 2018-05-07 09:30:33 följande:

    Är lite obehagligt men mest för att de trycker och lirkar ibland långt in så det är väl mest själva ?grävandet? som är obehagligt.

    Tyckte inte det gjorde ont iaf, blödde lite efteråt men å andra sidan satte värkarna igång ganska omgående ich bebisen kom på natten


    Tack för ditt svar.. känns lite mer lugnande nu :)) Hoppas det sätter igång de riktiga värkarna på mig med så att bebisen tittar fram snart. :))
  • Lanza2017
    Linnet1976 skrev 2018-05-07 13:03:14 följande:

    Ang smärta så tänker jag att det är en smärta som inte är farlig och som för nåt gott med sig. Till skillnad mot smärta vid skada... den har man ju ingen kontroll över, vad den beror på om den är farlig om man ska dö osv. Gillar inte smärta i allmänhet, tar gärna full bedövning etc hos tandläkaren. Men dem här smärtan finns det ju en förklaring till, kroppen öppnar upp sig så där tänker jag annorlunda. Jag vill helst bara att det ska gå så fort som möjligt, få det överstökat. Men det är så klart överväldigande och jag kommer säkert som tidigare gånger blir lite överrumplad när det väl sätter igång.

    Men att bli rädd gör liksom det hela värre och ondare. Bra att tänka på... fastän lätt att säga. Det är så himla individuellt hur man upplever det. Hur som kommer det med all säkerhet gå bra! Och barnmorskorna brukar vara fantastiska!


    Bra sagt så tänker jag också, fast med första var jag helt överrumplad av alla känslor och intryck så hann knappt bli orolig tyckte dt var ngt o se framemot nu tänker jag yess detta kmr gå galant för att sen känna

    shiiit....hehe :)) men det kommer säkert gå jätte bra som

    du säger så är ju detta en positiv

    smärta fast den är för jävlig :))))
  • Lanza2017
    marsen skrev 2018-05-07 14:11:14 följande:

    Det kan väll inte vara något annat va? Ser ni den där?


    Men ååh så har det vart hos mig med haha men e det slemproppen? vågade inte hoppas trodde det var en rejäll flytning :)))
  • Lanza2017
    Neysie skrev 2018-05-08 17:24:17 följande:

    Min bm ringde och bokade om vår tid imorgon till idag istället. Hon beklagade att de inte fick göra hinnsvepningar längre men jag fick inget svar på varför. Någon som hört nåt om det? Min kompis fick göra häromveckan så det lär ju knappast vara nåt hela Sverige anammat?


    Jätte konstigt min bm tog upp det med mig förra veckan o sa händer inget till nästa vecka så gör jag hinnsvepning på dig o kollar läget, så nu nästa vecka ska hon göra det hade vi tänkt, eftersom

    jag haft så mkt förvärkar o sammandragningar så ville hon hjälpa till... :)
  • Lanza2017
    Lussebulle2017 skrev 2018-05-09 01:29:48 följande:

    Hej!

    Vill bara uppdatera er!

    Efter att proppen släppt stundvis i en hel vecka så gick vattnet igår kl 21.30. Vår prins föddes kl 02.25! Underbar upplevelse!

    All lycka till er!


    stort Grattis hoppas ni mår fint :))
  • Lanza2017

    Grattis till alla er som fått era små,, sådan lycka åhh vill oxå ha min bebbe snart :)) o lycka till alla er andra som är på förlossningen :))

    Har själv 9 dagar kvar men hoppas så mkt att detta ska sätta igång snart, har haft en del förvärkar o sammandragningar så

    börjar bli trött på detta nu :/

    Kul att det börjar hända saker i tråden nu... äntligen :)

Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?