• Slegnirp

    Jag älskar min syster!

    Så här är det, jag var under rätt lång tid ensambarn men så skiljde sig mina föräldrar och de skaffade nya partners. När jag var 10 år fick farsan barn med sin nya tjej, min lillasyster. Jag minns att jag tyckte det var konstigt att ha ett syskon och blev lite besviken att det var en flicka (hur ska man leka med en tjej liksom?) så jag trodde att allt skulle bli sämre. Lyckligtvis hade jag fel.

    I början hängde hon hela tiden efter mig, fick knappt vara ifred, framför allt när hon lärde sig gå och prata. Konstigt nog störde jag mig inte på det. Det var som att ha ett litet fan efter sig. Hon var aldrig den dår skrikiga ungen utan hon var alltid nyfiken på vad jag gjorde. Hon ville inte ha dockor utan actionfigurer när hon fyllde år och på jul. Man kan väl säga att hon blev lite av en pojkflicka pga mig. Inte så att hon inte ville ha klänning eller så men när hon lekte med kompisar från hennes skola så var det nästan alltid pojkar istället för flickor.

    Vi blev liksom ett team, brorsan och syrran. När hon blev ledsen över något gick hon i första hand till mig för tröst, när jag var ledsen försökte hon trösta mig så bra hon kunde. Jag minns när jag var 16 och skadade foten i en fotbollsmatch och hamna på sjukhuset. När hon kom dit trodde hon jag skulle dö och var helt hysterisk, till och med när hon lugnat sig så ville hon inte lämna mig i mitt ?sårbara tillstånd?. När hon blev äldre så brukade vi ?granska? och ?godkänna? potentiella pojk-och flickvänner. Tex när jag blev ihop med en tjej utanför staden så gick hon genom hennes bilder på Facebook innan hon gav tummen upp.

    Och nu snart ska hon ta studenten! Fan va sjukt det känns, jag håller på att bli gammal... När jag tog studenten kom hon in i mitt rum dagen efter med glass åt mig. Hon trodde väl det skulle bota huvudvärken, bless that kid... Får se hur det går i år, hon gillar ju inte alkohol så det blir nog ingen fara där.

    Det är väl det. Jag älskar min syster. Jag älskar resten av min familj också men det är ingen annan jag känner mig så nära. Finns det andra här som har någon liknande solskenshistoria? Eller kanske tvärtom, mardrömshistoria? Dela gärna med er!

    P.S Är ny här så jag vet inte om det ligger på rätt ställe :P

  • Svar på tråden Jag älskar min syster!
  • Anonym (Syskonkärlek)

    Vilket fint inlägg <3

    Jag blev glad att läsa om er fina relation, förstår att det känns konstigt att din syster nu är vuxen och tar studenten!

    Tänk på att ni har många år framför er, ni kanske kommer gifta er och få barn med respektive partner, då blir ännu fler att älska och ni har alla förutsättningar för en fortsatt bra relation

  • Nandez
    Anonym (Syskonkärlek) skrev 2018-05-04 16:41:02 följande:
    Vilket fint inlägg <3
    Jag blev glad att läsa om er fina relation, förstår att det känns konstigt att din syster nu är vuxen och tar studenten!
    Tänk på att ni har många år framför er, ni kanske kommer gifta er och få barn med respektive partner, då blir ännu fler att älska och ni har alla förutsättningar för en fortsatt bra relation smile1.gif
    Det tycker jag också, så härligt.
  • Slegnirp
    Anonym (Syskonkärlek) skrev 2018-05-04 16:41:02 följande:

    Vilket fint inlägg <3

    Jag blev glad att läsa om er fina relation, förstår att det känns konstigt att din syster nu är vuxen och tar studenten!

    Tänk på att ni har många år framför er, ni kanske kommer gifta er och få barn med respektive partner, då blir ännu fler att älska och ni har alla förutsättningar för en fortsatt bra relation


    Det tror jag också även om vi inte kommer ses lika ofta. Minnena finns ju alltid där och man kan ju alltid skapa nya. ????
  • Anonym (Det bästa)

    Så glad för er skull! Fantastiskt att få en sådan kompis för livet som syskon är.

    Jag har 3 äldre, och har tyvärr lite sämre kontakt med äldsta, men de två yngre är jag så nära med.

    Därför vill jag inget hellre än att ge ett syskon åt min älskade dotter, Men det är inte så lätt :/

    Njut av det ni har, ta vara på varandra!

  • Slegnirp

    Det var en trevlig student i alla fall. Nu ska hon ut och resa medan en själv ska jobba under sommaren. Lillan har blivit stor...

Svar på tråden Jag älskar min syster!