• Anki Y

    Vad är ok att tolerera i relationer

    Min sambo och jag har varit tillsammans i snart 3 år. Vet att han älskar mig. Men der jag tycker inte fungerar är hans liv på sociala medier. Addar kvinnor hn inte känner, oftast typ utviningstjejer, gärna yngre.Även sparat massor av rena porrbilder på x. Blir srg och irritrad när jag säger att jag inte tycker det är ok, att det sårar och varför är detta viktigt för honom. När vi bråkar om det landar det alltid i något annat, och vrids till att det är mig det är fel på. Tycker det är jobbigt och funderar på att avsluta, men älskar ju allt annat med honom, så inget lätt beslut....

  • Svar på tråden Vad är ok att tolerera i relationer
  • Mascaraklumpar

    Det är väl upp till var och en vad man väljer att tolerera, det finns inga rätt eller fel där (om det inte handlar om att den ena misshandlar den andra och dylikt, förstås). För mig hade det du beskriver om bråken varit ett mycket större problem än det som ger upphov till dem. Det blir väldigt svårt i längden att vara tillsammans med någon som inte kan ta till sig hur ens partner känner eller vara saklig i de konflikter som uppstår. 

Svar på tråden Vad är ok att tolerera i relationer