• Coldfire

    Knäpper i alla leder samt bröstkorg.

    Hej,

    Jag är en karl på 27 år har under de två senaste åren haft hälsoproblem. Man har gjort alla möjliga utredningar men inte hittat något konkret. Den sista veckan har dock allt blivit markant värre. Mina leder knäpper och knakar vi varje rörelse. Det började med att det knäppte i bröstkorgen vid djupare inandning men såsmåning om spred det sig till axlarna sedan ut i armarna och ner i knänen. Det knäpper även och hoppar i ryggraden när jag rör på naken. Detta väcker mig ett antal gånger per natt och jag får ingrn djup sömn pga ständigt öppvaknande. Det har även börjat "hoppa" till i mjukvävnaden och inne i magen samt att jag är otroligt öm längs båda sidor av bröstkorgen. Skakar även som ett asplöv när jag spänner musklerna samt att jag har börjat få svårt att stå på benen när jag går pga svaghet och skakningar. Har under en längre tid upplevt dessa knäppningar i mindre skala ibland, men sista veckan har det blåsat upp otroligt mycket, speciellt i bröstkorgen, då det ständigt knäpper för minsta lilla rörelse, räcker ibland med ett lätt andetag, ytterst obehagligt. Axlarn knäpper också väldigt högt så fort jag rör på armarna, sen har jag muskelspasmer som flyttar runt i hela kroppen. Magen dånar och bubblar samt om jag dricker något kallt blir hela bröstet kyligt ända öpp till armhållan.

    Jag håller på att bli knäpp, känner mig även väldigt trött..

    Någon som har haft liknande upplevrlser, speciellt när det kommer till att sllt knäpper hela tiden? Det är inte direkt att jag måste vänta en stund utan det knäpper bokstavligen i varenda rörelse, hela tiden. Kan inte heller avgöra om det är senor eller leder som knäpper och hoppar. För ibland känns det inte som om det är leden det kommer ifrån. Det har även börjat bubbla i lårmusklerna av och till, precis som när magen bubblar samt att ischias värker.

    Jag blir knäpp och vårdcentralen gör ingenting. De har gjort några blodprover och konstaterat att alla prover är normala. Men ingen CT eller MR...

    Jag känner mig nästan döende och blir knäpp på att inte veta vad det är. Och kommer man till VC gör det ingeting utan skickar hem än. Börjar undra om det kan vara någon reumatisk eller muskelsjukdom!

    I övrigt är jag både mentalt och pysiskt frisk, rör på mig ganska mycket. Är varken deptimerad eller lider av någon ångest. Jag blir knäpp då VC säger att det NOG är ångest relaterat, trots att jag varit glad och lycklig tills denna skiten började! Sedan undrar jag hut man kan avskriva det som ångest när symtomen är så påtagliga utan att vare sig har gjort en CT, MR eller andra mer genomgående tester? Om inte anbat har jag börjat få ångest över att det inte ger med sig utan blir värre och att man inte kommer någon vart med VC...

    Någon som har liknande symtom? Kan knappt sova längre pga obehag och smärta.

  • Svar på tråden Knäpper i alla leder samt bröstkorg.
  • Anonym (Lina)

    Hej!

    Har du fått något svar el kommit vidare i din egen utredning av vad det är? Eller hittat något som verkar hjälpa? Min mans leder har börjat knaka mer och mer senaste månaderna och knakar det överallt hela tiden. Ska till läkare och kolla upp men då han lär få samma svar som du undrar jag om/hur du kommit vidare något i funderingarna?

Svar på tråden Knäpper i alla leder samt bröstkorg.