• Madderook

    Vilket sjukhus är bäst i Stor-Sthlm?

    Om det skulle vara valfritt att välja, eller man ska flytta och vill bo nära bäst sjukhus, vilket skulle det vara i Stor-Sthlm?

    Jag tippar Danderyd med S:t Göran på andra plats.

  • Svar på tråden Vilket sjukhus är bäst i Stor-Sthlm?
  • snelhest

    Vad jag vet är inget sjukhus bäst på allt, så det beror helt på vad du specifikt vill ska vara bäst. Är det någon särskild specialitet som lockar? 

  • Madderook
    snelhest skrev 2018-05-09 23:16:43 följande:
    Vad jag vet är inget sjukhus bäst på allt, så det beror helt på vad du specifikt vill ska vara bäst. Är det någon särskild specialitet som lockar? 
    En jag känner behöver psyk.
  • Carambolan

    Jag vet inte vilket som är bäst, men det råder fritt vårdval i Stockholms län så din vän behöver inte flytta. Patientens önskemål gäller även slutenvård och tvångsvård i psykiatrin, men platsbrist kan göra att det i praktiken är svårt att välja.

    Vill du verkligen grotta ner dig i frågan kan du beställa ut kvalitetsuppföljningar av alla vårdgivare från SLSO. Det är offentliga handlingar.

  • snelhest
    Madderook skrev 2018-05-10 00:01:23 följande:
    En jag känner behöver psyk.
    Är det slutenvård som gäller?
  • snelhest

    Slutenvård och sjukhus - akutpsyk? Om så är fallet är givetvis St Göran det bästa alternativet, eftersom länsakuten ligger där. Slutenvård finns på flera platser som inte är på sjukhusen.

  • Madderook
    snelhest skrev 2018-05-13 22:13:28 följande:
    Slutenvård och sjukhus - akutpsyk? Om så är fallet är givetvis St Göran det bästa alternativet, eftersom länsakuten ligger där. Slutenvård finns på flera platser som inte är på sjukhusen.
    De placerar ut sedan på sjukhus pga vart man bor.
Svar på tråden Vilket sjukhus är bäst i Stor-Sthlm?