• Bebis nr 2

    Insemination m donerade spermier?

    Hej alla!

    Jag gjorde min insemination i fredags alltså den 11/5 och är sååå nervös över att inte få ett plus. När jag var hos läkaren konstaterades det att jag har ett lågt amh värde på 3,5 och det rekommenderades att vi skulle starta med ivf. Men jag har så svårt för hormoner. Mår dåligt av det. Läkaren gick med att göra 2 inseminationer (stimulerad) ändå då det är så låga hormon doser. Nu till saken. Jag har bara en äggstock och en äggledare så chansen att bli gravid är kanske minimal? Dock så har jag varit gravid 2 ggr innan utan några problem men oroar mig ändå. Hur har det varit för er som har lågt amh värde? Har ni blivit gravida genom insemination? Hur mådde ni? Vill höra lite solskenshistorier så man kan lugna ner sig lite haha.

  • Svar på tråden Insemination m donerade spermier?
  • Anonym (Baba)
    Bebis nr 2 skrev 2018-05-14 06:36:04 följande:

    Hej alla!

    Jag gjorde min insemination i fredags alltså den 11/5 och är sååå nervös över att inte få ett plus. När jag var hos läkaren konstaterades det att jag har ett lågt amh värde på 3,5 och det rekommenderades att vi skulle starta med ivf. Men jag har så svårt för hormoner. Mår dåligt av det. Läkaren gick med att göra 2 inseminationer (stimulerad) ändå då det är så låga hormon doser. Nu till saken. Jag har bara en äggstock och en äggledare så chansen att bli gravid är kanske minimal? Dock så har jag varit gravid 2 ggr innan utan några problem men oroar mig ändå. Hur har det varit för er som har lågt amh värde? Har ni blivit gravida genom insemination? Hur mådde ni? Vill höra lite solskenshistorier så man kan lugna ner sig lite haha.


    Har gjort flera misslyckade inseminationen både Stim/ostim. Blev aldrig ens gravid. Övergick till ivf och har en fantastisk dotter. Mådde bra hela tiden, gjorde korta protokollet.
  • Anonym (M)
    Anonym (Baba) skrev 2018-05-14 20:42:45 följande:

    Har gjort flera misslyckade inseminationen både Stim/ostim. Blev aldrig ens gravid. Övergick till ivf och har en fantastisk dotter. Mådde bra hela tiden, gjorde korta protokollet.


    Hur många försök krävdes? Fick du många befruktade ägg?
  • Anonym (Baba)
    Anonym (M) skrev 2018-05-15 20:12:04 följande:

    Hur många försök krävdes? Fick du många befruktade ägg?


    13 ägg befruktades och dottern kom på första ivf-försöket. Äggen odlades i 5 dagar och jag fick 8 blastocyster till frysen.
  • UndrandeSökare

    Vi har gjort dubbeldonation (både donerade ägg och donerade spermier). Fick 13 ägg, 12 befruktades, alla levde dag 3, dag 5 gjordes PGS på 8 och 7 var friska kromosommässigt. Så av 13 ägg blev det 8 blastos och 7 blastos var friska.

  • Anonym (M)
    Anonym (Baba) skrev 2018-05-15 20:57:16 följande:

    13 ägg befruktades och dottern kom på första ivf-försöket. Äggen odlades i 5 dagar och jag fick 8 blastocyster till frysen.


    Hur gammal var du vid behandlingen? Använt några i frysen? Underbart resultat!
  • Anonym (M)
    UndrandeSökare skrev 2018-05-15 21:33:05 följande:

    Vi har gjort dubbeldonation (både donerade ägg och donerade spermier). Fick 13 ägg, 12 befruktades, alla levde dag 3, dag 5 gjordes PGS på 8 och 7 var friska kromosommässigt. Så av 13 ägg blev det 8 blastos och 7 blastos var friska.


    Underbart! Hur gamla är donatorerna? :)
  • M82

    Hej, vi håller också på med inseminationer med donator just nu p.g.a. manlig faktor.
    Har hittills gjort 5 försök utan resultat vilket förstås är både frusterande, dyrt och tidskrävande.
    (Vi kör allt privat i Danmark och bekostar allt själva så blir långa resor till och från Stockholm). 

    Gjorde också en insemination den 11/5 och väntar nu på att kunna testa. Men den är så dryg
    den här tiden mellan insemination och BIM. Jag går liksom och försöker hitta tecken och 
    känna efter hela tiden för att sen bara bli besviken... Vi har kört med hormonstimulering
    varje gång nu med bladade resultat. 

    Har sedan tidigare en dotter som blivit till med donator p.g.a. manlig faktor och hon blev till
    på 4:e försöket med insemination och lättare hormonstimulering så ingenting är omöjligt :) 


     

  • Bebis nr 2
    M82 skrev 2018-05-17 22:15:53 följande:

    Hej, vi håller också på med inseminationer med donator just nu p.g.a. manlig faktor.

    Har hittills gjort 5 försök utan resultat vilket förstås är både frusterande, dyrt och tidskrävande.

    (Vi kör allt privat i Danmark och bekostar allt själva så blir långa resor till och från Stockholm). 

    Gjorde också en insemination den 11/5 och väntar nu på att kunna testa. Men den är så dryg

    den här tiden mellan insemination och BIM. Jag går liksom och försöker hitta tecken och 

    känna efter hela tiden för att sen bara bli besviken... Vi har kört med hormonstimulering

    varje gång nu med bladade resultat. 

    Har sedan tidigare en dotter som blivit till med donator p.g.a. manlig faktor och hon blev till

    på 4:e försöket med insemination och lättare hormonstimulering så ingenting är omöjligt :) 

     


    Åh vad spännande. Hoppas på ett plus för dig och mig. Vad har du fått för hormoner? Hur mådde du efter dom? Ja det är sjukt jobbigt att gå runt och vänta. Det känns som jag har googlat allt hahaah. Jag har glömt hur mina tidigare gradiviteter började. Ändå 8 år sedan. Har du också lågt amh värde? Kramisar
  • Anonym (Baba)
    Anonym (M) skrev 2018-05-15 22:25:20 följande:

    Hur gammal var du vid behandlingen? Använt några i frysen? Underbart resultat!


    29 år, använt 5, har blivit tre missfall (vilket är ett väldigt bra resultat) men tungt och ledsamt såklart.
  • Anonym (M)
    Anonym (Baba) skrev 2018-05-18 20:08:26 följande:

    29 år, använt 5, har blivit tre missfall (vilket är ett väldigt bra resultat) men tungt och ledsamt såklart.


    Var det 5 insättningar innan dottern blev till?
  • Anonym (Baba)
    Anonym (M) skrev 2018-05-19 14:14:24 följande:

    Var det 5 insättningar innan dottern blev till?


    Nej det gick på första ivf försöket, färskt.
  • Anonym (M)
    Anonym (Baba) skrev 2018-05-19 19:45:08 följande:

    Nej det gick på första ivf försöket, färskt.


    Aha tänkte att du skrev att du fått tre missfall, är det med syskonförsök?
  • Anonym (Baba)
    Anonym (M) skrev 2018-05-19 19:51:56 följande:

    Aha tänkte att du skrev att du fått tre missfall, är det med syskonförsök?


    Japp syskonförsök
  • M82
    Bebis nr 2 skrev 2018-05-18 07:29:04 följande:
    Åh vad spännande. Hoppas på ett plus för dig och mig. Vad har du fått för hormoner? Hur mådde du efter dom? Ja det är sjukt jobbigt att gå runt och vänta. Det känns som jag har googlat allt hahaah. Jag har glömt hur mina tidigare gradiviteter började. Ändå 8 år sedan. Har du också lågt amh värde? Kramisar

    Har haft lite olika hormoner. 
    Med 1:a barnet fick jag Pergotime, funkade på 4:e försöket och var då 1:a med hormonbehandling. Så gjorde 3 st. i naturlig cykel.

    Den här omgången (med syskonförsök) har jag provat lite olika behandlingar:
    1. Letrozol - biverkning: kraftig huvudvärk + för tunn slemhinna. 
    2. Sen Progynon + Gonal F. Har då bara fått 1 ägg / månad. Ovitrelle ägglossingsspruta och Lutinus i 2 veckor efter.
    3. Nu vid det här försöket så hade jag bara Gonal F 75, fick för många ägg så fick plocka ut ägg för att kunna göra insemination. Så de lät några ägg vara kvar. Så hoppas, hoppas, men har inte allt för stora förväntningar då det inte lyckats hittills. Vill inte bli besviken. Fick även Ovitrelle och Lutinus. Har inte haft några biverkningar av Gonal-F sprutan lr Ovitrelle, men visst, inte kul å spruta sig själv. Men man vänjer sig. Lutinus är kladdigt och har gett lite små ömma bröst.


    Får se till helgen sen. Jag har inte jättelågt AMH-värde. Vi gör inseminationer med donator p.g.a. manlig faktor. 

    Har oxå Googlat mkt förut, men försöker att inte göra det o leva på som vanligt istället så tiden går. 
    Dock lättare sagt än gjort. 

  • M82
    Bebis nr 2 skrev 2018-05-14 06:36:04 följande:
    Hej alla!

    Jag gjorde min insemination i fredags alltså den 11/5 och är sååå nervös över att inte få ett plus. När jag var hos läkaren konstaterades det att jag har ett lågt amh värde på 3,5 och det rekommenderades att vi skulle starta med ivf. Men jag har så svårt för hormoner. Mår dåligt av det. Läkaren gick med att göra 2 inseminationer (stimulerad) ändå då det är så låga hormon doser. Nu till saken. Jag har bara en äggstock och en äggledare så chansen att bli gravid är kanske minimal? Dock så har jag varit gravid 2 ggr innan utan några problem men oroar mig ändå. Hur har det varit för er som har lågt amh värde? Har ni blivit gravida genom insemination? Hur mådde ni? Vill höra lite solskenshistorier så man kan lugna ner sig lite haha.

    Hur har det gått för dig, har du testat?
    Jag har inte testat än, ska testa i helgen tänkte jag. Tror dock inte att det blivit något för oss den här gången heller. Känner ingenting annorlunda.... 


    Såg förresten nu att du har ett AMH på 3,5 - det är ju jättebra!!! 
    Mitt AMH låg på 4,0 när vi fick vårt 1:a barn.
    Nu ligger mitt AMH på 1,7 så har sjunkit drastiskt på bara ett par år. 
    AMH anger ju bara hur pass bra äggreserv man har, inget om kvaliten på äggen. 
    Så brukar jag försöka tänka för att vända det till nåt positivt. 
    Funderar oxå på att börja med IVF efter sommarn om det inte tar sig den här gången.
    Men det är dyrt eftersom vi finansierar det själva (ca 50.000) o längre process. Känns tungt.... 

  • M82

    Jag smygtestade nu på morgonen då jag tar Lutinus (progestrogen) och inte vill behöva ta dem i onödan. 
    Fick positivt test så för oss lyckades det den här gången. Efter insemination nr. 6 med donator Skrattande 
    Helt overkligt då jag inte känner nånting alls liknande som med 1:a barnet. 


    Hoppas du/ni också får positivt test Bebis nr 2!!! 

  • Bebis nr 2
    M82 skrev 2018-05-26 04:33:28 följande:

    Jag smygtestade nu på morgonen då jag tar Lutinus (progestrogen) och inte vill behöva ta dem i onödan. 

    Fick positivt test så för oss lyckades det den här gången. Efter insemination nr. 6 med donator  

    Helt overkligt då jag inte känner nånting alls liknande som med 1:a barnet. 

    Hoppas du/ni också får positivt test Bebis nr 2!!! 


    Graaaattis vad roligt för er ??. Jo då fick ett plus i fredags. Helt sjukt att vi lyckades. Det trodde jag aldrig.

    Åh då kommer vi födda kanske samtidigt hahahah.
Svar på tråden Insemination m donerade spermier?