• poppa01

    Hur kan jag få en vän när jag är fruktansvärd ful?

    Jag har aldrig haft en vän i hela mitt vuxna liv.

    Hur ska jag kunna få vänner när jag ser ut som jag gör? Insida är viktigast sägs det men om man har en utside som är helt fasanfullt ful så spelar det stor roll.

    mitt utseende gör så att folk skäms över att synas med mig. jag sänker deras sociala status. folk äcklas av att se mig.

    varken män eller kvinnor vill hänga med en kille som är 0 av tio på utseende skalan.

    vad ska jag ta mig till, vill väldigt gärna ha vänner. 

    jag fattar att fula killar har vänner och average killar men jag är frukstansvärd ful så det är skillnad. 

    jag är ju dömd till att leva ensam hela mitt liv pga mitt utseende. det gör mig ledsen.

  • Svar på tråden Hur kan jag få en vän när jag är fruktansvärd ful?
  • sextiotalist
    poppa01 skrev 2018-05-15 10:50:34 följande:
    jag har bestämt mig för att jag är ful eftersom jag är det. det är fakta att vissa personer faktiskt är väldigt fula för diverse anledningar, dock så kan några av dom göra något åt det men inte jag, jag har verkligen försökt.

    varför ska jag lyssna på vad folk  som aldrig sett mig säger? alla som sett mig irl säger att jag är en av de fulaste personerna de sett.

    lol inbillade fulhet, jag har fan 100 + defekter, jag har listat dom flera gånger.

    jag har inte dålig självkänsla, jag accepterar mig själv däremot så accepterar ingen mig. du verkar inte förstå att vi lever i en värld där utseende betyder väldigt mycket annars hade ju inte så många fula personer varit så ensamma.

    jag är mottaglig för svar, varsegod och motbevisa mig att jag inte är super ful. berätta lite hur någon kan acceptera mig som vän eller pojkvän, hur ska det gå till, varför skulle någon acceptera mig när jag är oerhört ful?
    Inte i den här tråden har du listat dina defekter.
  • poppa01
    sextiotalist skrev 2018-05-15 10:26:09 följande:

    Du kan väl nämna några (kanske 75 av de 100) defekterna så kanske vi kan avgöra.
    Jag tror faktiskt inte jag har sett någon riktigt ful person som folk skrattar åt eller känner sig äcklade bredvid, jag tror faktiskt att det finns. Har förresten aldrig hört talas om folk som sagt något om en person i sådana termer och än mindre personer som skrattar åt personer med avvikande utseende.


    jahapp du har inte sett dett och drf är det sant! vi har olika erfaranheter helt enkelt  du har inte min kropp och ansikte så säg inte till mig att det inte är sant.

    gå igenom mina gamla trådar, jag har listat mina vidriga defekter där . ingen klarade av att motbevisa mig , många erkände att hoppet är ute när de såg att jag listade defekterna .
  • sextiotalist
    poppa01 skrev 2018-05-15 10:57:28 följande:
    jahapp du har inte sett dett och drf är det sant! vi har olika erfaranheter helt enkelt  du har inte min kropp och ansikte så säg inte till mig att det inte är sant.

    gå igenom mina gamla trådar, jag har listat mina vidriga defekter där . ingen klarade av att motbevisa mig , många erkände att hoppet är ute när de såg att jag listade defekterna .
    Jag tycket du gav en beskrivning (yttre i varje fall) av Ernst-Hugo Järegård, en man som var allt annat än bildskön, men en karisma. Sedan kunde man även se lite Tage Danielsson i dessa yttre drag, inte heller bildskön, men karisma.
    Så arbeta på din karisma så kommer du en bra bit på vägen. Vissa egenskaper kan du få hjälp med att träna bort (talfelet och ljuden)
  • Katten47
    poppa01 skrev 2018-05-15 10:50:34 följande:

    jag har bestämt mig för att jag är ful eftersom jag är det. det är fakta att vissa personer faktiskt är väldigt fula för diverse anledningar, dock så kan några av dom göra något åt det men inte jag, jag har verkligen försökt.

    varför ska jag lyssna på vad folk  som aldrig sett mig säger? alla som sett mig irl säger att jag är en av de fulaste personerna de sett.

    lol inbillade fulhet, jag har fan 100 + defekter, jag har listat dom flera gånger.

    jag har inte dålig självkänsla, jag accepterar mig själv däremot så accepterar ingen mig. du verkar inte förstå att vi lever i en värld där utseende betyder väldigt mycket annars hade ju inte så många fula personer varit så ensamma.

    jag är mottaglig för svar, varsegod och motbevisa mig att jag inte är super ful. berätta lite hur någon kan acceptera mig som vän eller pojkvän, hur ska det gå till, varför skulle någon acceptera mig när jag är oerhört ful?


    Men varför startar du ens en tråd då när du inte tänker lyssna? Vad vill du få ut av det? Logga ut och gör något annat. Om du hade accepterat dug själv och haft bra självkänsla så hade du inte tjatat om vilket offer du är i din fulhet.
  • Mandel
    poppa01 skrev 2018-05-14 23:04:19 följande:
    fast det vet jag, jag är dock ett special fall eftersom jag är oerhörd ful, de människor jag sett som ser ut som mig är ensamma människor utan vänner.

    hur ska folk kunna hänga med mig om de spyr när de ser mig?
    Har du varit med om någon olycka som gjort att du är vanställd?
    Hur är det med klädstil och hygien?

    Det är sällan det fysiska utseendet som är orsaken till att man inte hittar vänner utan det är mer troligt att man klär sig illa, har taskig hygien och/eller taskig attityd.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • K Kalle
    poppa01 skrev 2018-05-14 21:51:20 följande:

    Jag har aldrig haft en vän i hela mitt vuxna liv.

    Hur ska jag kunna få vänner när jag ser ut som jag gör? Insida är viktigast sägs det men om man har en utside som är helt fasanfullt ful så spelar det stor roll.

    mitt utseende gör så att folk skäms över att synas med mig. jag sänker deras sociala status. folk äcklas av att se mig.

    varken män eller kvinnor vill hänga med en kille som är 0 av tio på utseende skalan.

    vad ska jag ta mig till, vill väldigt gärna ha vänner. 

    jag fattar att fula killar har vänner och average killar men jag är frukstansvärd ful så det är skillnad. 

    jag är ju dömd till att leva ensam hela mitt liv pga mitt utseende. det gör mig ledsen.


    Men om du är så ful (tror inte på dig där) kommer ju vännen att se jättesnygg ut om han/hon är med dig så det är ju ingen anledning att inte vara vän med dig. F.ö har jag aldrig valt vän pga utseende.
  • K Kalle
    poppa01 skrev 2018-05-15 00:01:23 följande:
    förresten, ingen kvinna vill ha en kille som har 100 defekter. jag kommer aldrig ingå i ett förhållande, kvinnor är kräsna eftersom de inte accepterar mig som jag är. jag kan inte "fixa" mig själv utan någon måste accetpera mig som jag är, men ingen kvinna på denna jord vill ha en kille som är ful + oskuld.
    Jag har läst vad du skrivit i flera andra trådar. Du har en hel del misogyna åsikter och det lockar knappast kvinnor. Kanske blir män också avskräckta av att du har den synen på människor?
  • 8airam8

    Är inte poppa01 och misslyckadungman samma person så heter jag Bellman Fjärt.


    The first glass of wine is all about the food, the second glass is about love and the third glass is about mayhem.
  • poppa01
    Katten47 skrev 2018-05-15 15:37:05 följande:
    Men varför startar du ens en tråd då när du inte tänker lyssna? Vad vill du få ut av det? Logga ut och gör något annat. Om du hade accepterat dug själv och haft bra självkänsla så hade du inte tjatat om vilket offer du är i din fulhet.
    så kom med argument då. vad ska jag göra?

    hur är jag inte ett offer i min fulhet när jag kommer leva ensam hela mitt liv? 
  • poppa01
    8airam8 skrev 2018-05-15 16:07:06 följande:

    Är inte poppa01 och misslyckadungman samma person så heter jag Bellman Fjärt.


    det är inte jag, fråga admin om ip om du inte tror mig lol
Svar på tråden Hur kan jag få en vän när jag är fruktansvärd ful?