• Anonym (Fundersam)

    Är jag för svartsjuk?

    Jag flyttade ihop med min man i hans hus, som ligger ca 100m fr hans exs. Dom har en gemensam dotter på 7år. I början av förhållandet tyckte jag det var jobbigt att hans ex kom över o snackade, alltid när jag var borta. Hon kunde även gå in huset utan att fråga om det var ok. Min sambo hade svårt att sätta gränser för att inte förstöra deras relation med tanke på dottern och för att det inte var ett problem för honom. Till slut sade han till henne efter en incident.

    På hans arbete har han haft en sexchattrelation med en kollega som var gift och den upphörde när vi träffades men deras kontakt fortsatte i hemlighet, som vänner. Jag kom på det då kollegan skickade en sexchatts invit. Men trots detta sms sa min sambo inte ifrån, förrän jag konfronterade. Denna hemliga vänskap pågick i nästan ett år efter detvatt vi blev tillsammans. Sambon kunde inte avsluta det eftersom han varit med på det tidigare och kände sig skyldig till att ha kvar vänskapen. Det har även skett andra saker med kollegor (ej sex) då han var singel.

    Jag tycker det är jobbigt att han arbetar där attt dessa personer ?finns kvar? och känner inte någon trygghet till arbetsplatsen. Han arbetar som polis och arbetar långa pass med dessa kollegor, som inte respekterade att han var med mig. Han satte väl inga gränser utan hoppades att det skulle gå över av sig själv. Att kollegorna skulle fatta att hans ?livstil? var förändrad.

    Är jag för svartsjuk för deras AW, fikor, långa pass i bilen etc? Eller är det ?normalt? med tanke på vad som hänt?

  • Svar på tråden Är jag för svartsjuk?
  • Anonym (Felicia)

    Enligt min erfarenhet är poliser väldigt ofta otrogna och oärliga. Finns det dessutom en historik av en "hemlig vänskap" skulle jag inte lita på honom ett dugg.

  • Tecum

    Svårt läge. Du kan knappast begära att han ska sluta jobbet som polis och poliser jobbar långa pass tillsammans med bara en kollega. Men hans kollegor verkar helt gränslösa om de inte accepterar att han är i en relation. Du måste tala allvar med honom så han tar dina känslor på allvar och agerar på ett sätt som inger dig förtroende. Samtidigt måste man lita på varann i relationer, du kan aldrig kolla honom fullt ut.

  • Anonym (A)
    Tecum skrev 2018-05-17 08:03:10 följande:
    Svårt läge. Du kan knappast begära att han ska sluta jobbet som polis och poliser jobbar långa pass tillsammans med bara en kollega. Men hans kollegor verkar helt gränslösa om de inte accepterar att han är i en relation. Du måste tala allvar med honom så han tar dina känslor på allvar och agerar på ett sätt som inger dig förtroende. Samtidigt måste man lita på varann i relationer, du kan aldrig kolla honom fullt ut.
    Håller med
  • Dr Börje
    Anonym (Fundersam) skrev 2018-05-16 23:58:43 följande:

     
     
    Är jag för svartsjuk för deras AW, fikor, långa pass i bilen etc? Eller är det ?normalt? med tanke på vad som hänt?


    Jag vet inte
  • Anonym (suck)

    Vad är det för jättebaby du hittat?
    Idioten beter sig som en barnunge och du springer omkring och kontrollerar som en fröken på sandlådan i förskolan.

    Hans beteende talar för sig själv, han är inte en pålitlig snubbe och det visste du förmodligen redan när du blev ihop med han men hoppades (som vanligt) att just dig skulle han vara annorlunda mot. Det kommer han inte vara för han är som han är.Du fick det du valde och nu är det bara att välja, leva med det eller dumpa. 

Svar på tråden Är jag för svartsjuk?