• Anonym (fråga)

    MEDICINSK SEKRETERARE, se hit!

    Hej jag har sökt till medicinsk sekreterare och ska göra webtester nu för att se om jag kommer vidare. MEN vad innebär dessa tester? Någon som gjort dom? 

  • Svar på tråden MEDICINSK SEKRETERARE, se hit!
  • Anonym (Hi)

    Hej!

    Jag fick göra webbtest för ett tag sen. Var lite likt högskoleprovet med ordförståelse och läsförståelse på svenska och engelska.

  • Anonym (Hi)

    Och testerna är grunden till om man går vidare. Iaf i Gävle där jag sökt på distans.

  • Anonym (fråga)

    Gjorde det förra veckan. Hur tyckte du att det gick för dig?

  • Anonym (Hi)
    Anonym (fråga) skrev 2018-05-31 22:51:33 följande:

    Gjorde det förra veckan. Hur tyckte du att det gick för dig?


    Jag har ingen aning! Tycker alltid orden är helt främmande för mig på ordförståelse delen. Det var ungefär samma test jag gjorde i Malmö och jag gick vidare till andra testet så kanske går det bättre än det känns. Haha man chansar ju på en del så att säga. Stod ju bara man behövde få rätt på 1% för att gå vidare iaf, men sen väljer de väl de med bäst resultat. Stod att det inte fanns något begränsat antal platser så kanske tar de in fler än klasserna som inte är på distans.

    Hur kände du att det gick?
  • Anonym (fråga)
    Anonym (Hi) skrev 2018-06-01 07:48:55 följande:

    Jag har ingen aning! Tycker alltid orden är helt främmande för mig på ordförståelse delen. Det var ungefär samma test jag gjorde i Malmö och jag gick vidare till andra testet så kanske går det bättre än det känns. Haha man chansar ju på en del så att säga. Stod ju bara man behövde få rätt på 1% för att gå vidare iaf, men sen väljer de väl de med bäst resultat. Stod att det inte fanns något begränsat antal platser så kanske tar de in fler än klasserna som inte är på distans.

    Hur kände du att det gick?


    Okej! Och det blir så speciellt och sitta och göra antagningsprov också.

    Engelskan var svårast tycker jag. Mejlade skolan och de var ca 1400 sökande till 35 på den utbildningen på distans i Gävle.. så det är bara att hålla tummarna att det gick bra.
  • Anonym (Hi)
    Anonym (fråga) skrev 2018-06-01 09:52:14 följande:

    Okej! Och det blir så speciellt och sitta och göra antagningsprov också.

    Engelskan var svårast tycker jag. Mejlade skolan och de var ca 1400 sökande till 35 på den utbildningen på distans i Gävle.. så det är bara att hålla tummarna att det gick bra.


    Men oj! 1400 sökande!? Och 35 platser? Tja..oddsen är ju rätt små då :)
  • Anonym (fråga)
    Anonym (Hi) skrev 2018-06-01 10:11:01 följande:

    Men oj! 1400 sökande!? Och 35 platser? Tja..oddsen är ju rätt små då :)


    Ja, jag känner så också. Men bara att hoppas!
  • Anonym (rävhatt)

    Jag kommer aldrig att fatta varför kvinnor slåss om så lågbetalda jobb?
    Detta yrke lönar sig ett par hundra mer i månaden än att köra sopor.

    Blir man istället t.ex. tandhygienist så har man genast 4-5 000 mer/månad och en möjlig slutlön på 47 000 istället för 32 000 kr som medicinsk sekreterare.

    Kvinnor måste verkligen älska att vara fattiga...??

  • Anonym (Hi)
    Anonym (rävhatt) skrev 2018-06-07 20:53:19 följande:

    Jag kommer aldrig att fatta varför kvinnor slåss om så lågbetalda jobb?

    Detta yrke lönar sig ett par hundra mer i månaden än att köra sopor.

    Blir man istället t.ex. tandhygienist så har man genast 4-5 000 mer/månad och en möjlig slutlön på 47 000 istället för 32 000 kr som medicinsk sekreterare.

    Kvinnor måste verkligen älska att vara fattiga...??


    Men hallå? Kanske värderar man att det är lätt till jobb, bra tider och något man skulle tycka var givande att jobba med. Skulle personligen aldrig vilja jobba med att rota folk i munnen
  • Anonym (Eh?)
    Anonym (rävhatt) skrev 2018-06-07 20:53:19 följande:

    Jag kommer aldrig att fatta varför kvinnor slåss om så lågbetalda jobb?
    Detta yrke lönar sig ett par hundra mer i månaden än att köra sopor.

    Blir man istället t.ex. tandhygienist så har man genast 4-5 000 mer/månad och en möjlig slutlön på 47 000 istället för 32 000 kr som medicinsk sekreterare.

    Kvinnor måste verkligen älska att vara fattiga...??


    Njae men jag gillar möjligheterna med att jobba hemifrån eller från ett annat land. Jag kan jobba från en patio från andra sidan jorden om jag vill, det blir svårt som tandhygienist.

    Dessutom skulle jag aldrig vilja jobba med människor och speciellt inte med tänder.
  • Anonym (Eh?)
    Anonym (rävhatt) skrev 2018-06-07 20:53:19 följande:

    Jag kommer aldrig att fatta varför kvinnor slåss om så lågbetalda jobb?
    Detta yrke lönar sig ett par hundra mer i månaden än att köra sopor.

    Blir man istället t.ex. tandhygienist så har man genast 4-5 000 mer/månad och en möjlig slutlön på 47 000 istället för 32 000 kr som medicinsk sekreterare.

    Kvinnor måste verkligen älska att vara fattiga...??


    Anonym (Hi) skrev 2018-06-07 20:57:31 följande:
    Men hallå? Kanske värderar man att det är lätt till jobb, bra tider och något man skulle tycka var givande att jobba med. Skulle personligen aldrig vilja jobba med att rota folk i munnen
    Dessutom kan man jobba för att få upp lönen, det går åt rätt håll redan nu
  • Anonym (Hi)
    Anonym (Eh?) skrev 2018-06-07 21:01:57 följande:

    Dessutom kan man jobba för att få upp lönen, det går åt rätt håll redan nu


    Precis! Har ökat en del senaste åren :)
  • Anonym (rävhatt)

    Jaja, det är ni som ska leva på 65% av er lön sen vid pensionen, inte jag.

    Och det är jag väldigt glad för.

  • Anonym (Hi)
    Elinaugust skrev 2018-06-25 11:53:13 följande:

    Jag fick reservplats 63. Någon som det gick bättre för?


    Jag kom in i Lund och Landskrona. Reserv 15 i Malmö och 210 på distans i Gävle. Olika det kan vara! Sökte du bara till Gävle?
  • Anonym (Eh?)
    Elinaugust skrev 2018-06-25 11:53:13 följande:

    Jag fick reservplats 63. Någon som det gick bättre för?


    Jag är redan inne på utbildningen, har gått halva nu. 
Svar på tråden MEDICINSK SEKRETERARE, se hit!