• Anonym (Ts1)

    Att älska någon med Adhd/add

    Hej!

    För ett tag sedan lärde jag känna en person som jag föll ganska hårt för.

    Vi lade alla kort på bordet tidigt och kom fram till att vi ville ha en framtid ihop. Efter det gick allt väldigt fort, kanske lite för fort för min egen smak men vad kunde jag göra, vi föll in i varandra som två perfekta pusselbitar som länge letat efter varandra att matcha. Det visar sig att personen i fråga har add och jag gjorde alla misstag som kan tänka sig att göras i denna relation och han vände på en hand och så här med facit i handen så kan jag ärligt säga att jag borde gjort min läxa bättre. Jag är separerad sedan ett tag till baka 5 år ca och inte funnit något intresse i att binda mig förräns jag ca 2 veckor innan jag mötte denna person så till en vän att nej , nu tror jag att jag är redo för att lära känna någon och hux flux så trillar han in som sänt från himlen. Till en början var allt perfekt och vi njöt av varandra, pratade framtid och ett långt liv ihop. Vi hade samma mål med varandra och jag kan ärligt säga att jag för första gången på många år kunde känna hur liv inom mig skapades, hjärtat slog i den mest galna frekvens och fjärilarna i magen förökade sig och bara blotta synen på person gjorde mig knäsvag, men allt kraschade på bara en bråkdel av en sekund. Vi har fått gå igenom mycket i samma veva ,båda på var sitt håll , jag fick hälsoproblem som läkaren kände oro för och som fick mig att sluta mig inom mig personen i fråga fick problem med barnens mamma och allt sig inombords och från bar himmel började anklagelser för otrohet trilla in ,egoist och idiot är jag också. Som ni förstår så rasade allt på bara ett kick och nu står jag här ,tom i mitt inre fattar inget och vet varken ut eller in. Ärlighet är väldigt viktigt för mig ,egoist kan man verkligen inte säga att jag är när jag ger av allt jag har och inkl mig själv fast jag inte har ork många gånger så ger jag mer , idiot ja det kan jag nog kanske vara ibland men aldrig att jag blivit kallad för det och absolut inte av falska grunder. Jag känner mig maktlös ,personen vill inte veta av mig mer och livet blev helt plötsligt en pannkaka igen. Jag har försökt läsa och jag har försökt förstå men jag måste vara trög när det kommer till adhd/add. Nu är allt förstört ,alla broar är brända och jag vill aldrig mer se personen som utsatte mig för detta men hur kunde det bli så himla fel?

  • Svar på tråden Att älska någon med Adhd/add
  • Anonym (?)

    Vad har personens diagnos med det här att göra menar du?

  • Anonym (Hanna)

    Oj, det är svårt att förstå vad som hänt egentligen när man läser din text.

    Har han lämnat dig, eller du honom?

    Förstår inte heller hur hans diagnos kommer in i bilden, men jag kanske är trög.

    Ibland funkar man inte ihop trots att det finns passion. Ibland blir man mest kär i själva kärleken, om du förstår hur jag menar...

  • Anonym (kärlekstrassel)

    Lite svårt att förstå vad som egentligen hänt eller hur länge ni varit ett par osv?

    Du skriver ju själv att det gick väl fort och sånt är vanligt att man får kalla fötter, inte hunnit tänka efter ordentligt, bara kastat sig in i något utan att förstå vidden av det. Sånt har ju knappast med Adhd att göra. Det enda är väl att människor med den diagnosen kan vara väl impulsiva och ha större benägenhet att vara ombytliga i sina känslor. Kanske lite mer passionerade än andra, vilja mer än de klarar. Men också tröttna snabbare och ha ett mindre stabilt nervsystem, känsligare för yttre omständigheter som du nämnde hände er.

    Som din sjukdomsdiagnos t ex är ju en sådan sak som kan förändra mycket och få en person i tidigt stadium att dra sig undan. Sånt har ju inte med ADHD/ADD att göra, utan bara överlevnadsinstinkt.  Kanske gick det bara för fort,och ni hade för många yttre negativa faktorer som kom in och störde er röda fina bubbla för tidigt och omvälvande och ändrade förutsättningarna?

    Ibland finns det inte bara ett svar utan tusen och personen behöver inte ens ha förstått skälen själv. Var glad att ni kom fram till detta så tidigt innan ni anknytit djupare och börjat få ihop ett liv tillsammans. På så sätt gör det ju mindre ont iallafall. Alltid tråkigt när när man träffar någon det känns rätt med men där det ändå inte fungerar. Kanske kan ni prata om det, bara träffas på en fika, för det verkar ju ha gått väl snabbt. Kanske kan ni göra ett nytt försök när allt lugnat sig. Ge tiden an! Lycka till..

  • Anonym (Hanna)
    Salmiakk skrev 2018-05-18 11:17:02 följande:

    Alltså, vad har detta med hans diagnos att göra??


    Den frågan är redan ställd så man behöver kanske inte göra ett inlägg för att upprepa något som TS inte hunnit svara på...
Svar på tråden Att älska någon med Adhd/add