• Anzil

    Får ibland bra kontakt med kvinnor - Sedan brukas kontakten tonas ned

    Hej!

    Ibland när jag kommer till en plats, så kan det hända att jag får en sådan fin kontakt med en kvinna. Det kan ibland bli så pass att vi skojar med varandra har är allmänt trevliga mot varandra. Nej vi skojar inte till det överdrivna, och skämt är inte alltid på bordet.

    Det är det här med att vi får en väldigt bra kontakt. Men den svalnar nästan alltid.

    Jag vet inte hur jag skall ställa frågan här på forumet, för att det är nog mycket svårt att svara på vad jag gör för fel

    Men om det skulle råka vara så att någon eller några damer känner igen sig och om det är någonting om att kvinnan vill att jag skall kör racet vidare på egen hand. Helt enkelt vara den som leder, så att vi fortsätter med våran kontakt. Eller vad är det frågan om. Jag tycker jag känner igen beteendet på damerna. De är väldigt lika varandra. Så om en kvinna här känner igen sig, får gärna förklara. Är det något mannen gör fel, eller kan det bero på att kvinnan vill se om mannen kommer följa kvinnan även om hon svalnat kontakten.


    För att testa mannen och se om hon fortfarande får hans uppmärksamhet?

    Är det det som är frågan om?

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Får ibland bra kontakt med kvinnor - Sedan brukas kontakten tonas ned
  • Anzil
    Akira Öken skrev 2018-05-20 23:16:39 följande:

    För att förstå hur du menar: vad betyder "fin kontakt" och vad innebär "svalnar"? Vad handlar det om för sammanhang?


    Fin kontakt, liksom som om de skulle vara intresserade, eller åtminstone en bekväm kontakt med varandra. Som om man nyligen fått en kompis eller på väg till det. Något åt det hållet.

    Svalnar, liksom att den inte blir detsamma som man först träffades. Liksom om man träffat någon under dagen och i början blir det just den där fina kontakten. Och under dagen, så försvinner det. Det blir inte detsamma ifrån hennes sida.


  • Akira Öken
    Anzil skrev 2018-05-20 23:38:06 följande:

    Fin kontakt, liksom som om de skulle vara intresserade, eller åtminstone en bekväm kontakt med varandra. Som om man nyligen fått en kompis eller på väg till det. Något åt det hållet.

    Svalnar, liksom att den inte blir detsamma som man först träffades. Liksom om man träffat någon under dagen och i början blir det just den där fina kontakten. Och under dagen, så försvinner det. Det blir inte detsamma ifrån hennes sida.


    I vilken kontext? Träffas ni på en fest, är det en dejt, biblioteket, affären, skolan eller hur kommer det sig att ni överhuvudtaget råkar på varandra.
  • DeathByPickles

    Många människor tar till humor när de är en aning obekväma? 


    Not Carnegie, Vanderbilt, and Astor together could have raised money enough to buy a quarter share in my little dog.
  • Anzil
    Akira Öken skrev 2018-05-21 00:23:22 följande:
    I vilken kontext? Träffas ni på en fest, är det en dejt, biblioteket, affären, skolan eller hur kommer det sig att ni överhuvudtaget råkar på varandra.
    Tja, det kan vara på konferens, kanske något småjobb lite var som helst, kanske. I  någon event eller så.
  • Anzil
    DeathByPickles skrev 2018-05-21 00:29:20 följande:

    Många människor tar till humor när de är en aning obekväma? 


    Nja...Då kanske jag har varit otydlig, men nej. Det är inte sådana överdrivna skoj och humor. Dessutom är det inte alltid sådana skämt. Utan det är sådan kontakt som jag beskrev ett inlägg tidigare.
  • Akira Öken
    Anzil skrev 2018-05-21 01:38:56 följande:

    Tja, det kan vara på konferens, kanske något småjobb lite var som helst, kanske. I  någon event eller så.


    Min gissning är att du är för "på" och verkar alltför angelägen.

    Att vara trevlig och skämta med någon innebär inte automatiskt att man har en önskan om något mer. Det kan helt enkelt handla om vanligt hyfs att man är trevlig tillbaka.
  • Farfallos

    Svaret är jätteenkelt - Du framstår som desperat!

    Säkert har du tillräckligt av både utseende och social förmåga för att få kontakt, men kvinnorna märker när du är lite för angelägen. Detta är en hejdlöst avgörande punkt för kvinnor, och alla män som har varit i ett förhållande känner igen det - kvinnor flockas omkring en när man är upptagen, men man är "kall" som singel.

    Så var inte så "på" helt enkelt. Jag menar inte att du ska spela svåråtkomlig. För du ska vara uppvaktande, men samtidigt visa dig så självständig att du inte limmar på henne hela kvällen. Desperata killar får aldrig ligga. ...annat än med väldigt desperata och bekräftelsetörstande tjejer.

  • Persikaplommon

    Kan det vara så att de vill ha nya kompisar / allmänt vänliga och sociala , men du vill ha mer?

    Det har hänt mig och många av mina tjejkompisar några gånger att killar misstagit allmän vänlighet till intresse...

  • äldreochklokare
    Anzil skrev 2018-05-20 23:38:06 följande:
    Fin kontakt, liksom som om de skulle vara intresserade, eller åtminstone en bekväm kontakt med varandra. Som om man nyligen fått en kompis eller på väg till det. Något åt det hållet.

    Svalnar, liksom att den inte blir detsamma som man först träffades. Liksom om man träffat någon under dagen och i början blir det just den där fina kontakten. Och under dagen, så försvinner det. Det blir inte detsamma ifrån hennes sida.
    Det är nog det gamla klassiska: folk som tror att vanlig artighet betyder mer än vanligt intresse som man har när man pratar med folk. Att kontakten avtar betyder troligen att de inte är intresserade av mer än just ytlig kontakt, lite kompis kanske.

    Det kan var så att man ibland med flit minskar ner, för att man märker att den andre personen verkar vara lite mer "på" medan man själv bara tänkte att det var just trevligt småprat och inte mer än så. Då kan det kännas som att man behöver inta en neutral hållning för att inte skicka fel budskap.
  • Anzil
    Farfallos skrev 2018-05-21 09:08:18 följande:

    Svaret är jätteenkelt - Du framstår som desperat!

    Säkert har du tillräckligt av både utseende och social förmåga för att få kontakt, men kvinnorna märker när du är lite för angelägen. Detta är en hejdlöst avgörande punkt för kvinnor, och alla män som har varit i ett förhållande känner igen det - kvinnor flockas omkring en när man är upptagen, men man är "kall" som singel.

    Så var inte så "på" helt enkelt. Jag menar inte att du ska spela svåråtkomlig. För du ska vara uppvaktande, men samtidigt visa dig så självständig att du inte limmar på henne hela kvällen. Desperata killar får aldrig ligga. ...annat än med väldigt desperata och bekräftelsetörstande tjejer.


    Helt fantastiskt inlägg, tack så himla mycket!


    Jag är nog för ''på'', det är nog där det knasiga sker. Det ä inget vanligt småprat, utan i början sker det verkligen något intressant. Då menar jag inte att jag heller har inställning om att det kommer leda till sensuell kontakt. Men det är trevligt med den närvarande man får med kvinnan.

    Men jag visst, jag blir nog för ''på'' tror jag. Det är nog där stora problemet ligger.

    Men hur skall man lyckats visa intresse tillbaka?

    Det där om att du skrev: ''men man är ''kall'' som singel.''.

    Menade du då att jag skall verka ''kall'' som singel, för att visa att jag är självständig?

    Hur skall jag egentligen visa intresse tillbaka utan att förstöra något?

    Tack för svar!

  • Farfallos

    Det jag menade med att man är "kall som singel" är att jag tror att kvinnor märker (om de inte faktiskt vet) att man är singel, och då är kvinnor inte lika intresserade av en (man är då "kall" eller ett ointressant objekt om du förstår). Så det handlade inte om hur du skulle vara. Du skall vara dig själv, men kanske bara tagga ner ett snäpp.

Svar på tråden Får ibland bra kontakt med kvinnor - Sedan brukas kontakten tonas ned