• Madde 35

    Era bästa grilltips som tex goda tillbehör ????

    Nu kommer sommaren med mer grillande.

    Jag älskar att grilla grönsaker som paprika, tomat majskolvar och halloumi förutom kött eller kyckling.

    Men det finns ju så mkt mer. Jag tar gärna emot tips på goda tillbehör och lite nytänk på grillen :)

    Finns säkert många här som också vill variera maten.

    Vad jag ska börja ha på grillen är:

    Baconlindad sparris, hel vitlök, och har precis även börjat grilla sötpotatis i skivor.

    Mer idéer mottages glatt :)

  • Svar på tråden Era bästa grilltips som tex goda tillbehör ????
  • klyban

    Baconlindande paprikor blir goda som attan, även ostfyllda jalapenos, bägge passar perfekt som tillbehör.
    Även purjo med olja och japansk soja är gott.


    hur många meter var det?
  • SupersurasunkSara

    Detta ska förvisso inte grillas, men är gott att ha till. 

    Öppna en burk konserverade persikor och lyft ur persikorna. Häll spadet i en skål och riv ner ingefära, blanda om. Skiva persikorna ganska tunt och lägg i. 

    Häll olja i en burk, pressa ner vitlök och lägg i champinjoner. Håller sig rätt länge i kylen. 

  • SupersurasunkSara

    Detta ska förvisso inte grillas, men är gott att ha till. 

    Öppna en burk konserverade persikor och lyft ur persikorna. Häll spadet i en skål och riv ner ingefära, blanda om. Skiva persikorna ganska tunt och lägg i. 

    Häll olja i en burk, pressa ner vitlök och lägg i champinjoner. Håller sig rätt länge i kylen. 

  • Madde 35

    Tack för era svar :). Baconlindadw dadlar steker vi ofta men har helt glömt av att man kan grilla. Såå gott ju!

Svar på tråden Era bästa grilltips som tex goda tillbehör ????