• Anonym (Jag)

    Beror svettet på vikten?

    Kan inte minnas att jag svettades speciellt mycket när jag var yngre, men senaste 2-3 åren har det varit brutalt. Rinner verkligen om mig även om jag inte gör nåt speciellt.

    Jag har gått upp runt 20 kg senaste åren, kan det bero på det? Inte tänkt på det tidigare, slog mig nyss att det kanske har med vikten att göra.

  • Svar på tråden Beror svettet på vikten?
  • Anonym (n)

    Ja, svetten kan bero på övervikt. Så var det i alla fall för mig och nu när jag gått ner 19.5 kg så svettas jag mhcket(!) mindre!!!

  • Glitra

    Har samma. När jag inte var överviktig var det inte så.

  • Fins Mamma

    Ja. Tänk att du ständigt går omkring och bär på hantlar/ vikter som väger lika mycket som din övervikt. Så hade du blivit svettig eller hur?


    ?
  • Anonym (Jag)
    Fins Mamma skrev 2018-05-23 08:03:25 följande:

    Ja. Tänk att du ständigt går omkring och bär på hantlar/ vikter som väger lika mycket som din övervikt. Så hade du blivit svettig eller hur?


    Men så överviktig är jag inte att det känns tungt, men det är den enda orsak jag kan tänka mig svettningarna beror på..
  • Glinda från Oz

    Övervikt är tungt även om man inte känner det, du lever med det och då tänker man inte på det. Bär man kassar, hantlar mm känner man det för att man inte är van att bära det hela tiden och för att det är koncentrerat till händerna.

    Jag gick upp i viktig i samband med sjukdom förut och gick sen ner allt. Det blev betydligt lättare att röra sig när jag gick ner och jag svettades mindre också.

  • Anonym (c)

    Jag svettas som en gris oavsett vikt. Så för alla är det nog inte så att man svettas mer om man väger mer. För mig har det varit oförändrat trots långt mellan viktytterligheterna. Som tur är så är min svett så gott som luktfri om jag är ren och har rena kläder. ;)

  • Glitra
    Anonym (c) skrev 2018-05-23 08:58:48 följande:

    Jag svettas som en gris oavsett vikt. Så för alla är det nog inte så att man svettas mer om man väger mer. För mig har det varit oförändrat trots långt mellan viktytterligheterna. Som tur är så är min svett så gott som luktfri om jag är ren och har rena kläder. ;)


    Finns ju nån sjukdom som man svettas onaturligt mycket av.
  • Anonym (Jag)
    Glinda från Oz skrev 2018-05-23 08:46:31 följande:

    Övervikt är tungt även om man inte känner det, du lever med det och då tänker man inte på det. Bär man kassar, hantlar mm känner man det för att man inte är van att bära det hela tiden och för att det är koncentrerat till händerna.

    Jag gick upp i viktig i samband med sjukdom förut och gick sen ner allt. Det blev betydligt lättare att röra sig när jag gick ner och jag svettades mindre också.


    Ja det är säkert det även om det inte känns så. Är inte SÅ stor dock, väger 65 kg till 155 cm, men hoppas på att ha lyckats få ner vikten till hösten.
  • babytjejen

    Jag har gått ner ca 20 kg o märker att jag svettas mindre...innan svettades jag för minsta lilla men mkt bättre nu så är nog mkt möjligt att vikt kan påverka...

  • babytjejen

    Jag har gått ner ca 20 kg o märker att jag svettas mindre...innan svettades jag för minsta lilla men mkt bättre nu så är nog mkt möjligt att vikt kan påverka...

  • Anonym (Jag oxå)

    Jag är gravid i vecka 17 och svettas konstant. Är ju iof. Konstant törstig och dricker nog 3 liter om dagen.

    Jag har bara gått upp 0,5 kg. Kan det bli så stor skillnad på 0,5 kg?

  • Anonym (Jag)
    Anonym (Jag oxå) skrev 2018-05-23 18:15:50 följande:

    Jag är gravid i vecka 17 och svettas konstant. Är ju iof. Konstant törstig och dricker nog 3 liter om dagen.

    Jag har bara gått upp 0,5 kg. Kan det bli så stor skillnad på 0,5 kg?


    Det är nog mer graviditeten än vikten, jag var också en ugn som gravid, även mitt i vintern :)
  • Fins Mamma
    Anonym (Jag oxå) skrev 2018-05-23 18:15:50 följande:

    Jag är gravid i vecka 17 och svettas konstant. Är ju iof. Konstant törstig och dricker nog 3 liter om dagen.

    Jag har bara gått upp 0,5 kg. Kan det bli så stor skillnad på 0,5 kg?


    Gravid i v 32 och kan säga att det är graviditeten mestadels. Har gått ner 60 kilo på ett år innän graviditeten och äntligen kunnat njuta av sol och värme och så blev jag gravid och därmed en ugn!
    ?
  • Anonym (bmi 50)
    Anonym (Jag) skrev 2018-05-23 08:35:50 följande:
    Men så överviktig är jag inte att det känns tungt, men det är den enda orsak jag kan tänka mig svettningarna beror på..
    Jag har ett bmi på nästan 50 och jag tycker inte heller att det känns tungt. Jag svetta en del men inte jättemycket. Förmodligen mer än om jag varit normalviktigt.
Svar på tråden Beror svettet på vikten?