• Tazmie

    Cockerpoo/cockapoo

    Hej!

    Jag och min sambo vhar länge velat skaffa hund och har nu kommit fram till att en cockerpoo/cockapoo är den perfekta hunden för oss!

    Är det någon som har en sådan blandras som kan berätta mer om den (har läst på hemsidor men skulle vara kul att höra verkliga historier etc.). 

    Sen har jag några frågor som jag hoppas att någon kommer kunna svara på:
    -Vad kostar en valp eller vad betalade du för din?
    -Vart kan man komma i kontakt med en uppfödare i antingen Sverige eller Norge (har varit inne på Ryaåsens kennel och cockerpoo Sverige)?
    -Hur länge fick du vänta med att få tag på en cockerpoo/cockapoo?


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-05-22 12:53
    Även ifall någon har en golden doodle!
  • Svar på tråden Cockerpoo/cockapoo
  • Dexter dot com

    Har haft en vuxen omplacering eng cocker/ mellanpudel som var väldigt trevlig men krävde en hel del mental aktivering för att vara harmonisk och balanserad. Lyhörd och arbetsvillig men med stor jaktlust. Det negativa var pälsen som blev en stor tova hur mycket jag än ullkammade och borstade så lösningen var att hålla honom nerklippt. Han hade även problem med svamp i öronen vilket verkar vara vanligt.

    Vilken cocker har ni tänkt er i korsningen? Det skiljer ju rätt mycket på raserna.

    Blir lite nyfiken på varför just den här blandningen är mer perfekt än en renrasig cocker eller pudel?

    Ang uppfödare så råder jag er att bara köpa från dom som har full koll på hälsa och mentalitet många led bakåt, röntgar och ögonlyser sina avelsdjur och självklart gjort BPH.

Svar på tråden Cockerpoo/cockapoo