• Anonym (567)

    När försvinner blåmärket?

    Blev slagen i helgen och blev sånt blåmärke(blåtira) att jag inte kan gå till jobbet. Hur snabbt försvinner det??Blir så stressad pga ekonomin...Vågar inte gå till jobbet såhär. Blev stort blåmärke i ansiktet plus ett sår under ögat.

    Någon som vet hur lång tid det kan ta tills det går att dölja?

  • Svar på tråden När försvinner blåmärket?
  • Almina

    Vem slog dig? Din partner? Kontakta i så fall en kvinnojour omgående, för att få stöd och hjälp att lämna.

  • Anonym (567)
    Almina skrev 2018-05-22 23:43:56 följande:

    Vem slog dig? Din partner? Kontakta i så fall en kvinnojour omgående, för att få stöd och hjälp att lämna.


    Mitt ex. Inget jag kan göra. Han slog mig så jag svimmade, vaknade av att han hade sex med mig.Vågar inte berätts för nån.
  • Anonym (vuxen_man)
    Anonym (567) skrev 2018-05-23 00:06:13 följande:
    Mitt ex. Inget jag kan göra. Han slog mig så jag svimmade, vaknade av att han hade sex med mig.Vågar inte berätts för nån.
    Hade sex med dig? Du menar våldtog dig!

    Om detta är sant så köp ett baseballträ och dräm till honom i huvudet nästa gång du ser honom. Hävda nödvärn.
  • Anonym (Frida)

    Du borde anmäla både misshandeln och våldtäkten. Har du kontaktat kvinnojour? Eller kanske jourhavande präst/medmänniska?

  • Nimzay
    Anonym (567) skrev 2018-05-23 00:06:13 följande:
    Mitt ex. Inget jag kan göra. Han slog mig så jag svimmade, vaknade av att han hade sex med mig.Vågar inte berätts för nån.
    Tycker du ska överväga att anmäla skitstöveln. Lycka till! <3
  • Anonym (Q)
    Anonym (567) skrev 2018-05-23 00:06:13 följande:

    Mitt ex. Inget jag kan göra. Han slog mig så jag svimmade, vaknade av att han hade sex med mig.Vågar inte berätts för nån.


    Det finns skitmycket du kan göra!

    Först och främst kan du börja med att använda de riktiga begreppen. Du blev grovt misshandlad, så mycket att du förlorade medvetandet och du vaknade av att killen våldtog dig.

    Polisanmäl skitstöveln och kontakta en kvinnojour
  • Anonym (Q)
    Anonym (567) skrev 2018-05-23 00:06:13 följande:

    Mitt ex. Inget jag kan göra. Han slog mig så jag svimmade, vaknade av att han hade sex med mig.Vågar inte berätts för nån.


    Och berätta för så många som möjligt. Det är tystnaden som gör att han kan fortsätta. DU har inte gjort något fel alls i det här. Stå rak i ryggen och stå på dig. Du kommer att få ett större stöd från folk du minst anar.
  • Almina
    Anonym (567) skrev 2018-05-23 00:06:13 följande:

    Mitt ex. Inget jag kan göra. Han slog mig så jag svimmade, vaknade av att han hade sex med mig.Vågar inte berätts för nån.


    Vad är du rädd för om du berättar för nån?
  • Anonym (567)
    Almina skrev 2018-05-23 17:35:23 följande:

    Vad är du rädd för om du berättar för nån?


    Att inte bli trodd. Sen orkar jag inte anmäla då det blir för jobbigt. Många som inte verkar förstå den biten...man måste liksom berätta väldigt utelämnande vad man varit med om till okända människor. Sen om det går vidare blir det något som vem som helst kan ta del av.

    Blåmärket har gått ner massor fö. Kan dock inte gå tillbaka till jobbet än då det blev ett sår också. Nästa vecka kan jag jobba igen.
  • Anonym (Kvinna)

    Sluta vara så jäkla dum.

    Åk till akuten, anmäl svinet.

  • Almina
    Anonym (567) skrev 2018-05-23 22:04:03 följande:

    Att inte bli trodd. Sen orkar jag inte anmäla då det blir för jobbigt. Många som inte verkar förstå den biten...man måste liksom berätta väldigt utelämnande vad man varit med om till okända människor. Sen om det går vidare blir det något som vem som helst kan ta del av.

    Blåmärket har gått ner massor fö. Kan dock inte gå tillbaka till jobbet än då det blev ett sår också. Nästa vecka kan jag jobba igen.


    Jag förstår att det känns jobbigt att anmäla. Men jag skulle ändå råda dig att kontakta en kvinnojour. De har stor erfarenhet gällande sånt här. Och de kan förstå och stödja dig.

    Har du någon du kan prata med om detta?

    Finns risken att han misshabdlar och våldtar dig igen?
Svar på tråden När försvinner blåmärket?