• Anonym (Försöker)

    Döm dom med skulder?

    Om man som liten får ta hand om sina syskon ordna pengar så dom kunde äta och ordna pengar till alkohol åt föräldrar. Är det svårt orka sköta skolan och få bra betyg. När förälder sätter bilar och telefoner diverse på mig, sitt barns namn, så livet börjar med skulder utan utbildning. Idag finns nya regler som skyddar en 16 åring bli skuldsatt av sin egen förälder. Men det fanns inte när jag växte upp. Utan utbildning med kronofogden flåsandes fick jag lösa situationer per dag. Ta skit jobb där jag som vuxen fortsatte ge mina pengar till en manipulerande familj som psykade sönder mig att familjen kommer alltid först. Ja dom kom först!! Om jag kollapsa & syskon tog livet av sig, spelade ingen roll, bara dom klarade sig. Idag är jag fri från min psykande sekt familj. Utbildningar och arbete har jag skaffat mig. Men jag hamnade snett från början och tampas ännu med skulder. Döm inte direkt!!

    Du som har skulder, hur fick du dom?

  • Svar på tråden Döm dom med skulder?
  • Anonym (Ung och dum)

    Betalade av alla mina skulder i samband med att jag blev gravid som 18åring. Det var skulder mamma satt på mig.

    Sen när jag var skuldfri så fick jag ungen och året efter det separerar jag med pappan.

    Han tar abonnemang, internet och beställer saker i mitt namn. Jag bodde hos en kompis i några månader så visste ingenting.

    Så ja. Rip

  • Anonym (Ung och dum)

    Betalade av alla mina skulder i samband med att jag blev gravid som 18åring. Det var skulder mamma satt på mig.

    Sen när jag var skuldfri så fick jag ungen och året efter det separerar jag med pappan.

    Han tar abonnemang, internet och beställer saker i mitt namn. Jag bodde hos en kompis i några månader så visste ingenting.

    Så ja. Rip

Svar på tråden Döm dom med skulder?