• Anonym (Cry)

    Tjejer!

    Tröstar ni gråtande killar lika mycket som gråtande tjejer?

  • Svar på tråden Tjejer!
  • Anonym (E)

    Ja, självklart hade gjort det.
    Men så är det också som så att jag inte minns senaste gången en man i min närhet grät. Har aldrig, under våra nästan 3 år sett min sambo gråta. Aldrig sett ett ex gråta. Aldrig sett min pappa gråta. Aldrig sett morfar eller farfar gråta. Aldrig sett min mammas sambo gråta. Aldrig sett min svåger gråta. Aldrig sett en manlig vän gråta. Den enda mannen jag sett gråta är min bror. När det hände så tröstade jag honom givetvis på samma sätt som jag tröstar vilken annan gråtande person som helst. Lite stelt, vet inte riktigt vad jag ska ta mig till, tar hans hand, klappar hans axel eller ger honom en kram, säger några tröstande ord, varefter jag försöker skämta bort det sorgliga.

    Må jag fråga varför du undrar?

  • smulpaj01

    Ja det gör jag såklart. Nu gråter jag aldrig någonsin själv men när mannen har gråtit har jag tröstat honom.

  • S c h n a

    Kan inte riktigt minnas när jag såg en gråtande tjej sist men tänker att det väl ändå är individuellt hur någon vill ha tröst och hur naturligt det känns för mig att ge den.

  • Anonym (F)

    Nej. Möjligen om det var min man men har aldrig sett honom böla.

  • flygrl
    Anonym (Cry) skrev 2018-05-23 23:05:05 följande:

    Tröstar ni gråtande killar lika mycket som gråtande tjejer?


    Ja, det skulle jag göra.
  • Dass

    Det beror på vem det är såklart och vad det handlar om och hur jag är inblandad.

    Gråter nån bekant på en fest så kanske inte jag är den bästa till att trösta. Den/de som står personen närmast bör vara den som tröstar.

    Många tycker d är genant att gråta, speciellt öppet så handlar det om något privat så kan det kännas besvärligt för den som gråter att jag kommer fram bara för att liksom...

    Men i regel självklart.

  • Corneliass

    Självklart! Min sambo har endast gråtit ungefär 4 gånger under vårt 2 1/2 års långa förhållande men det är såklart att jag tröstat honom när han har varit ledsen. 

  • Anonym (Hmm)
    Corneliass skrev 2018-05-24 17:32:26 följande:

    Självklart! Min sambo har endast gråtit ungefär 4 gånger under vårt 2 1/2 års långa förhållande men det är såklart att jag tröstat honom när han har varit ledsen. 


    Endast?? 4 ggr på ett så kort förhållande är mycket tycker jag. Har han förlorat många nära och kära på så kort tid?
  • Corneliass
    Anonym (Hmm) skrev 2018-05-24 19:18:49 följande:
    Endast?? 4 ggr på ett så kort förhållande är mycket tycker jag. Har han förlorat många nära och kära på så kort tid?
    Nej. En gång var när han hade gjort en väldigt dum grej och hade ångest över det. Sedan har det varit när vi har bråkat och det har runnit över så har det brustit och han hade blivit lite ledsen. Sen de övriga gångerna vill jag inte blotta ut honom för så det håller jag mig för mig själv! :) 
  • Anonym (Cry)
    Anonym (E) skrev 2018-05-24 07:36:39 följande:

    Ja, självklart hade gjort det.

    Men så är det också som så att jag inte minns senaste gången en man i min närhet grät. Har aldrig, under våra nästan 3 år sett min sambo gråta. Aldrig sett ett ex gråta. Aldrig sett min pappa gråta. Aldrig sett morfar eller farfar gråta. Aldrig sett min mammas sambo gråta. Aldrig sett min svåger gråta. Aldrig sett en manlig vän gråta. Den enda mannen jag sett gråta är min bror. När det hände så tröstade jag honom givetvis på samma sätt som jag tröstar vilken annan gråtande person som helst. Lite stelt, vet inte riktigt vad jag ska ta mig till, tar hans hand, klappar hans axel eller ger honom en kram, säger några tröstande ord, varefter jag försöker skämta bort det sorgliga.

    Må jag fråga varför du undrar?


    För att jag är löjligt intresserad av mänskligt beteende och framförallt hur vi behandlar tjejer respektive killar. Och i denna tråd framförallt synen på gråtande killar.
Svar på tråden Tjejer!