• Cronex

    Hur bjuder jag ut en blyg tjej?

    Hej!

    Som tråden lyder, hur bjuder man ut en blyg tjej?

    Jag har kommit i kontakt med en väldigt trevlig tjej via en dejtingsida, vi har pratat en hel del i ett ganska bra tag nu och fick väldigt tidigt hennes nummer vilket känns som att hon i alla fall är lite intresserad.

    Efter att vi pratats vid i ca 1 veckas tid kanske så frågade jag henne om hon hade lust att träffas någon gång. Hennes svar på det var att hon inte riktigt visste om hon hade tid just då för att hon hade mycket på gång i sitt liv vid det tillfället. Men vi har ändå fortsatt att hålla kontakt med varandra en del via sms sen dess.

    Så min fråga är då, hur kan jag bjuda ut henne igen? eller borde jag bara släppa det och låta det bli en vännerstatus istället?

  • Svar på tråden Hur bjuder jag ut en blyg tjej?
  • Rudbeckius

    Fråga inte för tätt inpå. Vänta en vecka till typ efter att ni chattat trevligt. Fråga nåt ofarligt - fik på stan och sånt..

    Ta inte för personligt om hon nekar - man kan faktiskt vara upptagen ju.

    Sedan upprepa. Om hon avböjer efter 3 ggr kan du ju fråga snällt om du får fråga igen eller om hon bara vill ha en chattvän. Lycka till!

  • TriC

    Hon är ju på en dejtingsida, så givetvis vill hon träffa någon. 
    Fråga rakt om hon vill träffa dig, eller om hon inte är tillräckligt intresserad. 

  • Anonym (J)

    Hur vet du att hon är blyg?

    Hon kanske inte tycker du är tillräckligt intressant.

    Heter du Mr Collins?

  • Anonym (Lisa)

    Blyga människor brukar behöva mer tid än andra för att känna sig trygga med en annan människa. Att hon inte kände sig mogen för att träffas sist betyder inte att det kommer att vara så för alltid. Känner du att hon är värd att vänta på så gör det! Tar hon inte själv initiativ till en dejt så fråga henne igen!

  • Anonym (A)
    Anonym (Lisa) skrev 2018-05-24 14:12:15 följande:
    Blyga människor brukar behöva mer tid än andra för att känna sig trygga med en annan människa. Att hon inte kände sig mogen för att träffas sist betyder inte att det kommer att vara så för alltid. Känner du att hon är värd att vänta på så gör det! Tar hon inte själv initiativ till en dejt så fråga henne igen!
    Instämmer
Svar på tråden Hur bjuder jag ut en blyg tjej?