• ThereseH19

    Gravid? Väldigt förvirrad

    Jag äter p-piller och har under många år. Jag har aldrig missat ett piller,dockfick jag mig en funderare den här månaden. Kom på att jag hade varit väldigt dålig i magen i början på min karta så det finns ju risk att kroppen inte har hunnit ta upp nått piller. Så nu den här månaden har jag varit helt utslagen av trötthet och mått lite illa här och där.

    Så igår en dag Innan jag skulle få min mens så testade jag, och det visade positivt, väldigt väldigt svagt dock. Imorse när jag vakande så fick jag min mens? Jag hänger inte riktigt med vad som händer just nu. Borde inte inte plus strecket vara betydligt mycket klarare eftersom det var så nära min mens? Testade en gång till imorse och samma sak, ytterst svagt.

  • Svar på tråden Gravid? Väldigt förvirrad
  • Ejjami

    Jag litar inte på clear blue. Jag vet också att många andra inte heller litar på dom. Dom visar ofta svaga positiva (spökstreck). Det har hänt mig också. Jag tolkar din bild som inte gravid.

  • EpicNurse

    Dom testen ser alltid ut så. Svindåliga. Förstår inte att dom får säljas.


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • ThereseH19

    Tog in det ni skrev om clearblue och testade med rsfu, får dock samma spöklinje där. Och verkligen riktig spöklinje.

    Hcg värdet måste ju vara oerhört lågt, eftersom det visar så fruktansvärt svagt. Eller har jag bara fått 3 tester som gett spöklinjer som varit felaktiga? Kan tillägga att min mens inte varit som den brukar den första dagen, det har snarare varit lite tjockare mörk flytninig som har avtagit mer under dagen.

  • EpicNurse

    Svårt att avgöra... avvakta en dag och testa på söndag så borde det hunnit öka om det faktiskt är något.


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • ThereseH19
    EpicNurse skrev 2018-05-25 20:57:01 följande:

    Svårt att avgöra... avvakta en dag och testa på söndag så borde det hunnit öka om det faktiskt är något.


    tack! 


    Det ska jag göra , återkommer hur det har gått :)

Svar på tråden Gravid? Väldigt förvirrad