• Tihi

    Hjälp jag andades har jag fått listeria?

    Asså det är så här va att jag nyss tog ett andetag och jag fick typ panik efter för luften kanske har listeria och nu har jag fått listeria? Kommer jag att typ dö nu?

  • Svar på tråden Hjälp jag andades har jag fått listeria?
  • Tihi
    Jontemyra skrev 2018-05-27 01:35:30 följande:
    Haha! Dö kommer du säkert att göra, men inte av listeria smile1.gif
    Men luften har väl listeria? Massor av listeria? Det är ju jättejättejättefarligt! Död
  • Tihi
    IrriteradMamma skrev 2018-05-27 09:23:18 följande:
    Ja listeria finns ju i ALLT, överallt!
    För att inte tala om toxoplasma! Hua!
    Vadå? Fick jag toxoplasma av listerian? Måste jag läggas in på sjukhus nu?!
  • IrriteradMamma
    Tihi skrev 2018-05-27 15:03:53 följande:

    Vadå? Fick jag toxoplasma av listerian? Måste jag läggas in på sjukhus nu?!


    Såklart! Jag skulle inte våga chansa iaf.

    Tänk på att katter sprider detta också, kan räcka att du passerar en katt utomhus så blåser partiklarna in i munnen på dig.
  • Hejjk
    IrriteradMamma skrev 2018-05-27 15:20:11 följande:

    Såklart! Jag skulle inte våga chansa iaf.

    Tänk på att katter sprider detta också, kan räcka att du passerar en katt utomhus så blåser partiklarna in i munnen på dig.


    Hundar och andra djur har det också
  • Tihi
    IrriteradMamma skrev 2018-05-27 15:20:11 följande:
    Såklart! Jag skulle inte våga chansa iaf.
    Tänk på att katter sprider detta också, kan räcka att du passerar en katt utomhus så blåser partiklarna in i munnen på dig.
    Jag som hade fyra katter, två tvättbjörnar, en skunk, tre älgar och en alpacka 50 meter ifrån mig för bara någon timme sen. Jag försökte springa ifrån dom men dom följde efter mig. Jag hade en skyddsdräkt på mig för säkerhets skull för det har jag alltid när jag är utomhus men tänk om jag blev kontaminerad när jag tog av mig den hemma? Jag ringer en ambulans nu så får dom lägga in mig på smittskyddsavdelningen i ett sånt där eget rum som man har för ebolapatienter.
  • Tihi
    Hejjk skrev 2018-05-27 15:21:30 följande:
    Hundar och andra djur har det också
    Även silverfiskarna i badrummet? Mössen på vinden? Har vattnet jag köper i flaska det också?
  • Tonårsmamman1
    Tihi skrev 2018-05-27 15:45:08 följande:
    Även silverfiskarna i badrummet? Mössen på vinden? Har vattnet jag köper i flaska det också?
    Men TS, har du inte åkt in till akuten ännu?
Svar på tråden Hjälp jag andades har jag fått listeria?