• Sommarkänslor

    Vi som vill vara med varandra på vägen till ett pluss

    Som rubriken lyder! Tråden för oss som vill va med varandra och följas till ett pluss 2018! :)

    Har nu varit utan mina p-piller i 2 månader och haft p-piller mens sedan en riktigt mens som kom igång med en gång, vilket gjorde att bebisverkstaden startat för oss!

    Är just nu på -9 Bim hade ägglossning 26 maj enligt stickorna + min ryggvärk!

    Än sålänge har jag vart väldigt trött, inte lika sötsugen och gasig i magen och hoppas ivrigt på ett pluss!! Berätta eran väg så följs vi alla till ett pluss tillsammans :D

  • Svar på tråden Vi som vill vara med varandra på vägen till ett pluss
  • emim

    Jag vill vara med! Försökt ett bra tag så jag hoppas att min tur blir 2018. Bim idag men tyvärr så verkar mens på ingång. Tråkig fredag :/

    Kul om det får vägen för dig?

    Bästa rådet är att slappna av men jag är fruktansvärt dålig på det själv :)

  • W1ktoria

    Jag ska plocka ut kopparspiralen idag! har BIM 4 Juli men tror av hälsoskäl att det kan vara bra om man får en mens innan så allt stabiliseras, även om internet säger att det inte ska behövas med kopparspiral.

    Men är lite kluven för vi myspyser inte så ofta och jag vill helt plötsligt inte bli jätte-på så att han tror jag har han bara för att få bäbis.. Vi båda vill ju såklart.. men ändåå..

  • TrueLove12

    Hej hoppar in här

    Vi har försökt sen början av nov 2017 då min man har velat vänta innan får se hur långbtid detta tar

  • Roran1

    Hoppar in här.

    Vi har försökt sedan april 2017 då jag slutade med minipiller.

    Vi har fått vårt första plus nu i juni vilket tyvärr ledde till missfall men vi fortsätter att kämpa. Vi har valt att inte söka hjälp än på ett tag även om vi har rätt till de nu mera.

    Frågan nu är hur jag vet hur min mens funkar efter missfallet??

  • Phaidra

    Jag hoppar också in. :) Jag slutade med mina p-piller för 2,5 vecka sedan. Har inte haft mens på över ett år, så har ingen aning om ÄL/beräknad mens. Har däremot gått med molande värk, halsbränna och illamående i flera dagar nu, men ingen mens. Verkar som att det är rätt vanligt vid pillerstopp. Tog ett graviditetstest i måndags som visade negativt. Sen man slutade med pillerna så kan man inte tänka på något annat. :O

  • Thorax

    Hej, är också gärna med. Bim den 21/7 vilket känns som en evighet. Tiden mellan mens och äl är verkligen olidlig, det finns ju liksom inget att göra eller vänta på.

  • EmmalinneaS
    Thorax skrev 2018-06-21 13:56:00 följande:

    Hej, är också gärna med. Bim den 21/7 vilket känns som en evighet. Tiden mellan mens och äl är verkligen olidlig, det finns ju liksom inget att göra eller vänta på.


    Hej

    Är i samma sits. Har BIM den 22/7 och tycker det är så långt bort. Vill kunna fokusera på jobbet och husrenoveringar, men det är jättesvårt. Vill inget annat än att plussa. Var inte alls beredd på hur besviken jag skulle blev när mensen kom i onsdag, även om jag var förberedd på den. Tycker även att alla runt omkring mig blir gravida nu, så varför inte jag?

    Längtat så efter ett plus och hoppas (och tror lite) att juli ska bli allas våran månad.
  • Thorax
    EmmalinneaS skrev 2018-06-23 22:52:33 följande:

    Hej

    Är i samma sits. Har BIM den 22/7 och tycker det är så långt bort. Vill kunna fokusera på jobbet och husrenoveringar, men det är jättesvårt. Vill inget annat än att plussa. Var inte alls beredd på hur besviken jag skulle blev när mensen kom i onsdag, även om jag var förberedd på den. Tycker även att alla runt omkring mig blir gravida nu, så varför inte jag?

    Längtat så efter ett plus och hoppas (och tror lite) att juli ska bli allas våran månad.


    Men visst är det så, precis alla blir gravida runt om och själv händer inget.

    Vi tar de som de kommer men ändå hoppas man ju varje gång att mensen inte ska dyka upp.

    Juli är en riktigt bra månad så den måste bli våran. Och extra kul med en som är så nära BIM som en själv :)
  • TrueLove12


    Fick plus på mitt äl test idag började testa igår då var det negativt får hoppas de kan ta sig denna gång
Svar på tråden Vi som vill vara med varandra på vägen till ett pluss