• Esofe

    Symtom??

    Hej!
    Jag slutade med mina minipiller (Gestrella) den 1 maj, för exakt en månad sedan. Sedan dess har jag haft två små blödningar (första veckan (runt den 8-10) efter stopp och andra runt den 26 maj) , med ytterst lite blod men extremt mycket värk (pms-liknande).

    Senaste tiden har jag känt:
    - Ont i magen (Vet inte om det är molvärk)
    - Ont i sidan av magen
    - Ont i ländryggen
    - Svårt att somna och vaknar ofta på natten
    - Ständigt trött
    - Huvudvärk till och från
    - Humörsvängningar. extremt glad, extremt arg eller extremt ledsen. 
    - Ett jäkla sötsug, matbegär  men  andra dagar inget sug alls
    - Större bröst/bröstvårtor (kanske inbillning)
    - Känt mig uppblåst fåtals gånger
    - Känt mig oerhört tung i kroppen
    - Metall/tvålsmak i mun de senaste 5 dagarna (28/5-1/6)

    - Fick ett lite mörkare sträck på ÄL den 25 maj men osäker då det inte synts varken dagen innan eller dagen efter.
    - Negativt grav.test. idag den 1 juni

    Jag har ingen aning om när min BIM är eftersom jag slutade med minipiller den 1 maj efter att ha ätit dem sedan januari 2017... När bör jag testa mig igen? Kan det vara en graviditet som är på gång? Eller är det kanske bara rena rama fantasier i samband med stress inför studierna...

    Sedan jag slutade med minipillerna hade jag en extremt ökad sexlust och vi hade oskyddat sex i stort sett varje dag under maj månad.Hur stor är chansen att bli gravid direkt vid stopp av minipiller? I med att det är så strikt med max 36h mellan pillerna.

    Vad hade ni för tidiga symtom? När började ni känna av dessa?

    Hoppas på plus snart... 

  • Svar på tråden Symtom??
  • Anonym (A)

    Symtom betyder ingenting, de kan man ha eller inte ha oavsett om man är gravid eller inte. Har du negativt på testen är du inte gravid, eller så är det för tidigt att upptäcka. Testa igen om en vecka.

  • Corneliass

    Jag började känna av mina symptom för några dagar sedan (plussade idag). Stark "mensvärk" i magen och rygg. Yr, ont i huvudet och lite trött. Har även haft ömma och tunga bröst samt väldigt gasig. 

Svar på tråden Symtom??