• eman303

    Bim -7, Hjälp

    Rynkar på näsan Är på bim -7. Testade precis negativt, jag vet att det är tidigt och jag testade på kvällen, men blev ändå besviken. 

    Mina symptom
    -Kissnödig
    -Hård tjejmage
    -Talgkörtlar på vårtgårdarna sedan två dagar tillbaka.
    -Svullna/tunga bröst
    -Styva bröstvårtor
    -Humörsvängningar, grinar för minsta lilla
    -Hade (ovanligt) vattniga flytningar efter ÄL

    Snälla, Vad tror ni? Sambon säger till och med att jag inte är mig lik. Varken på humöret eller brösten haha.. Är det för tidigt? Har ni testat runt bim -7 och sedan plussat en vecka senare? 

    Behöver er alla <3
  • Svar på tråden Bim -7, Hjälp
  • Anonym (Suuuck)

    Alltså vad är detta?! Varför tar man ens ett test så tidigt? Ägget har knappt ens fäst så man kan inte då positivt så tidigt. Gissar att det är första gången ni försöker bli gravid dessutom. Låter som att du hoppas för mycket för man kan inte få symtom så tidigt.

    Om du googlar så får Du upp 300 likadana trådar får andra som du som inte begriper sig på menscykeln och varför man kan få symtom vid/efter ägglossning utan att vara gravid och varför man inte överhuvudtaget behöver ta ett test en vecka efter ägglossning.

    Dessutom får man vattniga flytningar när ägget släpper. Inte efter ägglossningen. Efter ägglossningen blir det torrt. Det har men hormonerna att göra.

  • Anonym (My)

    Men... är detta seriöst? Eller en tråd för att driva med alla som tror att dom har symtom alldeles för tidigt och testar alldeles för tidigt? Eller..?

  • Anonym (Hmmm)

    Omg grattis du är gravid ! Med dom symptomen måste du vara det.

    Nej men allvar, ta ett test om 7 dagar.... dina symptom säger oss ingenting

  • Anonym (hmm)
    Anonym (Suuuck) skrev 2018-06-01 21:49:05 följande:

    Alltså vad är detta?! Varför tar man ens ett test så tidigt? Ägget har knappt ens fäst så man kan inte då positivt så tidigt. Gissar att det är första gången ni försöker bli gravid dessutom. Låter som att du hoppas för mycket för man kan inte få symtom så tidigt.

    Om du googlar så får Du upp 300 likadana trådar får andra som du som inte begriper sig på menscykeln och varför man kan få symtom vid/efter ägglossning utan att vara gravid och varför man inte överhuvudtaget behöver ta ett test en vecka efter ägglossning.

    Dessutom får man vattniga flytningar när ägget släpper. Inte efter ägglossningen. Efter ägglossningen blir det torrt. Det har men hormonerna att göra.


    Faaaast jag vet en massa kvinnor som plussat redan på ÄL+8 och ännu tidigare liknande. Så det är inte alls konstigt att ta ett test såpass tidigt. Vet en kvinna som plussade bara ca 5 dagar efter ÄL. 
  • Anonym (My)
    Anonym (hmm) skrev 2018-06-01 21:57:02 följande:

    Faaaast jag vet en massa kvinnor som plussat redan på ÄL+8 och ännu tidigare liknande. Så det är inte alls konstigt att ta ett test såpass tidigt. Vet en kvinna som plussade bara ca 5 dagar efter ÄL. 


    Nej du vet inte en massa kvinnor. Kanske en handfull? Och dom hade uppenbarligen inte koll på vilken dag ägget släppte isåfall. Ägget fäster absolut tidigast 5 dagar efter ägglossning. Det är vetenskap, embryologi. Och man kan inte få positivt gravtest förrän flera dagar efter det. Så nej, ingen får positivt gravtest 5 dagar efter. Kanske med clearblue som alltid visar svara streck ;)
  • johannastroberg

    Varför är ni så hånfulla? Istället för att håna & göra narr av en människa så kan man förklara på ett schysst & informativt sätt. Ts kanske bara greppar efter lite hopp. Ännu mer komiskt att ni alla är anonyma.

  • Anonym (My)
    johannastroberg skrev 2018-06-01 22:10:15 följande:

    Varför är ni så hånfulla? Istället för att håna & göra narr av en människa så kan man förklara på ett schysst & informativt sätt. Ts kanske bara greppar efter lite hopp. Ännu mer komiskt att ni alla är anonyma.


    Man kan ju inte visa att man faktiskt lägger energi på sånna här onödiga trådar.
  • Anonym (hmm)
    Anonym (My) skrev 2018-06-01 22:16:17 följande:
    Man kan ju inte visa att man faktiskt lägger energi på sånna här onödiga trådar.
    Fast det är ju exakt det du gör nu. 
  • Anonym (My)
    Anonym (hmm) skrev 2018-06-01 22:17:24 följande:

    Fast det är ju exakt det du gör nu. 


    Ja, exakt. Men inte med mitt vanliga nick. Det håller jag till seriösa trådar.
  • Anonym (hmm)
    Anonym (My) skrev 2018-06-01 22:22:18 följande:
    Ja, exakt. Men inte med mitt vanliga nick. Det håller jag till seriösa trådar.
    Fast du lägger fortfarande ner energi på dessa "onödiga" trådar där folk ber om hjälp så vad gör du ens kvar här? Om det nu är så onödigt. Patetiskt. Var en vuxen människa och visa respekt mot dina medmänniskor. 
  • johannastroberg
    Anonym (My) skrev 2018-06-01 22:22:18 följande:

    Ja, exakt. Men inte med mitt vanliga nick. Det håller jag till seriösa trådar.


    Det är ju bara fruktansvärt barnsligt & pinsamt. Fy vad jag hade skämts.
  • Anonym (My)
    Anonym (hmm) skrev 2018-06-01 22:25:17 följande:

    Fast du lägger fortfarande ner energi på dessa "onödiga" trådar där folk ber om hjälp så vad gör du ens kvar här? Om det nu är så onödigt. Patetiskt. Var en vuxen människa och visa respekt mot dina medmänniskor. 


    Ja, klart jag gör? På vilket sätt är jag respektlös? Genom att förklara för ts att det är sjukt onödigt att testa så tidigt? Och för att jag inte vill svärta mitt nick med sånt här traggel? När folk skriver samma tjatiga frågor dag ut och dag in trots att svaret är givet.
  • Anonym (Sandy)

    Bim-7 är alldeles för tidigt och dina ?symptom?är troligtvis pms även om du inte haft det förut. Du får ha tålamod i 4-5 dagar till!

  • eman303

    Vad är detta?? Jag skriver här för att jag vill få hjälp att tyda något, behöver stöd. Jag skrev ''Behöver er''. Och så blir jag spottad på? På en sida som flashback kan jag förstå sådana här kommentarer men en sida som familjeliv så ska man väl ändå stötta varandra. 

    Tråkigt nog så finns det nät troll precis överallt, blir så ledsen, vaknade upp och läste detta. Suck.

    Tack till er som sa emot dessa ''anonyma troll''. Ni är guld värda<3

  • eman303
    johannastroberg skrev 2018-06-01 22:10:15 följande:

    Varför är ni så hånfulla? Istället för att håna & göra narr av en människa så kan man förklara på ett schysst & informativt sätt. Ts kanske bara greppar efter lite hopp. Ännu mer komiskt att ni alla är anonyma.


    Tack snälla du, lite hopp är precis vad jag behöver. 
  • LovisaC1982

    Alltså när jag läser sådana här trådar tappar jag verkligen allt hopp om mänskligheten och dessutom har ni inte ens ryggrad nog att stå upp för all galla ni spyr ur er. Jag tänker inte slösa mer energi på er, folk med ett iq lägre än Forrest Gump brukar inte kunna dra några högre kopplingar.

    T.S jag kan till fullo förstå din längtan och frustration, räknar också ner men får nog inse att det inte är min månad. Hoppas att dina symptom är det efterlängtade plusset och inte bara kroppen som spökar. Tyvärr kan det ju vara lite allt möjligt som händer, tror att mycket beror på att man känner igenom kroppen på ett sätt man inte brukar. Vet hur det kliar i fingrarna att få veta men försök att vänta hela vägen till BIM så du får ett faktiskt resultat som du kan lita på.

    Stort lycka till!

Svar på tråden Bim -7, Hjälp