• Izza79

    Kalas

    Hej.

    Vi kommer ha ett lunch kalas för våran 5 åring. Jag och min sambo kommer dock inte på vad som blir bäst med tiden eftersom vi även kommer köra för släkten på eftermiddagen. Är kl 11 för tidigt på en lördag? 11-13 hade vi tänkt. Eller 10.30-13...

    Då kommer vi kommer servera korv och pommes med massa härliga grönsaker med dipp.

    Lekar och paketöppning lite glasstårta och Frucktspät och skattjakt.

    Släkten kommer vid 15/16 tiden. Och vi får en liten vila emellan.

    Hur skulle ni som föräldrar tycka?

  • Svar på tråden Kalas
  • Anonym (Jag)

    Jättebra tid för ett femårskalas! Då har man dels resten av dagen för annat och dels lunchen fixad

    Inte många femåringar som tar sovmorgon bara för att det är lördag. Kör!

  • Anonym (Tid)

    Tror inte du hinner klara av de planerade punkterna på barnkalaset på 2 timmar. Knappt 2,5 heller. Se till att lägga tid emellan kalasen så ni hinner röja upp efter barnen innan resten av gästerna kommer. Kan ni inte ha lö och sö samma helg istället? Om ni vill dra nytta av redan uppsatta ballonger etc.

    Som förälder har jag inget problem med tiderna. Är väl inte vanligt att barnfamiljer ligger och sover halva förmiddagarna så det tror jag inte ni behöver oroa er för.

  • asdfgh

    Vi hade ett liknande upplägg för 7årskalaset nu i april. Det började 11, de dekorerade sina muggar (ett roligare sätt att hålla koll på vems som var vems) innan vi gick ut för att grilla korv och pinnbröd. Efter maten tror jag de hann med 3 omgångar kurragömma i skogen bakom huset (födelsedagsbarnets önskemål) innan jag var tvungen att ropa in dem för fika och paketöppning innan de blev hämtade vid 13:30. De hade lätt kunnat fortsätta 1h till men då var de äldre.

    Mer än 2h för ett 5årskalas skulle jag inte valt, hellre då att skära ner på lekar mm. Börja med presentöppning, äta lunch och ta glasstårtan direkt och sen avsluta med så mycket eller lite lekar som ni hinner med?

  • asdfgh

    Och angående grönsaker så gillar de flesta barn jag känner gurkstavar och minitomater

  • Izza79

    Verkligen tack för alla svar. Då kör vi som vi tängt. Kommer nog bli intensivt men roligt.

    ????????????

Svar på tråden Kalas