• Russianwoman23

    Vad anser ni om detta?

    Har en nära bekant som är skyldig mig x antal tusen kronor. Har flertal gånger påpekat att jag vill ha tillbaka mina pengar, men inte fått ett öre. Denna månaden kom min bekant med ett förslag att jag kan få en mobil som betalning, som har samma värde som skulden ligger på. Är det okej enligt er att jag säljer mobilen som jag har fått som betalning? Tycker själv att det är upp till mig vad jag gör med den, hen har väl inte rätt att bli arg? Vad tycker ni?

  • Svar på tråden Vad anser ni om detta?
  • Kjell2
    Russianwoman23 skrev 2018-06-04 13:37:11 följande:

    Har en nära bekant som är skyldig mig x antal tusen kronor. Har flertal gånger påpekat att jag vill ha tillbaka mina pengar, men inte fått ett öre. Denna månaden kom min bekant med ett förslag att jag kan få en mobil som betalning, som har samma värde som skulden ligger på. Är det okej enligt er att jag säljer mobilen som jag har fått som betalning? Tycker själv att det är upp till mig vad jag gör med den, hen har väl inte rätt att bli arg? Vad tycker ni?


    Be henne sälja mobilen och ge dig pengarna.


  • BrunaSolglasögon
    Kjell2 skrev 2018-06-04 13:39:14 följande:
    Be henne sälja mobilen och ge dig pengarna.
    Precis, varför ska du börja arbeta med att sälja mobilen för?? Säg åt personen att sälja mobilen och ge dig kontanterna, punkt slut.
  • Anonym (mmm)
    Russianwoman23 skrev 2018-06-04 13:37:11 följande:

    Har en nära bekant som är skyldig mig x antal tusen kronor. Har flertal gånger påpekat att jag vill ha tillbaka mina pengar, men inte fått ett öre. Denna månaden kom min bekant med ett förslag att jag kan få en mobil som betalning, som har samma värde som skulden ligger på. Är det okej enligt er att jag säljer mobilen som jag har fått som betalning? Tycker själv att det är upp till mig vad jag gör med den, hen har väl inte rätt att bli arg? Vad tycker ni?


    Varför ska du få en mobil? Är det stödgods eller varför? Jag skulle i varje fall vilka ha kontanterna som personen är skyldig! 
  • Russianwoman23
    BrunaSolglasögon skrev 2018-06-04 13:42:54 följande:

    Precis, varför ska du börja arbeta med att sälja mobilen för?? Säg åt personen att sälja mobilen och ge dig kontanterna, punkt slut.


    Får ta och be hen göra det :)
  • Russianwoman23
    Anonym (mmm) skrev 2018-06-04 15:05:07 följande:

    Varför ska du få en mobil? Är det stödgods eller varför? Jag skulle i varje fall vilka ha kontanterna som personen är skyldig! 


    Ska få en mobil då hen inte har några pengar att betala mig med. Det är en mobil som hen själv äger, och av någon anledning så kan hen inte betala det den är skyldig mig. Det är precis vad jag vill själv, har väntat i flera månader och ingenting har hänt.. blir frustrerad!
  • Jamesdio

    Verkar ju vara något lurt med detta! antingen är inte mobilen värd det som sägs, eller så är den stölgods eller låst på annat sätt. Kanske tagen på avbetalning och inte kan säljas?

    Som svar på frågan rent generellt så får du ju göra vad du vill med mobilen om du fått den som betalning. Problem kan dock uppstå om det inte är din väns mobil att förfoga över.

Svar på tråden Vad anser ni om detta?