• jjme

    Blir aldrig gravid

    Hej. Jsg har en fråga

    Om en vecka blir min son 2år och vi längtar efter syskon men vi har försökt nu sen i december utan resultat, min mens har till och med blivit oregelbunden ifrån ingenstans.

    Jag har inte haft något preventivmedel efter sonen föddes men knte heller blivit gravid under dessa två år utan vi har sagt händer der så händer det. Men nu när vi aktivt försökt skaffat barn utan resultat blir jag orolig. Vi använder oss av äggloasnkngstest men händer iaf ingenting. Borde jag söka hjälp ?? Blir så frustrerad och blir stressad då vänner kommer en efter en och berättar att dom är gravid men mig händer det ingenting hos

  • Svar på tråden Blir aldrig gravid
  • nnnnnnnn

    Sök efter trådar här, det finns massor med tips tex testa bisolvon (sök på bisolvon eller bisolvonmetoden)
    Även zink och magnesium är populärt att ta en kur, både mannen och kvinnan...
    Sen är det inte så lång tid ni försökt aktivt, men värt att testa lite småsaker!

  • UndrandeSökare
    jjme skrev 2018-06-05 00:43:56 följande:

    Hej. Jsg har en fråga

    Om en vecka blir min son 2år och vi längtar efter syskon men vi har försökt nu sen i december utan resultat, min mens har till och med blivit oregelbunden ifrån ingenstans.

    Jag har inte haft något preventivmedel efter sonen föddes men knte heller blivit gravid under dessa två år utan vi har sagt händer der så händer det. Men nu när vi aktivt försökt skaffat barn utan resultat blir jag orolig. Vi använder oss av äggloasnkngstest men händer iaf ingenting. Borde jag söka hjälp ?? Blir så frustrerad och blir stressad då vänner kommer en efter en och berättar att dom är gravid men mig händer det ingenting hos


    Om man har försökt i 12 månader utan plus (eller 6 månader om man är över 35år) så kan man ha rätt till en utredning genom Landstinget. Kontakta Kvinnokliniken på närmaste sjukhus och säg att ni vill göra en utredning, dra inte ut på tiden, de kan ha flera månaders kö, speciellt nu under sommaren.

    Alternativet är att söka en privat gyn och boka tid för äggledarspolning och för att få Letrozol utskrivet, samt för att göra ett spermatest med morfologi. Morfologin är den viktigaste delen !

    Lycka till !
Svar på tråden Blir aldrig gravid