• Carolinv

    Modifast inför Beach 2018

    Hej!
    Jag har idag 6/6 börjat med Modifast som jag tänker att jag ska köra i sommar. Jobbar fram till 30 juli och då är det ganska smidigt att köra med dessa drinkar. 1 påse 4 ggr om dagen i 7 veckor. Målet är att gå ner 10 kg. Sist jag gick på Modifast var 2015 och gick då på 4 veckor strikt VLCD och gick ner 10 kg. Men idag väger jag mindre och har mer stilla sittande jobb vilket gör att jag tror att jag kanske behöver lite längre tid. 

    Tycker också att det är smidigt om man ligger på stranden en hel dag och bara ha påsar och vatten med sig och en shaker istället för att behöva asa med en kylväska med massa mat och så. Min bror kommer också att köra med mig men endast 3 - 4 veckor. Så vi får se om vi blir strandredo för Sri Lanka i augusti.

    Är det någon mer där ute som vill följas åt ?

  • Svar på tråden Modifast inför Beach 2018
  • Sockerskålen

    Hej! Jag följs gärna åt! Har som första mål att gå ner 10 kg, på sikt helst 15-20 kg. Första gången jag kör ren kur, blir spännande. Ska följa Modifastmetoden är planen.

    Började med modifast i måndags, inne på tredje dagen, redan gått ner 3,5 kg! Väldigt kul även om jag fattar att det bara är vatten.

    De här första dagarna har varit rätt hemska, så trött, hungrig och orkeslös. Har förstått att första dagarna är värst, när ?vände? det för dig sist du körde?

    Lycka till! ????

  • Carolinv
    Sockerskålen skrev 2018-06-06 13:11:59 följande:

    Hej! Jag följs gärna åt! Har som första mål att gå ner 10 kg, på sikt helst 15-20 kg. Första gången jag kör ren kur, blir spännande. Ska följa Modifastmetoden är planen.

    Började med modifast i måndags, inne på tredje dagen, redan gått ner 3,5 kg! Väldigt kul även om jag fattar att det bara är vatten.

    De här första dagarna har varit rätt hemska, så trött, hungrig och orkeslös. Har förstått att första dagarna är värst, när ?vände? det för dig sist du körde?

    Lycka till! ????


    Vad roligt! Jag började igår så inne på andra dagen. Igår hade jag dålig karaktär och åt både chokladtårta och några knäckemackor. Men idag tänkte jag att jag skulle hålla mig till ren kur. =)  Sist jag körde så blev det bra efter 4 dagar. Klarar man 4 dagar så rullar det bara på sen. Man behöver mindre sömn och man får mer energi. Jag känner att det är bra med att man slipper tänka på vad man ska ha med till jobbet. Och man kan använda rasterna till att röra på sig eller umgås med kollegor utan mat. =)
  • Sockerskålen

    Ja första 3-4 dagarna var hemska. Är nu inne på dag 9 och saknar knappt mat alls, har också fuskat lite, chips, dipp och popcorn Har gått ner 5 kg och det är ju väldigt motiverande när det går så snabbt i början.

  • Carolinv

    Oj bra jobbat! jag har haft uppehåll och men gått ner 3 kg. Ska köra 4 veckor strikt(are) nu. Behöver fortfarande gå ner 10 kg :(

Svar på tråden Modifast inför Beach 2018