• Jessie503

    Springmask! Hjälp!

    Hej!

    Jag har fått springmask och upptäckte det för en vecka sedan. Jag har tagit receptfritt läkemedel från apoteket men jävlarna dog inte. Idag fick jag upp 13 maskar på pappret när jag torkade mig, samt var massor i min avföring (ett toabesök innan) - får panik snart.

    Ni som haft springmask själva, hur många kunde ni se? Har jag ovanligt många maskar? Eller är det lite? Bör jag ringa till VC? Berätta hur ni hade det. Behöver inte ta emot tips på att tvätta m.m, redan läst massa trådar kring det.

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Springmask! Hjälp!
  • Anonym (usch)

    Några stycken. Hade dock väldigt besvär av kliandet. 

    Som du säkert läst på så är det viktiga att stoppa spridningen. Eftersom äggen är luftburna blir det extremt viktigt med daglig tvätt av textiler, ytor, badrum.. tvätta dig direkt på morgonen.. vi slängde nattens underkläder direkt i tvättmaskinen o så direkt in i duschen o tvättade... handhygien... Jag sov med tejpbit över rövhålet för jag var så äcklad på dom.. O så kan de ju iaf inte krypa ut under natten... 

    det är extremt jobbigt o påfrestande, jag lider verkligen med dig. man blir så paranoid efteråt också o rädd att få det igen, riktigt elände. tror vi blev smittade när vi var på Malmöfestivalen.... aldrig igen!

Svar på tråden Springmask! Hjälp!