• Marineliving

    Gravid vid 40 år

    Jag har precis fått pluss på graviditetsstickan och fyllt 40 år. Det tog 3 månader och jag tänker på hur hög missfallsrisken är i denna ålder? Det står ganska olika info på nätet. Köpte testa tidig graviditetstest och testade negativt 5 dagar innan bim. Blir orolig att det kommer att sluta i missfall. Ni som fått barn efter 40, berätta!!

  • Svar på tråden Gravid vid 40 år
  • Anonym (B)

    Gör 8 likadana trådar till vetja. Då får du nog fler svar... not.

  • InaLo

    Hej!

    Har inte fått barn efter 40 men snart. Är 40år och ska ha om ca 6 veckor. Det tog oss 17månader att bli gravida och har haft ett MF på 14:e försöket. Så när jag blev gravid igen så var jag jätte orolig över att få MF igen. I magen ligger det nu en sprallig tjej som snart ska födas.

    Lycka till med graviditeten.

  • Anonym (Hanna)

    Charlotte Parelli är gravid nu och är 44 år, Edward Bloms fru är också gravid och hon är 46. 

    Jag vet två som fått sina första barn vid 42 och 43 års ålder.

    Lycka till. Kram

  • Zakopane

    Jag blev gravid med mitt tredje barn i början av maj 2017. Då var jag 39,5 år. Tog ut spiralen i mitten av april, så det tog sig på första försöket! <3

    Barnet föddes i början av februari i år, dvs tre månader efter min 40-årsdag.

    Har haft tur och har aldrig fått missfall. Men oroade mig så klart denna senaste graviditet, liksom vid de tidigare. Det är svårt att slappna av innan vecka 13, tycker jag. Dessutom oroade jag mig för vad KUB-testet skulle visa. Vi bekostade ett NIPT-test privat i vecka 10-11, som visade bra resultat.

    De första två barnen kom vid 28 resp. 30 års ålder.

    Kände redan på BB dagen efter födseln i februari att jag vill ha fler barn..! Hoppas det kan bli så.

Svar på tråden Gravid vid 40 år