• babymoon

    Tredje barnet -nidblödning?!

    Hej!

    Det var många år sedan jag var här inne och både läste eller skrev. Vi har två söner som är födda -11 och -13. Nu har vi bestämt oss för att se om vi kan få ytterligare ett mirakel till familjen.

    Jag hade äl för ca 7 dagar sedan (gjorde tom äl test) ???? och har haft lite bruna/rosa flytningar någon dag efter äl och sedan kanske 3-4 dagar efter äl (precis som att slemhinnorna är extra känsliga) men idag när jag vaknade blev jag helt chockad när jag var på toaletten, det var som en riklig mensblödning som kom på pappret!! Fick tänka till OM jag räknat/tänkt fel gällande mensen men skall som sagt inte ha den (brukar vara väldigt regelbunden i min cykel) förrän om drygt en vecka!

    Är detta en nidblödning tro? Kan man ha den som en riklig blödning och har ju haft lite missfärgade flytningar nu innan också!

    Ni som haft nidblödning, hur var era och hur länge?

    Ps. Jag har också fått reda på (fick brevet nu i torsdags) att jag har cellförändringar på livmoderhalstappaen så skall träffa gynekolog om en månad) kan det vara denna som blöder också ???? tankarna är många! Men jag hade aldrig några blödningar med dem andra graviditeterna!!

    Dela gärna med er ??

  • Svar på tråden Tredje barnet -nidblödning?!
  • Iowhannah

    Jag tror mer på nidblödning än på att det skulle vara livmodertappen som blöder

    Jag hade svåra cellförändringar men blödde aldrig (förutom vid mens då), det ska nog gå rätt långt för att man ska börja blöda pga det.

  • babymoon
    Iowhannah skrev 2018-06-10 11:54:02 följande:

    Jag tror mer på nidblödning än på att det skulle vara livmodertappen som blöder

    Jag hade svåra cellförändringar men blödde aldrig (förutom vid mens då), det ska nog gå rätt långt för att man ska börja blöda pga det.


    Tack för ditt svar!

    Jag har inte läst något om att cellförändringar skall blöda men såklart tänker man på det, OM det skulle kunna vara det som spökar. Ett missfall, skulle det kunna börja såhär också tro? Att man börjar blöda 1v efter äl, eller kommer det alltid senare tro?

    Man får helt enkelt se vart detta tar vägen och testa när det väl är dags ????

    Ha en fin dag!
  • Iowhannah
    babymoon skrev 2018-06-10 12:13:21 följande:

    Tack för ditt svar!

    Jag har inte läst något om att cellförändringar skall blöda men såklart tänker man på det, OM det skulle kunna vara det som spökar. Ett missfall, skulle det kunna börja såhär också tro? Att man börjar blöda 1v efter äl, eller kommer det alltid senare tro?

    Man får helt enkelt se vart detta tar vägen och testa när det väl är dags ????

    Ha en fin dag!


    Jag är långt ifrån en expert men jag tycker att det låter som alldeles för tidigt för att det skulle vara ett missfall. Ägget fäster 5-7 dagar efter ägglossning.

    Allra troligast är en nidblödning. Du får vänta en vecka till och se om mensen kommer ;)
  • babymoon
    Iowhannah skrev 2018-06-10 13:18:26 följande:

    Jag är långt ifrån en expert men jag tycker att det låter som alldeles för tidigt för att det skulle vara ett missfall. Ägget fäster 5-7 dagar efter ägglossning.

    Allra troligast är en nidblödning. Du får vänta en vecka till och se om mensen kommer ;)


    Har varit iväg och spelat match mu och blöder fortfarande, är blandat färskt blod ihop led bruna flytningar. ALDRIG varit med om detta innan!! Så vi får se hur det ter sig nu kommande dagar. Är ju 8-9 dagar kvar till BIM. Har spänningar i brösten och är mer trätt än vanligt och har ont i mage/rygg.

    Puffar lite till för fler med blödning efter äl....

    Ha en fin söndag!
  • Linneisen

    Jag fick en nidblödning 4-5 dagar efter ägglossning. 8 dagar innan bim. Rödrosa flytningar som krävde trosskydd i en dag och bruna flytningar i två dagar. Samt skarp mensvärk första dagen.

  • babymoon
    Linneisen skrev 2018-06-10 21:41:58 följande:

    Jag fick en nidblödning 4-5 dagar efter ägglossning. 8 dagar innan bim. Rödrosa flytningar som krävde trosskydd i en dag och bruna flytningar i två dagar. Samt skarp mensvärk första dagen.


    Tack för att du delar med dig!

    Jag förstår som sagt inte min kropp just nu ???? jag har blött under dagen idag också men tror jag att det kan ha slutat. Är blandat färskt blod, med bruna flytningar och lite rosa. Jag är på äl +8 nu och har haft blödning sedan igår morse. Men är mer trött än vanligt ochvhar ömma bröst och mensvärk i mage och rygg...

    Fler som haft nidblödning som vill dela med sig??
  • babymoon

    Inne på fjärde dagen nu med blödningar men det är blandat med bruna flytningar. Är liksom lite av och på med blödningen. Inte alls som mensblödningen, men tycker att det borde sluta snart oavsett missfall, mellanblödningar, eller nidblödning ????

    Inga fler med rikliga blödningar ca 5-7 dagar efter äl??

  • Anonym (Hur)
    babymoon skrev 2018-06-13 14:17:32 följande:

    Inne på fjärde dagen nu med blödningar men det är blandat med bruna flytningar. Är liksom lite av och på med blödningen. Inte alls som mensblödningen, men tycker att det borde sluta snart oavsett missfall, mellanblödningar, eller nidblödning ????

    Inga fler med rikliga blödningar ca 5-7 dagar efter äl??


    Hur gick det?
Svar på tråden Tredje barnet -nidblödning?!