• Lina100

    jobbig vän! eller?

    börjar tröttna lite på en ''vän, då hon börjat se mig mer som en inspiration än vän och får mig att må skit alltså.

    För det första ska hon ha allt som jag har, skor, blusar, badkläder, ALLT! Och får hon säga det själv sitter de plaggen bättre på henne än på mig.

    är vi på någon gemensam fest eller ett evenemang ska hon nästan alltid stå bakom mig och le om jag till exempel pratar med en kille. 

    Hon klagar också sjukt mycket på saker jag gör och går vi i centrum ska jag vara hennes ''kläd hjälpare'' 

    Hon frågar till och med vilken storlek jag har på kläderna? 

    sen kan hon säga ''ska visa allt jag köpte sen'' och så har hon köpt allt samma som mig. 

    Visst hon får göra vad hon vill och köpa vad hon vill men börjar tröttna när jag inte duger men hon ska duga, och att jag ändå ska ses som någon inspiration för henne? tycker inte alls att det är kul och börjar ärligt typ må dåligt över det. 

    Tänk att kompisen till och med söker upp och följer alla ens ligg på sociala medier 

  • Svar på tråden jobbig vän! eller?
  • Anonym (Nytt)

    Gör dig av med "vännen".

    Du behöver inte umgås med henne. Säg som det är och hur du känner. Jag har gjort "slut" med vänner som bara tagit min energi

  • Lina100
    Anonym (Nytt) skrev 2018-06-11 14:50:48 följande:

    Gör dig av med "vännen".

    Du behöver inte umgås med henne. Säg som det är och hur du känner. Jag har gjort "slut" med vänner som bara tagit min energi


    ja jag börjar tröttna 

    inte kul sdant
  • Anonym (Anonym)

    Jag hade en polare som var ännu värre... En killkompis som såg jättemycket upp till mig och min dåvarande pojkvän. Det var väl en sak att han använde samma smeknamn på sin flickvän men när de skaffade exakt likadana förlovningsringar (enda skillnaden var att de hade vitt guld i issa delar) då fick jag nog och röt ifrån ordentligt. Hans tjej var en total bitch dessutom så tyvärr umgicks vi inte förrän de hade gjort slut men vid det laget hade kompisen lugnat sig en hel del.

    Den där tjejen kanske inte fattar att det hon håller på med är osunt men antingen får du säga ifrån eller göra dig av med henne. Fundera på hur gärna du vill vara kompis med henne och ta beslut utifrån det.

  • Lina100
    Anonym (Anonym) skrev 2018-06-11 15:01:30 följande:

    Jag hade en polare som var ännu värre... En killkompis som såg jättemycket upp till mig och min dåvarande pojkvän. Det var väl en sak att han använde samma smeknamn på sin flickvän men när de skaffade exakt likadana förlovningsringar (enda skillnaden var att de hade vitt guld i issa delar) då fick jag nog och röt ifrån ordentligt. Hans tjej var en total bitch dessutom så tyvärr umgicks vi inte förrän de hade gjort slut men vid det laget hade kompisen lugnat sig en hel del.

    Den där tjejen kanske inte fattar att det hon håller på med är osunt men antingen får du säga ifrån eller göra dig av med henne. Fundera på hur gärna du vill vara kompis med henne och ta beslut utifrån det.


    men åh vad jobbigt!

    åh tack 

    har sagt till men hon säger ifrån 
Svar på tråden jobbig vän! eller?