• Anonym (högerpartist)

    Borde invandrare som begår brott utvisas direkt?

    Nu menar jag inte att invandrare begår mer brott än någon annan kategori. Men jag tänker såhär. En invandrare, nysvensk, nyanländ, m.m. som kommit hit, får bidrag, får husrum, utbildning i svenska och förmodligen även fått PUT av vår generösa regering.

    Personen i fråga begår brott, typ rånar eller våldtar eller misshandlar.

    I mina ögon är det ett väldigt otacksamt beteende mot samhället som tagit emot och födat den här personen. Borde den personen inte rimligtvis skickas ut ur landet? Ett PUT blir till TUT eller direkt utvisning?

    Eller är det inhumant? Är det ett beteende som man får "finna sig i" som personen bär med sig från sitt krigsdrabbade eller ekonomiskt traserade land?

    Tycker ni att jag är rasist som tycker så här?

    Okej. Om man spänner vidare på saken. Om en svensk våldtar och rånar och misshandlar. Då skulle man rimligtvis utvisa denne också, men frågan är... vardå? En som blivit född i Sverige, kontra en som kommit hit för egen maskin.

  • Svar på tråden Borde invandrare som begår brott utvisas direkt?
  • klyban
    BossHoss skrev 2018-06-21 14:03:08 följande:
    Ja lite så, jag frågar alltså om TS menar nykomna flyktingar eller invandrare som bott i sverige sedan mer än tex 50år. Gäller det även dessas barn mm.

    De med svenskt medborgarskap då alltså? eller de med dubbelt också?

    Intressant diskussionsteknik och låtsas som man inte förstår.


    hur många meter var det?
  • BossHoss
    klyban skrev 2018-06-21 14:53:36 följande:

    Intressant diskussionsteknik och låtsas som man inte förstår.


    NU har ju jag sagt vad jag anser så jag har ju lämnat min åsikt.

    Men i och med att du vet svaret på denna självklara fråga så varför säger du det bara inte så min okunskap blir mindre?
  • AnneSophia
    Anonym (högerpartist) skrev 2018-06-11 19:20:32 följande:

    Nu menar jag inte att invandrare begår mer brott än någon annan kategori. Men jag tänker såhär. En invandrare, nysvensk, nyanländ, m.m. som kommit hit, får bidrag, får husrum, utbildning i svenska och förmodligen även fått PUT av vår generösa regering.

    Personen i fråga begår brott, typ rånar eller våldtar eller misshandlar.

    I mina ögon är det ett väldigt otacksamt beteende mot samhället som tagit emot och födat den här personen. Borde den personen inte rimligtvis skickas ut ur landet? Ett PUT blir till TUT eller direkt utvisning?

    Eller är det inhumant? Är det ett beteende som man får "finna sig i" som personen bär med sig från sitt krigsdrabbade eller ekonomiskt traserade land?

    Tycker ni att jag är rasist som tycker så här?

    Okej. Om man spänner vidare på saken. Om en svensk våldtar och rånar och misshandlar. Då skulle man rimligtvis utvisa denne också, men frågan är... vardå? En som blivit född i Sverige, kontra en som kommit hit för egen maskin.


    Borde invandrare som begår brott utvisas direkt?

    Ja självklart

    Borde den personen inte rimligtvis skickas ut ur landet?

    Jo

    Ett PUT blir till TUT eller direkt utvisning?

    Direkt utvisning

    Eller är det inhumant?

    Nej, tvärtom. Det är humant mot svenskar

    Är det ett beteende som man får "finna sig i" som personen bär med sig från sitt krigsdrabbade eller ekonomiskt traserade land?

    Nej

    Tycker ni att jag är rasist som tycker så här?

    Rasist är ingen åsikt som folk kan "tycka" att man är utan det är ett bestämt begrepp. Kort sagt, inget av det du sagt passar in i begreppet "rasism".

    Om en svensk våldtar och rånar och misshandlar. Då skulle man rimligtvis utvisa denne också, men frågan är... vardå?

    En svensk är Sveriges problem och inte något annat lands problem. Precis som utlänningar inte är Sveriges problem. Svenskar som begår brott i andra länder kan skickas till Sverige.

    Slutnotering: alla dina funderingar är onödiga då vi bör följa Dublinförordningen om "första asylland" vilket svenska politiker valt att kringgå. Det är dags att vi går tillbaka till de regler som finns där och därmed utvisa alla medborgare, kriminell eller inte, som satt sin fot i ett annat land innan de "flydde" till Sverige.

    "Den som flyr har inte rätt att välja asylland. Tanken är att den som har skyddsskäl ska söka asyl i det första land han/hon kommer till efter flykten, om personen där är skyddad från förföljelse och från att sändas tillbaka till det land man flytt ifrån."

    Återvandring är a och o.
  • klyban
    BossHoss skrev 2018-06-21 14:55:28 följande:
    NU har ju jag sagt vad jag anser så jag har ju lämnat min åsikt.

    Men i och med att du vet svaret på denna självklara fråga så varför säger du det bara inte så min okunskap blir mindre?

    Inget jag kan hjälpa dig med.


    hur många meter var det?
  • AnneSophia

    - Borde invandrare som begår brott utvisas direkt? Svar: Ja självklart

    - Borde den personen inte rimligtvis skickas ut ur landet? Svar: Jo

    - Ett PUT blir till TUT eller direkt utvisning? Svar: Direkt utvisning

    - Eller är det inhumant? Svar: Nej, tvärtom. Det är humant mot svenskar

    - Är det ett beteende som man får "finna sig i" som personen bär med sig från sitt krigsdrabbade eller ekonomiskt traserade land? Svar: Nej

    - Tycker ni att jag är rasist som tycker så här? Svar: Rasist är ingen åsikt som folk kan "tycka" att man är utan det är ett bestämt begrepp. Kort sagt, inget av det du sagt passar in i begreppet "rasism".

    - Om en svensk våldtar och rånar och misshandlar. Då skulle man rimligtvis utvisa denne också, men frågan är... vardå? Svar: En svensk är Sveriges problem och inte något annat lands problem. Precis som utlänningar inte är Sveriges problem. Svenskar som begår brott i andra länder ska skickas till Sverige.

    Slutnotering: alla dina funderingar är onödiga då vi bör följa Dublinförordningen om "första asylland" vilket svenska politiker valt att kringgå. Det är dags att vi går tillbaka till de regler som finns där och därmed utvisa alla medborgare, kriminell eller inte, som satt sin fot i ett annat land innan de "flydde" till Sverige.

    "Den som flyr har inte rätt att välja asylland. Tanken är att den som har skyddsskäl ska söka asyl i det första land han/hon kommer till efter flykten, om personen där är skyddad från förföljelse och från att sändas tillbaka till det land man flytt ifrån."

    Återvandring är a och o.

  • BossHoss
    klyban skrev 2018-06-21 15:06:34 följande:

    Inget jag kan hjälpa dig med.


    OK

    Så då vet du inte heller.
    Hoppas någon kan berätta för oss då
  • Anonym (javisst)
    BossHoss skrev 2018-06-21 14:03:08 följande:
    Anonym (javisst) skrev 2018-06-21 13:45:05 följande:
    Invandrare i sammanhanget betyder utländsk medborgare, för det är de som kan utvisas enligt svensk lag. Vare sig personen kom från Ungern -56, Polen -77, Bosnien -98 eller Irak 2015.
    De med svenskt medborgarskap då alltså? eller de med dubbelt också?
    Den som har svenskt medborgarskap kan inte utvisas, och det gäller även om personen har ett annat medborgarskap parallellt.
  • AnneSophia

    Glömde det viktigaste:

    "Asylsökande som har vistats i ett så kallat första asylland före ankomsten till Sverige återsänds därför dit".

  • Anonym (javisst)
    AnneSophia skrev 2018-06-21 15:07:29 följande:

    - Eller är det inhumant? Svar: Nej, tvärtom. Det är humant mot svenskar


    Det är bra för dem som bor i landet, oavsett bakgrund och medborgarskap.
    Utvisar man t ex finnar som sitter inne för mord, våldsbrott och narkotika är det en fördel för laglydiga finnar, polacker och somalier likaväl som för etniska svenskar.
  • klyban
    BossHoss skrev 2018-06-21 15:07:58 följande:
    OK

    Så då vet du inte heller.
    Hoppas någon kan berätta för oss då

    Självklart jag vet, men tänker inte leka med dig.


    hur många meter var det?
Svar på tråden Borde invandrare som begår brott utvisas direkt?