• Enperson93

    Pojkväns bästavän har dött

    Som rubriken lyder så här min pojkvän förlorat sin bästavän i en tragisk bilolycka förra veckan. Vi har aldrig delat sorg tidigare så detta har varit heöt nytt och så fruktansvärt jobbigt. Har ni några tips på vad jag kan göra för min pojkvän mer än att bara finnas där? Någon fantastisk present att ge till han eller något liknande.

    Har ni själva varit närstående till någon som gått igenom sorg så berätta gärna om de.

    Kram

  • Svar på tråden Pojkväns bästavän har dött
  • kioskvältare

    Fantastisk present?? Nä, det ger man inte.

    Det finns liksom inget annat at göra än att just finnas där när och om han behöver. På hans villkor, inte tränga sig på osv

  • Enperson93

    De är jätte jobbigt. Han sover knappt å äter jätte lite. Han jobbar just nu 53mil bort ifrån mig så jag kan förvisso inte göra något alls just nu :/

  • Enperson93

    De är jätte jobbigt. Han sover knappt å äter jätte lite. Han jobbar just nu 53mil bort ifrån mig så jag kan förvisso inte göra något alls just nu :/

  • LittleSunshine84

    Finnas där, låt honom prata, älta, fråga om han behöver hjälp med praktiska saker? Erbjud att följa med på begravning?

  • kioskvältare
    Enperson93 skrev 2018-06-11 22:04:38 följande:

    De är jätte jobbigt. Han sover knappt å äter jätte lite. Han jobbar just nu 53mil bort ifrån mig så jag kan förvisso inte göra något alls just nu :/


    Det du kan göra är att fråga om du kan hjälpa honom på något sätt? Om det finns något du kan göra för honom. Då har du ställt öppna frågor och inte prackat på honom någonting och han kan själv säga vad han behöver av dig. OM han behöver något av dig, vi hanterar sorg på olika sätt och behöver olika saker. så han kan ju också vara sådan att han vill vara ifred.
Svar på tråden Pojkväns bästavän har dött