• amarello

    Får man sprida en bild om man får godkännande?

    Får man skicka en bild till någon när den är i döds-skedet om den sjuke har godkänt det? T ex en tjänsteman på arbetsförmedlingen?

  • Svar på tråden Får man sprida en bild om man får godkännande?
  • Kjell2
    amarello skrev 2018-06-12 16:26:51 följande:

    Får man skicka en bild till någon när den är i döds-skedet om den sjuke har godkänt det? T ex en tjänsteman på arbetsförmedlingen?


    Varför skulle man vilja skicka en bild till en döende af-tjänsteman?

    Har du upphovsrätten till bilden?
    Kan bilden anses stötande eller som förtal?
    Skulle någon kunna bli ledsen och upprörd?
  • amarello

    Jag har tagit den själv på en person som godkänt det.Nej inte i syfte om förtal.

  • Kjell2
    amarello skrev 2018-06-12 16:53:39 följande:

    Jag har tagit den själv på en person som godkänt det.Nej inte i syfte om förtal.


    Varför skicka?


  • amarello

    För att förklara för idioten att man vill vara när sin släkting eftersom han inte tror på det man säger.

  • Bestemor
    amarello skrev 2018-06-12 16:26:51 följande:

    Får man skicka en bild till någon när den är i döds-skedet om den sjuke har godkänt det? T ex en tjänsteman på arbetsförmedlingen?


    Det får du väl. Är syftet att ge handläggaren dåligt samvete eller något?
  • Kjell2
    amarello skrev 2018-06-12 17:08:22 följande:

    För att förklara för idioten att man vill vara när sin släkting eftersom han inte tror på det man säger.


    Aha, lite konstig syftning i början.

    En bild lär inte förändra något. Fixa fram ett läkarintyg istället.
  • myskmalva

    Det är väldigt snurrigt detta. Jag misstänker att du råkat skriva fel någonstans. Vem är personen på bilden? Vem ska du skicka bilden till?

  • Kjell2

    Tänk på att om du skickar en bild till en myndighet så blir det offentlig handling och vem som helst kan begära ut bilden. Kanske inte vad den sjuke vill.

  • amarello

    Han är numera död.Ja syftet var att få ledighet i slutskede.Frågan är om FK hade beviljat det för de är tuffa.

  • Ellie
    amarello skrev 2018-06-12 18:03:42 följande:

    Han är numera död.Ja syftet var att få ledighet i slutskede.Frågan är om FK hade beviljat det för de är tuffa.


    För att vara hos någon i livets slutskede ansöker man om närståendepenning. Vad ansökte du om för ersättning?
  • amarello

    Hade ingen aning om vad som gällde, min handläggare nämde bara vad jag inte fick göra och han gjorde mig så pressad+att han kändes misstänksam, att han inte trodde mig.Jag skickade den för att bli trodd helt enkelt.Sen började han tjafsa ang bilden istället.

  • Bestemor
    amarello skrev 2018-06-12 20:11:01 följande:

    Hade ingen aning om vad som gällde, min handläggare nämde bara vad jag inte fick göra och han gjorde mig så pressad+att han kändes misstänksam, att han inte trodde mig.Jag skickade den för att bli trodd helt enkelt.Sen började han tjafsa ang bilden istället.


    Varför fixade du inte intyg från läkarna istället? Min syster var hos vår pappa de sista veckorna han levde. Inga problem alls med FK
Svar på tråden Får man sprida en bild om man får godkännande?