• Kaisaj

    Orolig på grund av karusell

    Hej! Igår var jag på Liseberg med min familj och är så himla orolig över att jag åkte karusell. Min familj och andra i närheten sa att det inte var någon fara med de jag åkte men är SÅ orolig nu. Jag åkte flumride och jukebox och är som sagt jätterolig att barnet kommer komma till skada. Fick inte ont och kände inte av någonting i magen men ändå.. Är i v. 19 (syns knappt att jag är gravid). Har ni någon aning om hur stor risken är att barnet blir skadat?

  • Svar på tråden Orolig på grund av karusell
  • Aliona

    Barnet ligger tryggt i vattnet i magen. På vilket sätt tänker du att det skulle skadas?

  • Tirem

    Varken Jukebox eller Flumeride har säkerhetsbyglar som på något sätt kommer åt magen som i värsta fall kan orsaka obehag, inte fosterskador. Sluta noja dig och njut av livet!

  • Kaisaj

    Var rädd att farten eller snurrarna kunde skada barnet på något sätt men stort tack för era svar!

  • Skenet

    Tror absolut inte att de ?snälla? karusellerna är nån fara att åka.

    Åkte själv allt utom wildfire nu när vi var på Kolmården (avstod motvilligt, jag som ääälskar häftiga karuseller)

    Gravid i v 20

    Bara högre G belastningar och byglar i magen jag undviker, det senare för mitt eget obehags skull.

Svar på tråden Orolig på grund av karusell