• Anonym (Va?)

    Vad menade kollegan? Hjälp!

    Jag är förälskad i min kollega. Är också gift sen många år med en hyvens karl och tänker inte låta några små fjärilar som löpt amok i maggropen komma emellan oss. No big deal, dessa fåniga känslor går över och kollegan kommer inte att märka nåt.

    Mitt under lunchen idag (när andra kollegan är på toa) tittar kollegan (lycligt gift han också) konstigt på mig och säger : "Skulle jag nån gång be dig rymma med mig, lovar du att säga nej då?" Jag tror ju givetvis han skämtar och säger: "Planerar du att bli full och prata i nattmössan eller?" Varpå han: "Nej, jag menar det. Skulle det hända, säg bara nej."

    Va? Har han läst av några trånande blickar och jävlas med mig? Inget har hänt mellan oss, mer än att vi kommer hemskt bra överens.

  • Svar på tråden Vad menade kollegan? Hjälp!
  • Anonym (L)

    Med guuud så spännande! (Menar det). Sjukt flörtigt.

  • Anonym (Va?)
    Anonym (L) skrev 2018-06-15 23:06:24 följande:

    Med guuud så spännande! (Menar det). Sjukt flörtigt.


    Flört? Tyckte mest det var skumt. Han var så himla allvarlig.
  • Anonym (Secret)

    Han känner uppenbarligen lika för dig. Jag skulle nog inlett en hemlig kort affär, livet är för kort för att dö nyfiken. Jag har själv flirtat & gjort lite på sidan av mitt äktenskap och ångrar det inte. Jag vet att jag vill leva med min man men behöver lite spänning ibland ????

  • Fringe

    Går inte att tolka på så många sätt tänker jag. Han är uppenbart intresserad av dig också och är rädd för vad som skulle hända ifall ni gav efter för era känslor. Med all sannolikhet är han attraherad av dig.

  • Anonym (Va?)
    Fringe skrev 2018-06-16 13:23:57 följande:

    Går inte att tolka på så många sätt tänker jag. Han är uppenbart intresserad av dig också och är rädd för vad som skulle hända ifall ni gav efter för era känslor. Med all sannolikhet är han attraherad av dig.


    Jo, jag är säker på att han har ett gott öga till mig också. Vi går ihop väldigt väl och vore vi singlar skulle vi säkert börja dejta. Nu är vi bara goda vänner som...tja, finner den andre attraktiv. Inga konstigheter.

    Men vadå, "säg nej om jag skulle be dig rymma." Det har aldrig varit nåt som helst tal om att det skulle bli nåt mellan oss. Vi känner varandras partners och vet var vi har varann. Vart kom det där ifrån, mitt i lunchen?

    Det är bäst att jag låtsas som det regnar nu va? Otrohet finns inte på kartan, för nån av oss.
  • Anonym (lite salt)

    Hans fråga var ju lite av en invit ( jag är intresserad av dig, trots att jag egentligen inte vill vara det) men samtidigt ett markerande att han inte tänker sig att det ska bli ni två.

    Du kan ju välja att göra något motsvarande, om du vill att han ska veta hur du känner, eller att låtsas som ingenting.

    Jag hade valt det senare, för vet ni om varandras känslor är risken större att ni tänker "en liten liten kyss kan vi unna oss, men inget mer efter det" och helt plötsligt har ni gjort mycket mer än att kyssas.

  • Anonym (Va?)

    Ni har säkert rätt. Önskar han inte sagt nåt, för det var lättare för mig att låtsas som inget när jag kunde intala mug själv att han inte kände likadant och att han inte visste vad jag känner.

    Han torde väl vara tämligen säker på mina känslor när gan slänger ur sig nåt såntdär? Lite riskabelt annars. Fan, han måste ga läst mig som en öppen bok.

    Jaja, bara att fortsätta låtsas som det regnar och hoppas han inte ber mig rymma, haha!

  • Fringe
    Anonym (Va?) skrev 2018-06-16 14:51:47 följande:

    Ni har säkert rätt. Önskar han inte sagt nåt, för det var lättare för mig att låtsas som inget när jag kunde intala mug själv att han inte kände likadant och att han inte visste vad jag känner.

    Han torde väl vara tämligen säker på mina känslor när gan slänger ur sig nåt såntdär? Lite riskabelt annars. Fan, han måste ga läst mig som en öppen bok.

    Jaja, bara att fortsätta låtsas som det regnar och hoppas han inte ber mig rymma, haha!


    Om det finns attraktion mellan två människor, så märks det. Det är inte så lätt att dölja. Att ha starka känslor för någon man jobbar tillsammans med är inte särskilt konstigt. Det kan dessutom vara väldigt positivt, för den energin som det genererar leder ofta till stor kreativitet. Vill du att det ska stanna vid det, var försiktig.
  • Gaskarl
    Anonym (Va?) skrev 2018-06-16 14:51:47 följande:

    Ni har säkert rätt. Önskar han inte sagt nåt, för det var lättare för mig att låtsas som inget när jag kunde intala mug själv att han inte kände likadant och att han inte visste vad jag känner.

    Han torde väl vara tämligen säker på mina känslor när gan slänger ur sig nåt såntdär? Lite riskabelt annars. Fan, han måste ga läst mig som en öppen bok.

    Jaja, bara att fortsätta låtsas som det regnar och hoppas han inte ber mig rymma, haha!


    Spännande tråd.. Men vad vill du göra med din/eran attraktion egentligen?
  • Anonym (pppp)
    Anonym (L) skrev 2018-06-15 23:06:24 följande:

    Med guuud så spännande! (Menar det). Sjukt flörtigt.


    Meh! jag vet att man inte "får" skriva att folk är dumma i huvudet på forumet, men allvarligt - hur tänkte du nu? TS har ju mkt tydligt skrivit att hon inte tänker göra nåt som förstör hennes relation och du eldar på med ""spännande". Det är inte alls spännande. 
Svar på tråden Vad menade kollegan? Hjälp!