• Anonym (Slagen)

    Blev slagen idag.

    Min man skrek på vår 5 åriga dotter i bilen (dottern var utanför och behövde hjälp) och jag hade min hand mot hans rygg och sa "Men gå ut och hjälp henne istället då." då vänder sig min man om mot mig och slår mig med öppen hand mot min överarm. Han har aldrig slagit mig förut och försökte efteråt få det att låta som om det var mitt fel eftersom han ansåg att jag knuffade honom. (Skuldbelägga offret?) Vad tycker ni? Han bad om ursäkt bara eftersom dottern bad honom göra det. Jag är både förvånad, arg och chockad på en gång och känner mig nästan bedövad. Vad ska jag göra?

  • Svar på tråden Blev slagen idag.
  • Anonym (123)

    Låter ju inte som nåt särskilt allvarligt slag om jag ska vara ärlig.

  • Anonym (??)
    Anonym (123) skrev 2018-06-16 20:27:50 följande:

    Låter ju inte som nåt särskilt allvarligt slag om jag ska vara ärlig.


    Allvarligt slag? Det är allvarligt att slå överhuvudtaget!

    Lämna honom Ts. Inte okej.
  • Anonym (B.B)

    Det klart man blir chockad när sin partner beter sig illa.Det är inte ok och det kändes inte ok för TS.Så sorgligt bara att sånt händer.

  • Anonym (Slagen)

    Ja och nu efteråt är han i trädgården och har inte ens pratat med mig om det. Jag är så sjukt besviken på honom att jag inte vet vad jag ska säga. 

  • Anonym (!)
    Anonym (Slagen) skrev 2018-06-16 20:54:28 följande:

    Ja och nu efteråt är han i trädgården och har inte ens pratat med mig om det. Jag är så sjukt besviken på honom att jag inte vet vad jag ska säga. 


    Berätta för honom hur du upplevde situationen, så att han är medveten om det. 
  • Anonym (Slagen)

    Om han vill lyssna kan jag göra det när han kommer in. 


    Nu är det en som tycker jag överreagerar och en som tycker lämna i tråden. Ingen mer med råd eller som varit i samma sits? För mig är det fruktansvärt kränkande att bli slagen och i min värld så finns inte gränsen om den korsats dvs. jag förstår inte hur jag ska kunna lita på honom igen. 

  • Anonym (????)

    Hur kom de sig att dottern som är 5 år, bad honom be dig om ursäkt? Varför drar ni in henne i detta? Hon var utanför och kan knappast ha märkt så mkt av vad som skedde i bilen

  • Anonym (????)
    Anonym (Slagen) skrev 2018-06-16 21:28:45 följande:

    Om han vill lyssna kan jag göra det när han kommer in. 


    Nu är det en som tycker jag överreagerar och en som tycker lämna i tråden. Ingen mer med råd eller som varit i samma sits? För mig är det fruktansvärt kränkande att bli slagen och i min värld så finns inte gränsen om den korsats dvs. jag förstår inte hur jag ska kunna lita på honom igen. 


    För mig TS, så låter det inte precis som anledning att lämna, om han aldrig i sitt liv varit i närheten något sådant innan, men du skriver inte så mycket. Kanske är han nedlåtande/kontrollerande/nedtryckande osv, på andra sätt? Då är givetvis detta absolut en signal om att han är på väg att göra fler saker. 
  • Anonym (Slagen)
    Anonym (????) skrev 2018-06-16 21:31:36 följande:

    Hur kom de sig att dottern som är 5 år, bad honom be dig om ursäkt? Varför drar ni in henne i detta? Hon var utanför och kan knappast ha märkt så mkt av vad som skedde i bilen


    Vi var inte hemma när det skedde. Dottern märkte av stämningen i bilen och noterade vad som hänt. (Tyvärr, ville inte dra in henne i något.) 
  • Anonym (M)

    Tror inte jag riktigt förstår hur han gjorde? Hur menar du att han slog dig med öppen hand på armen? För av bara den beskrivningen tycker jag inte det låter så farligt, men jag är ju inte heller insatt i hur situationen var mer än det du beskriver. Om min sambo höll på och knuffa mig i ryggen hade jag nog också kunnat smälla till med handen på hans knuffande arm. För mig är inte det något särskilt våldsamt eller farligt, men vår relation har heller aldrig haft några på riktigt våldsamma tendenser mot varandra. Och det är ju allt sådant som spelar in. Men som sagt, vet inte hur situationen faktiskt är eller var för er och då är det svårt att svara på. Hade det vart ett faktiskt slag (för mig är inte en öppen hand på armen det, om det inte är väldigt hårt) hade mitt svar vart annorlunda, men som du beskriver så låter det inte så. 

    Allt beror så mycket på vilken dynamik man har, känner du att det är över gränsen så är det över gränsen för dig. Kanske parterapi då? Om du har svårt att få honom lyssna och förstå på egen hand. 
     

Svar på tråden Blev slagen idag.