• poppa01

    kvinnor, varför är ni inte intreserade av killar som lidit av depression?

    Anonym (Va?) skrev 2018-06-27 09:01:50 följande:
    Men den sociala förmågan går att förbättra.
    Hur då? Jag har lågt IQ.
  • poppa01
    Anonym (Mia2) skrev 2018-06-29 23:22:04 följande:

    Familjelivskillar snackar så himla mycket skit. Det är inte p.g.a. dina depressioner som du inte får någon. Det är p.g.a. en kombination av ditt utseende och din personlighet.

    Jag har haft fyra pojkvänner varav två har haft ganska kraftiga psykiska problem, bl.a. depressioner. Jag har också flera killkompisar som har varit eller är deprimerade och alla har flickvän. 


    eh va, det är ju det jag sagt hela tiden, att det är mitt utseende och låga iq som är problemet.
  • poppa01
    Anonym (Va?) skrev 2018-06-30 08:59:49 följande:
    T.ex. genom kognitiv beteendeterapi (KBT). Men du måste förstås vara motiverad till förändringar och jag tror det är där problemet ligger.
    Jag har gjort KBT i flera år, noll förbättring för min del.

    Jag har varit väldigt motiverad, men det är slut med det nu för det hjälper inte.

    Precis, du "tror", du vet inte. Jag "vet" däremot. Ni/du lyssnar inte ens på vad jag säger. :/
  • poppa01
    New Dawn skrev 2018-06-30 09:18:28 följande:

    Min åsikt efter att ha läst dina inlägg i tråden är att jag tycker du verkar väldigt otrevlig och osympatisk. Du har själv ingen insikt i det och då kan du heller inte lösa problemet.


    så säger ni till alla killar som är fula och ensamma etc. lol.

    och om du har rätt....varför får då så många killar med pissig människosyn till det? precis. allt handlar om social status, skills och utseende. man kan faktiskt vara FÖR ful för att få uppleva kärlek eller FÖR dum. hur kan du inte inse det? alla de som INTE är otrevliga men går livet ut ensamma då?
  • poppa01
    Anonym (?) skrev 2018-06-30 09:19:13 följande:

    Om du är helt tvärsäker på att du inte kan få någon. Vad ska du istället göra i livet då? Varför lägger du ner så mycket tid och energi på det här om du ändå är helt säker?

    Jag återgår till frågan vad du ska göra istället. Livet är är ganska kort, jorden innehåller många platser och otroligt mycket människor. Det finns kontakt och kunskap globalt. Kunskap är underskattat. Du säger att du har lågt IQ men det hade jag också när jag mådde som sämst. När du mår dåligt, som du gör, fungerar inte hjärnan normalt. Därför känns nästan allting som ett problem i vardagen. Depression är farligt, och på allvar. Vad ska du göra för att må bättre?


    därför att jag är trött på skitsnack, sluta ljug om att det finns någon för alla, att utseeende inte spelar roll för killar etc.

    jag har lågt iq även när jag mår bra. 

    för att må bättre så vill jag ha vänner, sluta bli mobbad och en flickvän. inte right here and now , jag är inte desperat, men nångång i framtiden vill ja ha det, men det finns 0 % chans till det , jag ser sex, kärlek överallt, i musik, när jag går ut, i filmer etc det är svårt att undvika det. så jag måste leva deprimerad livet ut med andra ord, jag har hög sexlust också, vilket är sjukt med tanke på att jag aldrig kommer ligga.
  • poppa01
    Anonym (anonym) skrev 2018-06-30 19:02:32 följande:
    Vilka källor har du på att kvinnor väljer bort de finaste killarna och väljer vanliga män?
    Det är inte smart val att skaffa barn med killar med diagnoser, fobier, socialt bortkomna, tillbakadragna eller med långvarige depressioner inte heller är det smart att välja de med dålig uppväxt
    varför är det okej för kvinnor att ha diagnoser och fobier men inte män? hur kan du inte se hur orättvist detta är. varför ska kvinnor få uppleva kärlek och närhet, men inte män? det är ju förtryck.
  • poppa01
    Anonym (Her) skrev 2018-07-01 11:05:09 följande:
    Mig lurar du inte, hade du älskat dig själv hade du inte haft attityden av ett offer so skyller allt som suger i ditt liv, på kvinnliga könet + du har nämnt hur patetisk och värdelös du känner dig tidigare i tråden.

    Om du älskar dig själv hade du inte haft tid att sitta och grina över att du är singel som flera andra miljoner människor som ändå är lyckliga, du hade tagit tag i ditt liv och gjort det så roligt det bara går helt oberoende av någon annan.

    Och om du tycker du är snygg så hade du inte blivit bitter över alla dissar från kvinnor, och hade du varit trygg i dig själv med bra självkänsla och älskat dig själv du hade inte behövt någon kvinnas bekräftelse för du kan bekräfta dig själv och få bekräftelse och uppskattning på andra sätt av familj vänner etc.

    Så när du bestämt att du inte vinner något på att skylla ifrån ansvaret om ditt liv på kvinnor då har du möjlighet att faktiskt bli trygg i dig själv på riktigt.
    jag älskar mig själv. har haft grym attitityd. men sen insåg jag sanningen om hur dålig jag är och hur kräsna kvinnor är, vad menar du med att kvinnor inte är kräsna? du säger ju själv att jag måste "fixa" mig själv, ni kvinnor är ju som gudar , man måste ha 100+ bra saker för att få ligga med er.

    fast jag kommer varra ensam livet ut, jag har varit ensam hela mitt liv, nästan ingen annan är det. och jag är inte lycklig eftersom jag har hög sex lust, är en stor romantiker, är social och väldigt extrovert. jag vill INTE vara ensam hela mitt liv. MÅNGA människor är deprimerade över ensamhet, varför du igonerar detta förstår jag inte.  alla är vi olika, jag vill inte vara ensam. du kan inte tvinga mig att tycka om det.

    bekräftelse? vad snackar du om. jag vill ha sex, närhet, kärlek och vänskap precis som 99 % av alla andra vill ,varför är jag en så jädra dålig människa för att jag vill ha något som så många andra vill ha och får?

    fast kvinnor ÄR kräsna, jag hade inte varit ensam livet ut om kvinnor faktisktt accepterade fula socialt handikappade killar. fula socialt handiappade kvinnor blir ju accepterade.

    jag är trygg i mig själv men jag vill ha socialt liv också,
  • poppa01
    Anonym (Va?) skrev 2018-07-06 06:38:11 följande:

    Utifrån det som du skriver här är det uppenbart att det är din inställning som är problemet. Inte så konstigt att terapi inte fungerar då.


    Vilket är ett resultat av hur mobbad jag blir. Jag är dessutom ful och udda. Kvinnor gillar inte män som mig så varför ska jag då ha hopp.
  • poppa01
    Anonym (anonym) skrev 2018-07-06 10:59:29 följande:
    Vilka mobbar dig och på vilket sätt mobbar de dig.Att inte ta kontakt med dig eller att tjejer inte är intresserade av dig är inte mobbing att okända inte vill bli vän är inte heller det mobbing. 
    du har skrivit detta fem tusen gånger och du igonerar vad jag svarar på det. du vill att jag ska vara deprimerad och må dåligt, du mobbar mig.

    mobbning är när folk skrattar åt mitt utseende och kallar mig fula saker.

    nästan alla mobbar mig, men mest kvinnor och feminister. feminister skriver ju rakt ut på deras hemsidor att alla killar som har social fobi och fult utseende är dåliga människor som förtjännar att hatas.:

    märkligt hur du inte tror att mobbning av killar inte existerar.

    varför igonerar du att fler män än kvinnor tar självmord...
  • poppa01
    Anonym (Her) skrev 2018-07-06 11:09:02 följande:
    "Sen insåg jag sanningen om hur dåligt jag är"

    Så. Du baserar ditt värde på om tjejer har varit intresserade eller inte? Det kallar inte jag trygg i sig själv det kallar jag lågt självförtroende och dålig självkänsla.

    Ja klart du behöver sex och kärlek och bekräftelse , men du måste ju handskas med att inte alltid få det du förväntar eller hoppas på och det gäller allt i livet. Besvikelse hör till livet.

    Det är ingen som säger du är en dålig människa förutom du själv då ta det med honom.

    Nej du vill inte vara ensam i ditt liv. Blir du mindre ensam om du klagar över hur ensam du är? Ensamhet är kopplat till hur vi lyckas tillgodose våra alla behov och din ensamhet ökar ju mer du klagar och tycker synd om dig sympati är inte botemedel mot ensamhet, acceptans och tillit till sig själv och livet är.

    Hade jag varit i din sits hade jag köpt sex - så får du en bekräftelse åtminstone.

    Kärlek är svårt och sällsynt och kräver ett visst mod och ork för att vara mottaglig till den du är inte där än du behöver börja med dig själv.
    99 % av alla killar får ju ligga, förhållande, så varför inte jag? för att jag inte duger.
    fast jag kommer gå hela livet utan att få uppleva sex, kärlek och vänner, svårt att acceptera, men blir ju bara ledsen.

    hela detta forumet och hela världen säger att killar som är fula, konstiga och ensamma är dåliga människor. vi är hatade och scapgoats för allt dåligt i världen. 

    jag vill inte köpa sex, jag vill ha sex på ett vanligt sätt.

    kärlek är itne svårt och sällsynt lol, nästan alla får det i sitt liv. nästan alla har sex, kompisar, flickvän etc.
  • poppa01
    Anonym (anonym) skrev 2018-07-06 11:55:46 följande:
    Du är social och extrovert utan att någon annan märker detta med tanke på att du inte hittar någon som vill vara vän med dig? Eftersom du är social och extrovert borde du rimligtvis i de olika sociala sammanhang du rör dig i lätt hitta vänner att umgås med och därmed lära känna nya vänner och träffa potentiella partners
    japp. förklaringen är då att jag är FÖR ful och FÖR konstig för att få ligga/kompisar. ingen är intreserad av en kille som är brutualt ful eller udda.
  • poppa01
    Anonym (anonym) skrev 2018-07-06 12:35:41 följande:
    Varför går du in på feministers hemsidor .
    När du är ute med dina vänner och är social och säger alltså främmande människor saker och kallar dig för ful du bör ju då säga ifrån och om det är illa polisanmäla att du blir trakasserad av okända vuxna människor.
    Ingen hatar fula människor att inte vilja umgås eller ha sex med vem som helst är inte att hata vi har alla frihet att välja umgänge
    kan du sluta skriva till mig? du skriver samma saker hela tiden. du har skrivit detta tusen gånger, jag har inte sagt att mobbingen är att folk inte vill ha mig, mobbingen är fula ord och folk som skrattar åt mig. du mobbar mig just nu tex.

    polisanmäling hjälper inte, de bryr sig inte.
  • poppa01
    Anonym (anonym) skrev 2018-07-06 13:14:21 följande:
     människor säger åt dig att sticka när du försöker inleda samtal så är det inte mobbing, om tjejer inte är intresserade av att umgås med dig så är det inte mobbing när de säger åt dig att lämna dem i fred
    jag har aldrig sagt att detta är mobbing. mobbning är någon säger fula saker till mig, på internet, irl, i klassrum, överallt. jag pratar inte ens med folk ändå så snackar folk skit om mig.
  • poppa01
    Anonym (Her) skrev 2018-07-06 13:23:31 följande:
    99 % var kommer den statistiken ifrån?

    Offer-dagboken ?

    Jaja i din verklighet är det så synd om dig och bara dig och alla män i hela världen har sex med kvinnor utom du.

    Tycker du den verkligheten är givande så fortsätt lev som du gör och tänk dom du gör :)

    Orkar inte ens svara mer här, inget är så patetiskt som människor som tror de är enda människan på jorden som har det svårt och vägrar lyssna vägrar ta till sig råd, du är född att gnälla och bara en barnrumpa, kvinnor vill inte ha sex med barn de vill ha självsäkra män. :)
    måååånga ligger har förhållande, motbevisa mig.

    att gå livet igenom utan att få närhet, kärlek och sex är legitimt för attt ha en offerkofta, hade du också varit sexlös livet ut hade du också haft en offer-kofta, varför kaxar du?

    aldrig sagt att bara jag inte får ligga , var får du detta ifrån, en del får inte ligga ja.

    lyssnat på ALLA råd, gjort ALLT ni sagt och inget funkar, varför lyssnar du inte vad jag säger? du vill jag ska lyssna på dig, men du lyssnar inte på mig. märkligt du.

    kvinnor tror att dom äger hela världen, dessa ständiga krav. killar bryr sig itne ens om kvinnor är självsäkra eller inte.
  • poppa01
    Anonym (anonym) skrev 2018-07-06 14:11:04 följande:
    Red upp ditt liv och skaffa intressen som upptar livet så lär ju resten komma med tiden
    fast för hundrade gången, jag gör redan detta.

    resten komma med tiden? jaha alla de som levde ensam livet ut då? varför blunda för fakta?
  • poppa01
    Anonym (Kräsen) skrev 2018-07-06 18:19:35 följande:

    Hur kräsen är du själv?


    noll, jag accepterar alla kvinnor.
  • poppa01
    Anonym (Bull) skrev 2018-07-07 00:15:25 följande:
    Efter att ha läst ett par inlägg mot slutet kan jag inte låta bli att upprepa ovan frågor kring vad du gör själv för att bättra på ditt utseende? Det har låtit lite väl bittert och kvinnoaggressivt mot slutet så jag undrar vad du försöker göra åt situationen själv?

    Jag tror såhär:

    1) vi har nu blivit alldeles för många män i proportion till den kvinnliga befolkningen. Det är ett grundproblem i sig som kommer visa sig bli än mer problematiskt framgent. Kvinnor räcker inte till.

    2) Som många andra varit inne på också, rent biologiskt är vi nog programmerade så att vi söker oss till ?survival of the fittest?. Är det så att honan uppfattar Dna-kedjan som lite svag söker hon sig vidare till annan hane att få avkomma med. Lägg då till i vårt samhälle idag socioekonomiska faktorer också såsom ekonomi och utbildningsnivå, så väljs lågutbildade och utsatta bort. Det är ju också ett faktum att fler kvinnor är högre utbildade än män så konkurrensen bland män om kvinnor är hög o tenderar att bli högre. Kvinnor utbildar sig även inom mansdominerade branscher i högre utsträckning idag vilket gör att de blir mer självständiga. Är mannen dessutom en mindre attraktiv sådan så blir ju läget inte lättare (badboys m looks kan ju lyckas emellertid ändå)

    3) egen upplevd erfarenhet är att det faktiskt är svårt att leva med någon som lider av depression, social fobi och svag självkänsla. Varför? Tja, personen vill hellre ligga på soffan än ut och aktivera sig vilket kan vara riktigt trist, missköter sin ekonomi, söker ständig bekräftelse genom otrohet, ljuger för att inte bli påkommen om sitt sanna jag, tar droger för sin verklighetsflykt och har väl i princip noll kontakt med sina egna känslor för att det blir för jobbigt att möta dem o sig själv. Och stor sannolikhet/risk att detta dna o allt vad det innebär förs vidare på sin avkomma.. O du frågar varför kvinnor väljer bort dessa mjuka känslosamma men plågade män? Nej visst, alla deprimerade män är inte kriminella men de kan innebära problem ändå. Även om de inte lider av depression ?längre?..
    poppa01 skrev 2018-06-16 22:27:17 följande:

    ja, killar som lidit av tex depression och social fobi i sitt liv anser ni vara ovärda trots att de inte längre lider av det. varför?

    hur ska de någonsin kunna hitta kärleken när ni inte vill ha dom?

    varför accepterar killar kvinnor som haft social fobi/depressionen?

    varför tror kvinnor att män som haft dålig självkänsla är farliga kriminella typer?


    jag har gjort allt möjligt, nya frisyrer, olika krämer för huden, tränat kroppen, nya kläder, läst böcker om självkänsla etc, ingenting funkar.

    "kvinnoaggresivt" hur jag pratar om kvinnor är inte ens i närheten av hur hårt feminister pratar om män så whats your point? att berätta hur det ligger till är inte "kvinnoaggresivt", jag hatar inte kvinor öht. att påstå att kvinnor är kräsna är inte "hat" "misogynt" och annat trams, lägg av.
  • poppa01
    Anonym (anonym) skrev 2018-07-08 20:12:37 följande:
    Du pratar inte med folk, du har inga vänner, tror att andra pratar skit om dig och undrar varför du inte är intressant för kvinnor, skulle du bli intresserad av en kvinna som inte pratar med andra men tror att alla  pratar skit om henne 
    jag har redan pratat med folk....jag tror inte jag vet, jag hör vad folk säger om och skriver om mig.

    jag VET varför kvinnor inte vill ha mig, men denna tråden handlar inte om mig.

    ja jag hade varit intreserad, jag är inte kräsen .
Svar på tråden kvinnor, varför är ni inte intreserade av killar som lidit av depression?