• Sarasvarar

    Svårt deprimerad pga förlossningsskador

    Hej!

    Jag blev aldrig sydd under förlossningen och 8 månader senare (efter minst 10 undersökningar där jag fick höra att allt var bra) konstaterades det att jag har en grad 3 bristning och sfinkterruptur som aldrig upptäcktes på förlossningen.

    Jag går och pratar med en kurator men det hjälper föga - jag är så otroligt deprimerad och har självmordstankar. Har svårt att ta mig upp ur sängen, ligger bara och gråter hela dagarna. Kan inte ta hand om mitt barn. På grund av förlossningsskadan så bajsar jag på mig flera gånger i veckan.

    Jag står i kö för att utreda skadan på kvinnokliniken men det blir tidigast till hösten. Vet inte vad jag ska göra tills dess. Behöver bara lite råd och pepp... :(

  • Svar på tråden Svårt deprimerad pga förlossningsskador
  • Anonym (Sia)

    Så tufft för dig att få denna skadan. Det måste varit en inre skada utan såryta utåt eftersom den inte upptäcktes och det är väldigt ovanligt.


    Det låter förfärligt att behöva vänta så länge på att få den utredd ordentligt och opererad. Försök ringa igen till gyn för att få komma tidigare. Ju snabbare de lagar skadan desto bättre resultat. Det är helt orimligt att behöva vänta så länge!
    Ring annars genast till ett angränsande sjukhus/landsting för att få snabbare hjälp. Det är väldigt olika på olika gyn-mottagningar hur snabba de är och hur villiga de är på att operera. I ditt fall låter det solklart att du ska ha en operation.

    När födde du och var i landet bor du?


    Sarasvarar skrev 2018-06-16 22:48:30 följande:

    Hej!

    Jag blev aldrig sydd under förlossningen och 8 månader senare (efter minst 10 undersökningar där jag fick höra att allt var bra) konstaterades det att jag har en grad 3 bristning och sfinkterruptur som aldrig upptäcktes på förlossningen.

    Jag går och pratar med en kurator men det hjälper föga - jag är så otroligt deprimerad och har självmordstankar. Har svårt att ta mig upp ur sängen, ligger bara och gråter hela dagarna. Kan inte ta hand om mitt barn. På grund av förlossningsskadan så bajsar jag på mig flera gånger i veckan.

    Jag står i kö för att utreda skadan på kvinnokliniken men det blir tidigast till hösten. Vet inte vad jag ska göra tills dess. Behöver bara lite råd och pepp... :(


Svar på tråden Svårt deprimerad pga förlossningsskador