• Anonym (-)

    Jag hade en sådan märklig dröm...

    För någon vecka sedan hade jag en märklig dröm som jag inte kunnat släppa.

    Jag vaknade helt kallsvettig och rädd. Behöver bar få skriva av mig detta...

    Jag öppnade en påse frysta räkor. Något i påsen lät som metall, det var grått. Jag drog fram en rostig kedja med en tors hammare på. Den kedjan satt fast i en annan kedja och i den kedjan satt en sån där stor "militärbricka" fast. I drömmen tänkte jag "är personen död, så saknas den nedersta delen av brickan". När jag tittade närmare så var den nedersta delen avklippt till hälften, men satt kvar.

    I det här skedet var jag mellan dröm och vaken. I drömmen förstod jag nånstans att det var en dröm, så medvetet valde jag att inte memorera personnumret. Dock såg jag ett namn: "Maria Hector".

    Sedan vaknade jag, tände alla lampor och mådde skit!

    Seriöst, vad var det för sjuk jävla dröm??? Känner ingen med det namnet. Har inte vågat googla namnet heller. Känns bara så sjukt obehagligt.

    Jag vet inte om jag la till det här senare, men det KAN ha varit så att där i drömmen fanns fingrar och människokött i påsen, ihop med de frysta räkorna. Men jag kan likagärna ha tänkt det efteråt, precis när jag vaknade ur drömmen. Allt annat var dock i drömmen.

    Kan ni dela med er av konstiga drömmar. Eller bara skriva nått. Vad som helst. Mår fortfarande dåligt efter den här drömmen. :(

  • Svar på tråden Jag hade en sådan märklig dröm...
  • Anonym (M)

    Gör det inte till mer än vad det var - en dröm. Drömmar kan vara sjukt konstiga, hjärnan gör ett hopkok av grejer du stött på under dagen eller de senaste dagarna, tankar du haft osv. Ingen mening att försöka läsa in mer i dem. Drömmer man återkommande mardrömmar om en viss händelse kanske man behöver bearbeta sin rädsla för det, .tex. om man drömmer om ett trauma man  har vart med om. Men en obehaglig mardröm som inte verkar hänga ihop med något särskilt är inget att fundera mer över egentligen. 

  • Anonym (-)
    Anonym (M) skrev 2018-06-16 23:16:16 följande:

    Gör det inte till mer än vad det var - en dröm. Drömmar kan vara sjukt konstiga, hjärnan gör ett hopkok av grejer du stött på under dagen eller de senaste dagarna, tankar du haft osv. Ingen mening att försöka läsa in mer i dem. Drömmer man återkommande mardrömmar om en viss händelse kanske man behöver bearbeta sin rädsla för det, .tex. om man drömmer om ett trauma man  har vart med om. Men en obehaglig mardröm som inte verkar hänga ihop med något särskilt är inget att fundera mer över egentligen. 


    Åh, du anar inte hur skönt ditt inlägg var att läsa. Tack!

    Jag är inte alls en sån person som tror på humbug; drömtydning och annat hokuspokus.

    Men denna dröm var så...märklig. Så tydlig.

    Jag har varken köpt räkor eller sett tors hammare och/eller militärbrickor på ÅR!

    Maria är ett namn jag hör då och då (finns flera i bekantskapskretsen), men "Hector"!? Har knappt hört namnet förut. Vart kom det ifrån!?
  • Anonym (M)
    Anonym (-) skrev 2018-06-16 23:20:27 följande:
    Åh, du anar inte hur skönt ditt inlägg var att läsa. Tack!

    Jag är inte alls en sån person som tror på humbug; drömtydning och annat hokuspokus.

    Men denna dröm var så...märklig. Så tydlig.

    Jag har varken köpt räkor eller sett tors hammare och/eller militärbrickor på ÅR!

    Maria är ett namn jag hör då och då (finns flera i bekantskapskretsen), men "Hector"!? Har knappt hört namnet förut. Vart kom det ifrån!?
    Haha jadu, har tyvärr ingen bra förklaring. Tror inte det finns någon förut, drömmar är lite av ett mysterium. Har dröm sjukt massa konstigt, både läskiga saker och sådant som jag bara tänkt "vad är det för del på min hjärna?!", men det är som sagt inte mer att göra än att försöka skaka av sig känslan. 

    Precis som med sexdrömmar, man kan drömma sexdrömmar om saker man aldrig i sitt liv skulle vilja vara med om eller till och med äcklas av i vaket tillstånd men tänder på i drömmen. Finns de som drömt om sex med sina föräldrar t.ex., men det betyder inget om dig som person och vad du egentligen vill i vaket tillstånd. Precis samma sak med sådana här icke-sexuella men ändå märkliga/läskiga drömmar. Din hjärna kanske bara processar dagens intryck och även sådan information du tagit in utan att lägga märke till det själv. 
  • Anonym (-)
    Anonym (M) skrev 2018-06-16 23:32:27 följande:

    Haha jadu, har tyvärr ingen bra förklaring. Tror inte det finns någon förut, drömmar är lite av ett mysterium. Har dröm sjukt massa konstigt, både läskiga saker och sådant som jag bara tänkt "vad är det för del på min hjärna?!", men det är som sagt inte mer att göra än att försöka skaka av sig känslan. 

    Precis som med sexdrömmar, man kan drömma sexdrömmar om saker man aldrig i sitt liv skulle vilja vara med om eller till och med äcklas av i vaket tillstånd men tänder på i drömmen. Finns de som drömt om sex med sina föräldrar t.ex., men det betyder inget om dig som person och vad du egentligen vill i vaket tillstånd. Precis samma sak med sådana här icke-sexuella men ändå märkliga/läskiga drömmar. Din hjärna kanske bara processar dagens intryck och även sådan information du tagit in utan att lägga märke till det själv. 


    Ja, så är det säkert.

    Vågar fortfarande inte googla namnet iaf. :S ;P
  • Glitra

    Jag tror drömmar betyder nåt på ett underligt sätt.

  • Anonym (M)
    Anonym (-) skrev 2018-06-16 23:45:13 följande:
    Ja, så är det säkert.

    Vågar fortfarande inte googla namnet iaf. :S ;P
    Jag googlade det ;) haha
    Kom inte upp något märkligt alls! Några träffar på hitta.se, en bröllopsvideo från en Maria och en Hector och - något som kan vara lugnande för din del - en artikel från Aftonbladet för bara några dagar sedan där en person med ALS det namnet omnämns. Inte helt otippat att du råkat vila ögonen på namnet i förbifarten.
  • Anonym (A)
    Anonym (M) skrev 2018-06-16 23:16:16 följande:
    Gör det inte till mer än vad det var - en dröm. Drömmar kan vara sjukt konstiga, hjärnan gör ett hopkok av grejer du stött på under dagen eller de senaste dagarna, tankar du haft osv. Ingen mening att försöka läsa in mer i dem. Drömmer man återkommande mardrömmar om en viss händelse kanske man behöver bearbeta sin rädsla för det, .tex. om man drömmer om ett trauma man  har vart med om. Men en obehaglig mardröm som inte verkar hänga ihop med något särskilt är inget att fundera mer över egentligen. 
    Håller med
Svar på tråden Jag hade en sådan märklig dröm...