• Leontine84

    Bästa fertilitetskliniken i Europa

    Har någon erfarenhet av bra fertilitetskliniker i Europa?

    Hur är standarden? Hur många gånger måste man flyga fram och tillbaka under en IVF behandling?

  • Svar på tråden Bästa fertilitetskliniken i Europa
  • Jag är bara jag

    Jag säger ju förstås Unica i Brno eftersom jag väntar andra barnet därifrån nu. Glad Visserligen gjort ED, men de gör ju vanlig IVF också. Standarden är högre än i Sverige tycker jag. Och den medicinska behandlingen ligger före helt klart eftersom de bl.a använder sig av Prednisolon. Man kan göra hela behandlingen i Sverige om man har en egen gynläkare och sen åker man bara ner för ÄP och insättning. Men egentligen tycker jag det borde räcka med en svensk klinik såvida ni inte haft många missfall- då rekommenderar jag alltid utlandet.

  • UndrandeSökare
    Leontine84 skrev 2018-06-17 13:30:53 följande:

    Har någon erfarenhet av bra fertilitetskliniker i Europa?

    Hur är standarden? Hur många gånger måste man flyga fram och tillbaka under en IVF behandling?


    Nackdelen med Sverige är att det ofta är långa köer, och fördelen med utlandet är att många kliniker inte har några köer alls. Jag och min man gör dubbeldonation (både ägg och spermiedonation) med PGS hos Avaclinic i Riga. Lettland. De har inga köer alls.
    Jag gick bara in på deras hemsida en vardag under kontorstid och började chatta med en av deras koordinatorer Veronika. Hon svarade snabbt på alla frågor, sen fortsatte vi kontakten via mail.

    Det tar bara en timme att flyga från Arlanda till Riga, och det går båtar också. Kliniken i Riga ligger på ca 10min promenadavstånd från båtterminalen i Riga.

    www.avaclinic.lv/se/prislista.html


Svar på tråden Bästa fertilitetskliniken i Europa