• annavi

    Barnvänliga områden i Sundsvall

    Hejsan, kan hända detta är fel kategori - jag ber i så fall om ursäkt.


    Nåväl, jag och min familj har bestämt oss för att lämna Stockholm och flytta till Sundsvall i höst/vinter. Igen av oss kommer därifrån så vi har ingen uppfattning om bra/dåliga områden etc så jag vänder mig till er här på familjeliv!


     


    Hur som helst undrar jag vilka områden som är barnvänligast i Sundsvall? Finns det några områden vi bör undvika? Ja ni fattar var jag vill komma!


    Ge mig all info ni har! Stort som smått <3


     


    Tusen tack på förhand

  • Svar på tråden Barnvänliga områden i Sundsvall
  • Prips

    Haga är barnvänligt, och som tur är så ska jag precis sälja min lägenhet så ta chansen och köp min ;)

  • annavi

    Toppen! *antecknar för brinnande livet*


    Bra skolor/förskolor? Vi har en 4,5 åring och en 1 åring så försöker täcka alla baser! ;)


    Sitter med en karta här (lol), hur är Alnön?

  • Prips
    annavi skrev 2018-06-18 05:43:15 följande:

    Toppen! *antecknar för brinnande livet*

    Bra skolor/förskolor? Vi har en 4,5 åring och en 1 åring så försöker täcka alla baser! ;)

    Sitter med en karta här (lol), hur är Alnön?


    Alnö är fint, dock är priserna väldigt höga och det är svårt att hitta lägenheter så det mest är villor.
  • ventilera mera
    annavi skrev 2018-06-18 05:43:15 följande:

    Toppen! *antecknar för brinnande livet*

    Bra skolor/förskolor? Vi har en 4,5 åring och en 1 åring så försöker täcka alla baser! ;)

    Sitter med en karta här (lol), hur är Alnön?


    St. Olofsskolan är bra, det är smart att bosätta sig inom deras upptagningsområde.
  • tobbe01
    annavi skrev 2018-06-17 19:13:33 följande:

    Hejsan, kan hända detta är fel kategori - jag ber i så fall om ursäkt.


    Nåväl, jag och min familj har bestämt oss för att lämna Stockholm och flytta till Sundsvall i höst/vinter. Igen av oss kommer därifrån så vi har ingen uppfattning om bra/dåliga områden etc så jag vänder mig till er här på familjeliv!


     


    Hur som helst undrar jag vilka områden som är barnvänligast i Sundsvall? Finns det några områden vi bör undvika? Ja ni fattar var jag vill komma!


    Ge mig all info ni har! Stort som smått <3


     


    Tusen tack på förhand


    Granloholm är EXTREMT barnvänligt. Här kan barnen cykla till skolan på välskötta cykel/gångvägar och de behöver inte korsa en enda gata. Fin skola/förskolor.
  • ventilera mera

    Vad har ni att röra er med? Är det hus ni söker (med tanke på kategorin du lagt det i så antar jag det) och kör ni bil eller har ni tänkt att klara er utan?

  • annavi
    ventilera mera skrev 2018-06-18 19:00:16 följande:

    Vad har ni att röra er med? Är det hus ni söker (med tanke på kategorin du lagt det i så antar jag det) och kör ni bil eller har ni tänkt att klara er utan?


    Hej!


    ja det är den långsiktiga planen. Vi kommer troligen få mellanlanda någonstans innan husköp (vill gärna uppleva områdena ni alla tipsar om själv först) men ja hus är målbilden! Bil finns! :)

  • annavi
    tobbe01 skrev 2018-06-18 17:42:51 följande:
    Granloholm är EXTREMT barnvänligt. Här kan barnen cykla till skolan på välskötta cykel/gångvägar och de behöver inte korsa en enda gata. Fin skola/förskolor.

    låter bra! Dum fråga kanske; är granlo och granloholm samma område? :D


     

  • tobbe01
    annavi skrev 2018-06-18 19:26:12 följande:

    låter bra! Dum fråga kanske; är granlo och granloholm samma område? :D


     


    Nej men de ligger ju intill varandra. Bara ett skogsparti emellan. Granlo är också fint men Granloholm är ett strå vassare och liksom modernare för här bor mer unga.
  • rosagubben

    Spännande! Jag funderar också på att ta flyttlasset från Stockholm till Sundsvall efter min examen nästa sommar. Så jag följer denna tråd :D Min pojke är 5,5år och börjar förskoleklass nu om två veckor, så jag behöver leta upp ett område med gångavstånd till skolan eftersom han kommer gå ettan nästa år vid den eventuella flytten :)

Svar på tråden Barnvänliga områden i Sundsvall