• Luusen1

    Utebliven ägglossning, sen mens?

    Hej! 

    Jag har en fråga och hoppas någon kan hjälpa mig att få svar. Jag tror att min ägglossning denna månad uteblev. Är det någon som vet hur det blir med mensen då? Jag har de senaste månaderna haft 32 dagars cykel men idag på CD 33 har den fortfarande inte kommit. Jag har dock mått så illa ända sedan i torsdags... Varför jag tror att ägglossning uteblev var pga att min temp aldrig gick upp utan låg under CL ända fram till i torsdags. Brukar mensen kunna utebli/bli sen om en inte haft ägglossning? 

    Tacksam för svar! Hoppas jag inte var allt för otydlig! 

  • Svar på tråden Utebliven ägglossning, sen mens?
  • InaLo

    De gånger äl uteblivit för mig så har min men kommit ca 8-10 dagar försent.

    Menar du att tempen var låg ända fram till torsdag. Gick den upp då. Hade du kanske äl i onsdags? Ibland försöker kroppen men ägget släpper inte. Då kan den ju försöka igen lite senare.

  • Luusen1
    InaLo skrev 2018-06-18 06:07:07 följande:

    De gånger äl uteblivit för mig så har min men kommit ca 8-10 dagar försent.

    Menar du att tempen var låg ända fram till torsdag. Gick den upp då. Hade du kanske äl i onsdags? Ibland försöker kroppen men ägget släpper inte. Då kan den ju försöka igen lite senare.


    Tack för svar! 

    Va segt att den kommer så långt efteråt, då tar allting längre tid... Har du haft "normal" cykel den cykeln som kommer efter utebliven ägglossning? 

    Ja, precis, eller den gick över CL en gång på CD 18 men kurvan ser helt annorlunda ut i jämförelse med andra cykler. Hm, så kanske det kan vara? Jag hade iofs ÄL-känningar i söndags och sekret som jag tycker var som när jag brukar ha ÄL men tänkte att det var något annat eftersom det var så sent i cykeln - men de kanske är vanligt också...
  • Luusen1
    Jag är bara jag skrev 2018-06-17 19:51:38 följande:

    Om äl uteblivit kan mensen komma precis när som helst. Imorron eller om 2 månader typ - det vet man aldrig.


    Tack för svar! Segt om en inte vet...
  • InaLo
    Luusen1 skrev 2018-06-18 11:28:02 följande:

    Tack för svar! 

    Va segt att den kommer så långt efteråt, då tar allting längre tid... Har du haft "normal" cykel den cykeln som kommer efter utebliven ägglossning? 

    Ja, precis, eller den gick över CL en gång på CD 18 men kurvan ser helt annorlunda ut i jämförelse med andra cykler. Hm, så kanske det kan vara? Jag hade iofs ÄL-känningar i söndags och sekret som jag tycker var som när jag brukar ha ÄL men tänkte att det var något annat eftersom det var så sent i cykeln - men de kanske är vanligt också...


    Ja, jag har haft vanlig cykel efter den månad äl uteblev. Så jobbigt med all väntan runt det här med att skaffa barn. Det tog oss 17 månader innan vi lyckades och den väntan varje månad mellan äl och mens var så lång men nu väntar jag på något roligare. Har 5 veckor kvar till bf och det känns ju såå långt.

    Det är ju mycket möjligt att äl bara Blev försenat och att väntan inte behöver bli så lång.
  • Luusen1
    InaLo skrev 2018-06-18 15:39:28 följande:
    Ja, jag har haft vanlig cykel efter den månad äl uteblev. Så jobbigt med all väntan runt det här med att skaffa barn. Det tog oss 17 månader innan vi lyckades och den väntan varje månad mellan äl och mens var så lång men nu väntar jag på något roligare. Har 5 veckor kvar till bf och det känns ju såå långt.

    Det är ju mycket möjligt att äl bara Blev försenat och att väntan inte behöver bli så lång.
    Tack igen för ditt svar! Åh, vi har försökt sammanlagt sedan dec 2016 men fick MA i september förra året i vecka 13. Skönt att höra att det går till slut och stooooort GRATTIS till dig!! Förstår att det känns långt, men det måste kännas så roligt!!! 
Svar på tråden Utebliven ägglossning, sen mens?