• Anonym (O)

    iPad/mobil?

    Hur ser ni på användandet av iPad/mobil/dator gällande era barn?

    Hur mycket får de sitta?

    Hur gamla är barnen?

    Vad tycker ni om nolltolerans?

    Tycker det är så intressant för det finns så delade meningar kring just det här ämnet.

  • Svar på tråden iPad/mobil?
  • LFF

    Tvillingar 4,5 år:

    Får inte använda ipaden annat än vid ett fåtal tillfällen (som i vintras under julkalendern när de fick spela Gorby-spelet)

    Får inte använda våra mobiler.

    Vi har än så länge så gott som nolltolerans. Det man hör från andra är förvåning, lätt avundsjuka då skärmarna skapat problem hos dem.

  • Glinda från Oz

    Jag har en dotter på sex år. Idag tror föräldragenerationen att man tar skada av iPads, generationen innan var det videospel, sen var det TVn, innan det pop- och rockmusik och ännu längre tillbaka var det att läsa vissa böcker.

    Vi har ingen speciel skärmtid, jag tror på att prata med barnen om det blir för mycket istället för att göra det förbjudet (dvs ännu mer spännande) Vi lever i en digital värld att förbjuda det helt är helt idiotiskt.

    Något man bör göra är att styra vad barnen gör på ipaden. Jag menar inte att man ska stå över axeln och kolla men hos mindre barn väljer man vilka appar man laddar ner mm man bör ha en dialog med barnen oavsett ålder. Ipaden ska inte vara en barnvakt.

Svar på tråden iPad/mobil?