• Anonym (kvinna35)

    Lycklig som singel?

    Jag är en kvinna på 35 år och jag skilde mig för lite över ett år sedan. Jag bodde tillsamman med mitt ex i nästan tio år. Innan honom hade jag inte direkt några allvarligt förhållande utan levde loppan som singel under mina studietider och innan det.


    Desto mera tid det går från skillsmässän desto mera uppskattar jag att jag har min egen tid och jag får göra vad jag vill. Tanken av att någon blandar sig i hur jag gillar att göra saker och ser alla mina dåliga sidor och min vardag lockar verkligen inte. Det enda som skuggar mitt nya liv som lycklig singel är behovet av närhet. Jag verkar ha ett väldigt stort behov av att känna en annan persons närhet. I mina dagdrömmar rör sig nästan enbart tankar av närhet nuförtiden. När jag vaknar på morgonen handlar tankarna om en annan person bredvid mig. På dagen kan det vara frågan om helt vardagliga situationer men gemensamt har det att en annan person rör vid mig. Nu pratar jag alltså inte om något sexuellt utan helt bara ömhet?..okej det handlar även om sex men för det mesta är det frågan om helt vanlig beröring och ömhet ????


    Är det här normalt? Ni som är singla och trivs med att vara singel, fantiserar ni ändå regelbundet om närheten av en annan person? Betyder det här att jag egentligen inte gillar att vara singel?

  • Svar på tråden Lycklig som singel?
  • Anonym (C)

    Jag trivs jättebra som singel men saknar närheten. Att få massage, att få klia honom på ryggen tills han somnar, att sova nära, att sitta intill varandra och kolla på film med mera. Ja, jag tänker ofta på det.

  • Anonym (Lotta)

    Låter fullständigt normalt. Du är van med att ha närheten och nu har du inte den möjligheten och det blur en saknad.

    Det i sig betyder inte att du ogillar singellivet.

    Jag är nyskild efter 15 år och uppskattar verkligen mitt liv som singel. Men precis som du kan jag sakna att nån kliar ryggen eller rufsar mitt hår. Men jag vill verkligen inte ha en partner igen.

    Jag tankar närhet via djur, barn, kollegor och vänner omkring mig. En kompiskram hjälper mycket.

  • Anonym (kvinna35)

    Tack för svaren! Glad
    Börja redan undra om det var något allvarligt fel på mig när jag inte vill träffa någon men samtidigt tvinnar de här tankarna i mitt huvud konstant.

  • Anonym (H)
    Anonym (C) skrev 2018-06-18 09:51:13 följande:
    Jag trivs jättebra som singel men saknar närheten. Att få massage, att få klia honom på ryggen tills han somnar, att sova nära, att sitta intill varandra och kolla på film med mera. Ja, jag tänker ofta på det.
    Håller med
Svar på tråden Lycklig som singel?