• FGK

    Hjälp att förstå ÄL-test och tempkurva

    Hej.

    Behöver hjälp, då jag nu är helt vilse.. Tempar med NC och har använt CB digitala ägglossningstest med dubbel indikator. Har testar både morgon och kväll och i torsdags kväll fick jag en fast glad gubbe (har haft blinkande i tre dagar innan), och slutade då testa. Och det stämde bra överens med flytningarna jag fått. Men så har min temp inte blivit högre.. Så tog ett test nu imorse (måndag) och har fortfarande en fast glad gubbe.. hur kommer detta sig? Mina flytningar har avtagit och jag känner inget i tjejmagen längre. Någon som har bra svar till mig?

  • Svar på tråden Hjälp att förstå ÄL-test och tempkurva
  • Ejjami

    Ägglossningstester är bara en indikator som visar när lh-hormonet stiger. Du kan ha stigning utan att ägglossning sker. Det ända som verkligen visar att du fått ägglossning är ju tempstegring. Din temp har inte stigit ännu så ingen ägglossning än. Det kan vara så att du har en ägglossningsfri cykel denna cykeln. Vilket är tråkigt såklart.

    Fertila flytningar kan komma å gå genom cykeln också så dom kan ju dyka upp igen. Lycka till! :)

Svar på tråden Hjälp att förstå ÄL-test och tempkurva